• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Afwerking belangrijker in het voorbereidingsproces

amstel-graphics-kopbeeld-marketing

MARKETING - Volgens directeur Jan Ceelen van Amstel Graphics bepaalt de apparatuur ná het drukproces (afwerking) steeds meer hoe een gedrukt product op het vel staat (impositie). ‘Vroeger moesten afwerkers en binders alle problemen van de drukkers oplossen, maar die tijd is voorbij.’

amstelgraphicsMede door de integratie van de deelprocessen in de grafische keten prepress-drukken/printen-nabewerken wordt het belang van een goede nabewerking steeds belangrijker. Door al in de voorbereiding na te denken over het eindproduct en dit door middel van JDF aan te sturen vermindert dit het ‘problemen oplossen’ van de binders. Dat zegt althans Jan Ceelen, directeur van handelshuis Amstel Graphics, in Nederland de vertegenwoordiger van onder meer apparatuur van Hunkeler en Horizon. Beide merken bieden oplossingen voor de verwerking van gedrukte producten. ‘Smart Finishing Solutions’, zo noemt Ceelen de marketingkant van het verhaal. ‘Voor een goed en efficiënt grafisch productieproces moeten alle deel processen naadloos op elkaar aansluiten en dat geldt ook voor de nabewerking.’

Integratie

Vergeleken met zo’n twintig jaar geleden is het proces van drukken en nabewerken steeds meer geïntegreerd, zegt Ceelen. Dat heeft tot gevolg dat steeds meer drukkers de nabewerking zelf ter hand zijn gaan nemen om afstemmingsverlies tussen drukken en nabewerken te beperken. ‘Daardoor is het aantal zelfstandige binders en nabewerkers de laatste twintig jaar flink gedaald’, aldus Ceelen. Daar komt nog bij dat steeds meer nabewerkers het drukken (en vooral digitaal printen) zelf ter hand gaan nemen, zodat ook daar de integratie van drukken en nabewerken vanzelf plaatsvindt.

Hunkeler en Horizon

horizon_logois exclusieve vertegenwoordiger van beide merken: Hunkeler en Horizon. Het Japanse Horizon is marktleider in het verwerken van gedrukte vellen en is de enige fabrikant ter wereld die voor de vijf kerntaken van de nabewerking oplossingen kan bieden: snijden, vouwen, hechten, binden en vergaren. Dat laatste (vergaren) houdt in het samenvoegen van katernen of losbladig tot een geheel. Ook Horizon is overtuigd van de noodzaak van een goede nabewerking om het grafische productieproces goed te laten verlopen. Kernbegrip van Horizon op de Drupa: “Change the Focus, Think Finishing First”, oftewel: focus op nabewerking is de sleutel tot productie efficiency. Ceelen is al vele jaren exclusief vertegenwoordiger van Horizon en bezoekt Japan meer dan twee keer per jaar, vaak met klanten, om de fabriek in het land van de rijzende zon te laten zien.

Hunkeler

hunkelerHet Zwitserse Hunkeler wordt ook door Amstel Graphics vertegenwoordigd. Anders dan Horizon is Hunkeler gespecialiseerd in de verwerking van digitaal gedrukt rotatie werk, zowel voor als achter het digitale grafische productieproces, zegt Ceelen. ‘Apparatuur van Hunkeler kan bijvoorbeeld zowel voor als achter een grote digitale printer worden opgesteld, waarbij eerst de papierrol wordt afgedraaid en na het printen weer wordt opgerold, met een perforatie variërend per vel of geperforeerd, gevouwen en gelijmd tot boek blok.’ Bijzonder daarbij is dat deze apparatuur geschikt is voor alle digitale printers van alle bekende en onbekende merken, zoals Canon, HP, Kodak, Ricoh, Screen en Xerox. Er kan zowel online als nearline geproduceerd worden.’

Amstel Graphics

Amstel Graphics, Jan, Sean en Ian CeelenOpgericht door Jan Ceelen, bijna 40 jaar actief in de grafisch industrie. Amstel Graphics in Amstelveen is importeur en wederverkoper van diverse merken machines en materialen voor de grafimedia industrie (press en afterpress). Deze worden rechtstreeks verkocht in Nederland en via dealers in België, Luxemburg, Tsjechië, Slowakije, Bulgarije en Roemenië. Bij Amstel Graphics werken 22  personen. Met als bewuste keuze de focus op de nabewerking. ’Wij zagen jaren geleden een krimpende markt voor traditionele persen ontstaan en een groei van digitale persen. Reden om ons nog meer te richten op goede afwerkingsapparatuur.’ Naast het leveren van apparatuur heeft Amstel Graphics ook een serviceapparaat met deskundige monteurs. En het is een echt familiebedrijf: naast directeur Jan Ceelen zijn ook zijn vrouw Anja, zoon Ian en zoon Sean actief in het bedrijf, een andere focus, die van de toekomstige grafische industrie. Allemaal op de kopfoto.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Amstel Graphics vooral actief in nabewerking Jan Ceelen begon in 2002 aan een nieuw avontuur met handelshuis Amstel Graphics, precies 75 jaar nadat zijn grootvader opstapte bij wat nu Wifac heet. Hoe gaan de zaken dit...
  2. Amstel Graphics ziet groeimarkt in afwerkingsapparatuur voor digitaal printen Ook handelshuis Amstel Graphics heeft last van de fors lagere verkoop van vellenpersen, zegt directeur Jan Ceelen. ‘Maar dat vangen wij al jaren op met de verkoop van meer producten.’...
  3. Amstel Graphics: ‘Markt wil flexibel en eenvoudig’ De trends in de markt spelen Amstel Graphics steeds meer in de kaart. Kleinere oplagen, snellere doorlooptijden en eenvoudiger machines instellen – het zijn allemaal ontwikkelingen die naadloos aansluiten bij...
  4. Serie: Logistieke processen steeds belangrijker BRANCHE - Het technische onderscheid in productiemiddelen tussen bedrijven in zowel het online als het offline segment valt gemiddeld nog wel mee. Maar de verschillen in de wijze waarop grafische...

marketing

19 oktober 2016 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: Amstel Graphics

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.