• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Innovatie is voor ons geen kostenpost maar een kans

BEDRIJVEN – Op de in het najaar van het vorig jaar gehouden marktplaatsdag van Prindustry presenteerde zich ook de fa. Oblé uit Voorthuizen. Bij die gelegenheid liet dit grafisch bedrijf zien dat er met innovatie nog veel waarde toegevoegd kan worden aan handels- en gebruiksdrukwerk. Printmedianieuws ging eens kijken hoe ze dat in Voorthuizen aanpakken.

Vraag aan directeur Gerhard Veldhuizen (1982) wat typerend is voor zijn grafisch bedrijf zegt hij in eerste instantie: ‘Wij zijn een familiebedrijf met op dit moment 13 medewerkers. Bij Oblé wordt nu nog geproduceerd op drie verschillende locaties.’ Dat Veldhuizen veel vertrouwen heeft in de toekomst, blijkt wel uit het feit dat er vergevorderde plannen zijn om, in een nieuw te bouwen bedrijfspand, de productie op één plaats te concentreren.

Eigenwijs

Het is algemeen bekend dat ondernemers in een familiebedrijf behoorlijk eigenwijs kunnen zijn. Dat is ook wat tijdens het gesprek met Veldhuizen opvalt. In positieve zin dan. Veldhuizen: ‘Ik weet gewoon niet beter of wij hebben ons altijd heel breed op de markt georiënteerd. Bijna iedere dagkijken we waar er kansen en mogelijkheden liggen. Om vervolgens daar heel gericht op te handelen en onze bedrijfsvoering op af te stemmen.’ En wat is dan de relatie met innovatie volgens Veldhuizen? Hij zegt: ’Innovatief vermogen is een speciaal bezit van onze onderneming. We koesteren dat ook. Innovatie is het proces om je nieuwe kennis eigen te maken en middelen vrij te maken om in je bedrijf creatieve ideeën in te voeren en toe te passen. De nieuwe producten of processen voegen waarde toe voor onze klanten. Innovatie heeft er toe geleid dat de dienstverlening en het orderpakket van Oblé zeer uitgebreid is. Met andere woorden: het aanbod van grafische producten is buitengewoon breed en diep. En is volgens Veldhuizen de grafische industrie innovatief? Zijn reactie: ‘Wij zijn aangesloten bij het KVGO en het VKGO. Wanneer ik op bijeenkomsten zo eens om mij heen kijk en het allemaal eens aanhoor, mag er best een tandje bij. Zeker wanneer het gaat om proactief innoveren.

Printen op hout

Menukaart geprint op hout

Veel klanten bestellen wanneer het gaat om gepersonaliseerd drukwerk zelf online met web to print. En over klanten gesproken: Oblé werktvoornamelijk voor resellers. Dat kunnen signbedrijven, reclamebureaus en drukkerijen zijn. Het vervaardigen in druk en print van handels- en gebruiksdrukwerk maakt een groot deel uit van het orderpakket. Maar daar blijft het niet bij. Ook met het vervaardigen van promotioneel drukwerk zoals bijvoorbeeld flyers, posters, displays en banners wordt een substantieel deel van de omzet gerealiseerd. Veldhuizen: ‘Wij hebben een jaar geleden ook geïnvesteerd in een Durst vlakbedprinter. Daar printen we mee op hout. En daar wordt dan bijvoorbeeld vervolgens weer een krat van gemaakt. We zijn zeer succesvol met dit product.’

Sulfaatkarton

Bij Oblé zien ze het uitwisselen van visitekaartjes als onderdeel van een eerste kennismaking. En wie wil er dan niet goed overkomen. Het meest bijzondere is wel dat het kaartje gedrukt wordt op 400 grams sulfaatkarton. Standaard is het formaat van een visitekaartje 85 x 55 mm. Wil de klant een ander formaat dan kan dat ook. En niet te vergeten de verschillende luxe afwerkingen. Ook hierin is er een ruime keuze. Een paar voorbeelden: matvernis, lamineren, UV lak, foliedruk en half of heel rondhoeken. Veldhuizen: ‘Gebruik van dit 400 grams sulfaatkarton adviseren wij ook voor bijvoorbeeld uitnodigingen, menukaarten en presentatiemappen. We maken er zelfs wel verpakkingen mee.’

Kalenders

Gerhard Veldhuizen met een modellenmap

Onder de naam ‘Mooie Kalenders’ ontwerpt en drukt Oblé kalenders in zeer uiteenlopende uitvoeringen. Veldhuizen: ‘Heel bewust hebben wij er voor gekozen om ook hier ook een breed assortiment aan te bieden. Op deze wijze heeft de klant ruime keuzemogelijkheden.’ Hij vervolgt met: ‘Ik durf best te stellen dat het ons tot op heden niet alleen goed lukt om ideeën te bedenken, maar ook in het uitvoeren daarvan.’ Veldhuizen: ‘Onze aanwezigheid op de marktplaatsdag van Prindustry heeft voor ons goed uitgepakt. We hebben nieuwe en interessante contacten kunnen leggen. Dat heeft ons er toe doen besluiten om met een eigen stand ook present te zijn op de binnenkort te houden Graficus Vakdag Print & Sign in Nieuwegein.’

Kopfoto: Visitekaartjes gedrukt op 4oo grams sulfaatkarton

Deel dit artikel…..


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Drukwerkdeal.nl: innovatie door focus op klantbeleving Ook na de overname door Vistaprint blijft Drukwerkdeal.nl groeien met dubbele cijfers. Dat kan alleen door te blijven innoveren. ‘Grafisch bedrijf? We zijn een e-commerce bedrijf’, zegt algemeen directeur René...
  2. Henk Wijmans: ‘Nauwelijks innovatie in de afgelopen 6 jaar’ Henk Wijmans, directeur van Gigaprint in Almere vindt dat er in de afgelopen 6 jaar te weinig is gebeurd in de innovatie rondom print. Wat bracht hem terug in dié...
  3. ‘Big Data’: kans of luchtballon voor grafische branche? De term 'big data' wordt regelmatig genoemd als gereedschap om de omzet te verhogen, de kosten te verlagen, de klantervaring te verbeteren en meer gewenste effecten. Wat is big data...
  4. Ronald Giethoorn: ‘Strategie, flexibiliteit, innovatie’ MENSEN - Toen Ronald Giethoorn ruim twee  decennia geleden van start ging met zijn bedrijf Digital Printing Partners, in de wandelgangen meestal DPP genoemd, behoorde hij tot de eerste ondernemers...

1 februari 2018 door Hans Baljet Reageer

Categorie: bedrijven Tags: Durst, Gebruiksdrukwerk, handelsdrukwerk, kalenders, Oble, Sulfaatkarton, visitekaartjes

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

pmn-12-5-jaar

In verband met dat jubileum zetten we tot en met 31 december de betaalmuur open, om iedereen te laten zien wat de toegevoegde waarde is van alle inspanningen van de redactie.
Printmedianieuws biedt verdieping en relevantie bij de achtergronden van het nieuws uit de sector. Nationaal en internationaal.

‘Het Congres’ 6 november

Het Congres 2025

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Blokboek.com vanaf vandaag onderdeel van printmedianieuws 1 september 2025
  • Creatief mbo-talent schittert op Dutch Design Week 29 augustus 2025
  • Pakketautomaatactie levert Jarige Job €250.000 op 29 augustus 2025
  • Personalisatie stuwt online cadeau-industrie vooruit 28 augustus 2025
  • Navigeren door nieuwe EU-wetten: PEFC Jaarbijeenkomst 2025 28 augustus 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • NMO Kids: Kinderen combineren scherm én papier
  • Een boek, een magazine of een bookazine?
  • BTW boeken en andere media zou toch laag blijven?
  • Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • Joh. Enschedé kiest voor Ricoh Pro C7500

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.