• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

‘Gepersonaliseerde Muisjes™’ bij Wihabo

BEDRIJVEN - Wihabo is bekend rondom de productie van gepersonaliseerde wikkels voor de repen van Tony's Chocolonely. Ruud Bosch, directeur bij Wihabo is met recht trots op de komst van het Koninklijke merk De Ruijter, voor weer een fraaie reeks gepersonaliseerde producties vanuit het bedrijf in Geffen.

• Leestijd ca. 3 minuten
• Het artikel op de website van Wihabo vertelt het hele verhaal. Met toestemming van directeur Ruud Bosch nemen we deze publicatie graag over.

wihabo-muisjesEen feestelijke traditie sinds 1860. Zo luidt de trotse boodschap op de bekende pakken met witte en blauwe of rose Muisjes™ van De Ruijter. Al meer dan 160 jaar vertegenwoordigen ze de Nederlandse traditie van beschuit met Muisjes™ bij een geboorte. Dus hoe leuk zou het voor consumenten zijn om de Muisjes™ voortaan in een persoonlijk jasje te steken?

Floor de Nooij, was als Brand Manager bij De Ruijter betrokken bij het project

“Gepersonaliseerde Muisjes™: we zagen het meteen helemaal zitten.” Aan het woord is Floor de Nooij, Brand Manager bij De Ruijter, het Koninklijke merk dat sinds 2001 eigendom is van Kraft Heinz. “Een geboorte vieren zónder beschuit met Muisjes™? Dat kunnen we ons in Nederland eigenlijk niet meer voorstellen. Ook op andere momenten snoepen mensen graag van ons product. In veel huishoudens staan de Muisjes™ dagelijks op de eettafel. Om consumenten te verrassen, wilden we een persoonlijk tintje geven aan de traditionele verpakking van ons zoete broodbeleg.”

Floor en haar marketingcollega’s bedachten daarom een gepersonaliseerde sleeve: een stevige huls die je om een bestaand pakje Muisjes™ heen kunt schuiven. Het design komt in veel opzichten overeen met de normale verpakking. Maar dan met een voornaam naar keuze, geschreven in de sierlijke letters van De Ruijter. “De achterzijde biedt ruimte voor een korte boodschap of wens”, aldus Floor. “Als klanten meer woorden kwijt willen, kunnen ze een extra briefje bijvoegen. En ze mogen zelf bepalen of ze de gepersonaliseerde huls met of zonder een pak Muisjes™ willen ontvangen.”

Floor de Nooij: “Kennis van en ervaring met B2C-selling is heel waardevol voor ons”.

Heil in het plannetje

Het idee stond als een huis. Daarna was het tijd voor de volgende stap: de realisatie ervan. Op zoek naar een drukker die kon helpen bij het produceren van de sleeves, kwam De Ruijter via via uit bij Wihabo. “In Geffen zagen ze wel heil in ons plannetje”, glimlacht Floor. “En belangrijk: ze konden ons ook ondersteunen bij het inrichten van een webshop. Voor ons was dat compleet nieuw, want onze Muisjes™ zijn vooralsnog alleen te koop in de supermarkt. Wihabo’s kennis van en ervaring met B2C-selling was destijds dan ook heel waardevol voor ons. Maar eigenlijk is het dat nu nog steeds.”

Drie jaar na de start van de samenwerking spreekt Floor van een ‘geoliede machine’. Bestellingen van klanten komen via de webshop van De Ruijter rechtstreeks bij Wihabo binnen. Daar drukken ze de gepersonaliseerde hulzen en worden de pakketjes direct verzonden. Vaak in combinatie met een pak wit met blauwe of rose Muisjes™, dus in Geffen beschikken ze over een kleine voorraad. “Naar het proces hebben we nauwelijks omkijken, want Wihabo beheert het van A tot Z”, aldus Floor. “Dat is natuurlijk hartstikke fijn, maar het was in het begin ook wel spannend. Het bracht namelijk wel wat uitdagingen met zich mee, bijvoorbeeld in de communicatie over de slinkende voorraad. Maar dat is nu dik voor elkaar. Gelukkig maar, want we zien een stijgende lijn in de verkoop van de sleeves.”

Aangenaam samenwerken

Bij Wihabo is Iris het vaste aanspreekpunt voor De Ruijter. Dat is prettig, vindt Floor. “Bij Wihabo weten ze echt álles over ons product en snappen ze onze manier van werken. En als er zich al problemen voordoen, hebben ze die vaak opgelost vóór we erover horen. Ook is Wihabo altijd bereikbaar. Niet alleen per mail, maar ook telefonisch. Door het persoonlijke contact voelt het alsof je met een heel kleine organisatie te maken hebt. Maar dan wel eentje met verrassend veel specialistische kennis in huis.”

Bij Wihabo weten ze echt álles over ons product en snappen ze onze manier van werken.

Daarmee doelt Floor niet in de laatste plaats op IT-kundige kennis. Onlangs verhuisde de website van De Ruijter namelijk naar een nieuw platform. En dus moest de webshop voor de gepersonaliseerde sleeves meeverhuizen. “Dat lijkt een makkelijke switch, maar er kwam stiekem veel bij kijken”, aldus Floor. “Daarin opereerde Wihabo echt zij aan zij met ons. Net als dat ze het proactief aangeven als ze verbeteringen zien voor onze bestelomgeving. In alle opzichten is het aangenaam samenwerken. Als de gepersonaliseerde Muisjes™ straks een groot succes zijn, is dat zeker ook het succes van Wihabo.”

Ruud Bosch: "Intussen vervult Floor een andere functie bij De Ruijter. En bij ons heeft Marlies de taken van Iris overgenomen. Maar onze samenwerking? Die is nog steeds even prettig!"

De redactie plaatst graag inspirerende cases rondom alle mogelijke database printingoplossingen. Ook een fraai klantverhaal? Neem contact op met de redactie.

Nu u hier toch bent.......

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Open Huis Wihabo in Geffen op 4 September MARKETING - Wihabo in Geffen opent op 4 September haar deuren om samen met leverancier Highcon te laten zien wat de unieke mogelijkheden zijn van digitaal rillen en stansen....
  2. Eerste dag Wihabo-event groot succes Ruim 150 bezoekers trok het evenement ‘10.000 kansen, welke pak jij?’ van drukkerij Wihabo in Geffen op de eerste dag....
  3. Wihabo koopt Drukkerij Zeeland Geen faillissement, geen doorstart, maar een gewone overname. Alle medewerkers worden overgenomen, net als de hele omzet. Zo kan het dus ook. Wihabo uit het Brabantse Geffen neemt alle activiteiten...
  4. Digitaalste drukkerij Wihabo verrassend analoog BEDRIJVEN – Drukkerij Wihabo is koploper in productiedigitalisering. Binnen het Geffens bedrijf staat het bol van volledig digitaal vervaardigde producten; overstelpend overtuigend, wat grafisch allemaal kàn. En … snèl! Klassieke...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

9 oktober 2020 door de redactie Reageer

Categorie: bedrijven Tags: De Ruijter, Muisjes™, Wihabo

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • HP Indigo, Kornit, Scodix: nauwelijks last van oorlog
  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.