• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

PRstory: Creatief Printbedrijf print en goud en zilver

MARKETING - De Haagse grafisch expert Colorworks is specialist in bijzondere producties. Veel van het werk is terug te vinden in de horeca, bij evenementen en bij bijzondere gelegenheden. Het printen van goud en zilver was een lang gekoesterde wens van Fred van Hoorn, de eigenaar van het creatieve printbedrijf. Met de installatie van de Xerox Iridesse is er voor hem een wereld aan mogelijkheden bijgekomen.

• Leestijd ca. 3 minuten

Speciaal

Selfmade man Fred van Hoorn heeft zijn roots in de horeca. Naast zijn economiestudie deed hij ook ervaring op in de vormgeving bij een overheidsinstelling. Alles kwam 21 jaar geleden samen in het eigen bedrijf Colorworks, dat sterk is in creatie en printproductie. Het speciale werk doet het bedrijf zelf. “Alles wat andere bedrijven goedkoper en sneller kunnen besteden we uit,” zegt Fred. “Mijn stelling is dat je moet verkopen wat je klanten willen hebben, niet alleen wat je kunt maken.”

Colorworks investeert in Xerox Iridesse

Inspiratie

De klanten die bij Colorworks kopen hebben behoefte aan service en creativiteit. Zij zijn ook bereid daarvoor te betalen, zo geeft Fred aan. “Het zijn bedrijven waar drukwerk een belangrijk onderdeel is van hun uitstraling. Ze willen iets unieks hebben. Dan denk ik aan serviceverleners als verzekeringskantoren, notarissen, advocaten. Daarnaast zijn er de evenementen. Mensen die 100 euro betalen voor een evenement kun je geen geplastificeerde A4’tjes voorschotelen. Dat moet er net wat beter uitzien. Daar zijn we in gespecialiseerd.” Het pand van Colorworks is ingericht als inspiratieruimte. Overal komt de klant bijzondere producties en materialen tegen. Het is om die reden dat de meeste klanten even langs komen om ideeën op te doen.

Materialen

De kennis en ervaring die Fred heeft opgedaan in zijn horecaverleden zorgt ervoor dat hij exact weet wat werkt en wat niet werkt. De uitstraling van bijvoorbeeld een menukaart en de presentatie van de gerechten is van groot belang voor het succes van de horecaondernemer. Bij veel producten past het bedrijf hout toe. Colorworks heeft een vlakbedprinter en een lasergraveermachine in huis die direct op een groot aantal materialen kan printen, waaronder hout en kunststoffen. Fred: “hout is veelgevraagd op dit moment vanwege de groene uitstraling en het warme gevoel die het opwekt. De combinatie met print in goud, wit en zilver op afwasbaar papier maakt de ideale menukaart voor de horeca. Warm, natuurlijk en afwasbaar met een chique uitstraling; wat wil je nog meer.”

Innovatie

De Xerox Iridesse vervangt de productieprinter die bij Colorworks stond. De reden is voor Fred van Hoorn innovatie. “Je moet je klanten steeds wat nieuws aan kunnen bieden,” zo geeft hij aan. “Dat moet je doen voordat iemand anders het doet. Mijn klanten willen iets hebben wat een ander nog niet heeft. Dat kan de inrichting zijn en ook de menukaart. Als je voor 45 euro gaat eten, dan verwacht je iets aparts. Dan maakt de entourage een belangrijk deel uit van de beleving. De invulling is een combinatie van creativiteit, materiaalkeuze en productieproces. Op het moment dat ik de Iridesse zag dacht ik: “als iemand er werk voor heeft dan ben ik het wel.”

Groei

De horeca groeit als nooit tevoren zegt Fred. Dat vindt zijn weerslag in de vraag naar printwerk. “Het is een behoorlijke niche waar we inzitten. Maar draaien veel meer producties dan dat. De printer moet tenslotte draaien. We merken een belangrijke groei in gepersonaliseerde mailingen, daar zit een belangrijke toekomst in. Het is de mix die maakt dat we de Iridesse kunnen exploiteren.”

Vertrouwen

Fred van Hoorn koos voor de Xerox Iridesse niet alleen omdat hij goud, zilver en wit kan printen. Ook het gramsgewicht en het formaat was een argument. De productieprinter kan standaard formaten van 330 mm x 488 mm en banners tot 1,2 meter lang, met een maximaal gewicht van 400 gsm printen. Hij is snel (120 ppm) en heeft een hoge afdrukkwaliteit (tot 2400 x 2400 dpi). “Dat lijkt mij voldoende redenen om erin te investeren,” zegt Fred lachend.
“Natuurlijk moet je als ondernemer een risico durven te nemen, maar daar heb ik met partners als Xerox en Veenman alle vertrouwen in.“

Leverancier

De rol van Veenman als leverancier van Xerox printers in het grafische segment is betrekkelijk nieuw. Salesmanager Jeantin Boltjes legt het uit. “Meer dan tien jaar geleden nam Xerox Veenman over. Veenman was toen en is nog steeds, een vooraanstaande leverancier in het office segment en met name heel sterk in het MKB plus segment. Veenman en Xerox zijn sterk aanvullend naar elkaar, we bedienen verschillende klanten. ”Steeds vaker kwam ook de vraag uit de markt naar productieprinters. Bij Veenman is niet de prioriteit een printer te verkopen. Wij zijn specialisten in het organiseren van het hele proces. Daar kunnen bedrijven als Colorworks van profiteren.”

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Print niet genoemd binnen innovatiepijlers Xerox FINANCIEEL - Het is alweer enige tijd geleden dat Xerox volop in de belangstelling stond in haar pogingen HP over te nemen. Aan het begin van de corona uitbraak zei...
  2. De Digitale Drukker breidt specials uit met Xerox Iridesse MARKETING – Aanvragen van klanten bleken zich steeds vaker te richten op bijzonder digitaal drukwerk, zo constateerde De Digitale Drukker uit Eindhoven. Als reactie daarop besloten zij een Xerox Iridesse...
  3. ‘Print Pakt’: KVGO start campagne voor drukwerk Op de Ledenraadvergadering van het KVGO afgelopen woensdag werd de nieuwe campagne getoond om drukwerk te promoten. De titel luidt ‘Print Pakt’ en is vooral bedoeld om drukkers te ondersteunen...
  4. LabelExpo 2019 Brussel: niet alles goud wat er blinkt VERPAKKINGSMEDIA – De 40e LabelExpo-Europe werd gedomineerd door convertingequipment; meer dan alle labelpersen tezamen. 50% meer convertingsystemen dan in 2017! Nu was de verhouding tussen labeldruk versus labelconverting 8:9. In...

Marco den Engelsman

Journalist, fotograaf en communicatiespecialist. Gelooft in de kracht van een mix van media. Een beeld zegt meer dan duizend woorden, maar is altijd krachtiger als het gecombineerd wordt met mooie woorden. En mix van media versterkt elke boodschap.

22 april 2019 door Marco den Engelsman Reageer

Categorie: marketing Tags: Colorworks, Veenman, xerox

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.