• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Printmediabanen.nl gaat versnipperd aanbod bundelen

BRANCHE - Het besluit is genomen. Printmediabanen.nl gaat in de eerste beta-versie van start. Dus alles is nog zeker niet klaar, maar wel voldoende om de branche eraan te laten proeven. Het project is vooral bedoeld om het nu versnipperde aanbod aan vacatures centraal te bundelen, zodat een beter zicht op vraag en aanbod ontstaat.

• Leestijd ca. 3 minuten

'Het onderliggende businessmodel willen we op natuurlijke wijze laten ontstaan, er zijn talrijke opties, maar allereerst zijn de  reacties vanuit de markt bepalend', zegt initiatiefnemer Peter Luit. 'Het is zeker niet  de bedoeling op de stoel te gaan zitten van bestaande bureaus, we zijn al helemaal geen bureau voor bemiddeling van kandidaten bij bedrijven, die expertise zit nadrukkelijk bij anderen.'

Reacties vanuit grafische bedrijven positief

Volgens diverse bronnen varieert de vraag naar grafisch personeel tussen de 300-500 vacatures. Deze zijn - allemaal in betrekkelijk kleine (versnipperde) plukjes - terug te zijn bij de bekende bureaus, zoals Module en Werkdruk, maar ook bij C3 werkt! en bij GOC (stages). Daarnaast staan vele vacatures ook op de websites van de vele bedrijven binnen de branche en - last but not least - wordt het aanbod regelmatig 'doorgelinkt' naar  de grotere landelijke vacature websites zoals bijvoorbeeld Indeed of Monsterboard. Creatieve- en marketing functies zijn veelal te vinden bij Emerce en/of Adformatie.

Centraal aangeboden vraag en aanbod

De website printmediabanen.nl heeft puur tot doel deze versnippering tegen te gaan en dus vraag en aanbod te centraliseren. Op zichzelf is dat een stimulans voor de  branche, het wordt immers duidelijk dat bedrijven weer kunnen groeien. Ook het soort vacatures en de specifieke vraag naar bepaalde competenties laat in een centraal verband zien hoe de arbeidsmarkt aan het veranderen is. Dat kan alleen zichtbaar worden gemaakt binnen één gebundelde omgeving waarin zoveel mogelijk partijen met elkaar samenwerken.

Printmediabanen.nl positief signaal voor groei in de branche

Website in ontwikkeling

Luit: 'We starten met een eerste beta-versie, juist omdat we vanuit de markt willen ervaren welke eventuele extra behoeftes via de website kunnen worden ingevuld. We hebben dus zeker geen poging gedaan om nu al alles 100% dicht te timmeren. Er zullen dus zeker zaken voor verbetering vatbaar zijn en ook staan wij open voor uitbreidingen, mochten deze vanuit de markt  gewenst worden.'

Moderna Printing, Dataline, Reclameland, Wihabo en Prindustry plaatsten hun eerste vacatures

De huidige functionaliteit is gericht op het plaatsen en doorzoeken van vacatures, aangevuld met kandidaat profielen, aangesloten bureaus, werkgevers en een open contactformulier voor zoekopdrachten. In de komende weken kunnen kandidaten eigen profielen aanmaken, die ook door werkgevers doorzoekbaar zijn en (indien de kandidaat dat toestaat) de CV kunnen downloaden. Uiteraard kunnen binnenkort werkgevers ook zelf hun vacatures plaatsen/bewerken/verwijderen, na aanmaak van een eigen inlog profiel. En ook zal een vacature 'alert' worden geïmplementeerd.

Luit: 'We benadrukken echter dat de site nog volop in ontwikkeling is. Na bestudering van diverse (landelijke) websites, hebben we nog heel wat werk te verzetten om zoveel mogelijk vergelijkbare functionaliteit aan te bieden om het zowel werkgevers als werknemers zo makkelijk mogelijk te maken. Dus graag in deze periode geduld voor de ontwikkelingen waar we nu volop mee aan de slag zijn.'

Businessmodel

Printmediabanen.nl start met een open vizier en zal ook zeker gedurende de beta-periode zonder kosten worden aangeboden. Het businessmodel wordt samen met de marktpartijen ontwikkeld en zal worden geïntroduceerd op het moment dat de beta-periode kan worden afgerond met voldoende ervaringen om de markt van vraag en aanbod verder te kunnen professionaliseren.

De opzet van printmediabanen.nl past net zoals printmediatrainingen.nl in de crossmediale opzet van printmedianieuws. Luit: 'Achtergronden bij het nieuws, trainingen en het speelveld van de arbeidsmarkt passen goed binnen onze formule. We bedienen daarmee niet alleen onze partners, maar ook onze abonnees, maar in bredere zin ook de gehele branche.'

Interesse om mee te doen, in welke vorm dan ook? Bel Peter Luit (06-2070986, of stuur een e-mail).

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Printmediabanen.nl start met baanbrekende namen BRANCHE - De arbeidsmarkt is flink in beweging. De branche ziet weer lichtpuntjes, die ook terug te vinden zijn in het aantal vacatures in de branche. Toch wordt het spel...
  2. Samenwerking printmediabanen met C3 werkt! BRANCHE - De webapplicatie printmediabanen.nl wordt het exclusieve platform voor C3 werkt! Dat betekent dat het platform met de vacatures die via C3 werkt! binnenkomen, zich verder kan gaan ontwikkelen....
  3. Papiermarkt: vraag en aanbod komen in balans BRANCHE - De glijvlucht van de papierindustrie is door structurele overcapaciteit verder versneld. Covid-19 heeft de afzetcijfers sterk onder druk gezet. Piet Jorritsma van PaperChainManagement brengt de markt in kaart....
  4. ‘Werknemers positief over cao-aanbod KVGO’ Op basis van een enquête onder medewerkers van 68 grafische bedrijven zegt het KVGO dat een meerderheid (52 %) van hen het aanbod van de werkgevers ‘acceptabel’ vindt. ‘Enquête is...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

12 maart 2019 door de redactie Reageer

Categorie: branche Tags: printmediabanen

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.