• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Sign & Print Festival 2020: het hyperactieve zusje

sign-print-festival-2019-kop

EVENEMENT - Rowdy van den Nieuwenhuizen, Marketing Manager van Easyfairs, is in Gorinchem al flink op stoom richting Sign & Print Festival op 11 & 12 maart volgend jaar. Op basis van wensen van zowel standhouders als bezoekers van de dit jaar gehouden beurs Sign & Print Expo. is voor in het tussenjaar een creatief en interactief festival ontwikkeld.

• Leestijd ca. 3 minuten

Visual Sign & Print Festival

Van den Nieuwenhuizen: “We kwamen tot de conclusie dat een jaarlijkse Sign & Print Expo formule op dit moment niet zou passen in een Benelux gericht beurzenaanbod binnen de sign- en grafimediabranche. Besloten werd een tweejaarlijkse formule te hanteren, maar voor het 'tussenjaar' iets anders te doen.” Van den Nieuwenhuizen zegt dat het festival idee vanuit de basis al onderscheidend is ten opzichte van hetgeen momenteel in de 'events markt' wordt aangeboden, met hierbij een perfecte balans tussen de vier 'areas': design, duurzaamheid, materialen en technologieën.

Hyperactief zusje

Van den Nieuwenhuizen wil nog meer nadruk leggen op de samenwerking tussen alle disciplines in de keten. “We merkten al dat de combinatie creatie/productie het tijdens de Expo heel goed deed. De creatieve doelgroep is wat ons betreft dan ook de focus naast de bestaande grafische doelgroep, die we beiden uiteraard in een juiste balans zullen bedienen tijdens het festival.”

De'sign

design sign & print festivalDe vier 'areas' zullen elk hun eigen programma krijgen, maar het samenspel in het festival zal duidelijk zijn. “Ik noem bijvoorbeeld muziek. Op welke wijze heeft muziek (onderdeel van een crossmediale beleving) invloed op design en productie? Hoe kan de grafische branche met hypermoderne printtechnieken inspelen op de sfeer van bijvoorbeeld muziekevents, in combinatie met progressieve ontwerptechnieken? Dit soort cases laten wij bijvoorbeeld zien op het festival. Wat perfect aangevuld wordt met de workshops op het gebied van digitale design toolkits.”

Duurzaamheid

Een uiterst actueel thema is duurzaamheid. “Nog nooit eerder is de samenwerking binnen de gehele keten zo belangrijk geweest als in de huidige tijd. Verpakkingen, labels, substraten, inkten en toners liggen allemaal onder het vergrootglas, daar waar het gaat om duurzaamheid en circulariteit. Vandaar dat we ook naast de 'area' duurzaamheid aandacht schenken aan materialen, de basis waarmee het gehele proces begint.”

Materialen

materialen sign & print festivalDe digitale trans-formatie is overal volop gaande. Binnen alle moderne printtechnieken is het aantal te beprinten materialen alleen maar groeiende. Dit biedt nieuwe creatieve mogelijkheden. Marketing komt met deze vormen van print in een geheel ander daglicht te staan. 'Het Sign&Print Festival zal op dat gebied de nodige inspiratie tonen in de vorm van talloze voorbeelden vanuit zowel start-ups als van bestaande leveranciers en ontwikkelaars.'

Technologieën

'Het Live Theater' was tijdens de Expo een groot succes. “Deze interactieve vorm komt tijdens het festival uiteraard terug', zegt Van den Nieuwenhuizen vol enthousiasme. Met een hele reeks kennissessies zorgen we voor gedegen kennisoverdracht binnen meerdere areas. Voorbeelden zijn technologieën rondom: personaliseren, online CRM-omgevingen, de laatste inkjet technieken, workflows en nog veel meer.”

Exposanten verbinden zich duidelijk zichtbaar met één of meer van de areas van het festival

Verrassingen

Volgens Van Nieuwenhuizen zullen de bezoekers aan het festival zich in een voortdurende flow vermaken en verbazen. “Denk daarbij bijvoorbeeld aan Annemarie Kleve. Zij is gespecialiseerd in het vakgebied 'zintuigmarketing'. Hoe werkt print in relatie tot zien, proeven, ruiken, horen en voelen? Diverse exposanten zullen in dit spetterende onderdeel van het tweedaagse programma participeren met talloze voorbeelden.”

Exposanten

“We hebben ruimte voor zo een 80 exposanten, met een maximale standgrootte van 48 vierkante meter. We bieden nadrukkelijk ook kleine innovatieve start-ups de mogelijkheid deel te nemen aan het festival met een zeer betaalbare stand. Hier hebben we bewust voor gekozen om het 'knusse' festivalkarakter te versterken. Bij de Expo hadden we stands van soms wel 200 vierkante meter, dat is voor zo een concept prima, maar bij een festival moet je ook daarin aanpassingen doorvoeren, die we overigens in goed overleg met de exposanten hebben doorgevoerd. De exposanten worden als het ware voorzien van een label gelijk aan de vier gekozen areas. De interactie vanuit de exposanten met de bezoekers wordt ook voorzien van een programma, waarbij exposanten zich kunnen inschrijven voor het geven van demo's, die allemaal worden aangekondigd. We zorgen als het ware voor traffic naar de exposanten, die daarin met ons willen meedenken.”

De bezoeker wordt beter voorbereid op het bezoek door de nieuwe website, met per exposant een eigen subpagina

Grafische trends van 2020

Het kleurgebruik van de 4 areas is niet als bij toeval gekozen. De vier kleuren zijn het gevolg van onderzoek naar effectief kleurgebruik in marketing, communicatie en de meest effectieve creatief/grafische technieken. De visual van het festival speelt niet alleen in op kleurgebruik, maar speelt met uiteenlopende verlopen en herkenbare grafische elementen in op de grafische trends van 2020.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Sign & Print Festival: mooie branchebewegingen EVENEMENT - Volgende week gaan de deuren in Gorinchem open voor Sign & Print Festival 2020. Een nieuw inspiratievol evenement, met de focus op de vier thema's duurzaamheid, design, technologie...
  2. Sign&Print Festival op het nippertje doorgegaan EVENEMENT - De deuren gingen gisteren om 16:00 uur dicht in plaats van 18:00 uur. Dit ten gevolge van de meest actuele maatregelen die door premier Rutte eerder die dag...
  3. Sign & Print Festival 2020 gaat gewoon door EVENEMENT - Sign & Print Festival 2020 gaat op 11 & 12 maart 2020 gewoon door. Wij volgen de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet en volgen hierin het...
  4. Sign&Print Festival volgt RIVM ondanks afzeggingen EVENEMENT - Gisteren werd bekend dat een aantal exposanten zich terug hebben getrokken voor deelname aan het Sign & Print Festival deze week in verband met het coronavirus. Rowdy van...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

24 oktober 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: sign&print expo, Sign&Print Festival

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.