• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Online Print Symposium met inspirerend programma

EVENEMENT - Het Online Print Symposium #OPS2022, georganiseerd door Zipcon, is de Duitse 'tegenhanger' voor het door het VIGC georganiseerde Benelux Online Print Event in Antwerpen op 8 juni van dit jaar. Bezoek je beide events, dan ben je voor geheel Europa goed op de hoogte van het internationale online print speelveld. De preview.

• Leestijd ca. 4 minuten

Het event vindt op 28 en 29 april plaats in het Science Congress Center Munich. Voor #OPS2022 een gloednieuwe locatie. Organisator Bernd Zipper zegt er alles aan gedaan te hebben om zich 100% te kunnen conformeren aan alle huidige opgelegde regels rondom de coronapandemie. In 2021 kon het event niet plaatsvinden vanwege teveel coronagerelateerde beperkingen.

Vier thema's

Met vier thema-onderdelen zet de organisatie een tweedaags programma neer: een inspirerende reeks start-ups die hun producten en/of diensten kunnen presenteren, kennis en kunde rondom 'mass-customization', de ontwikkelingen rondom e-commerce en alles rondom de volop in gang zijnde 'digitale transformatie'.

Start-ups met 'Insight Pitches'

In het middagprogramma van de eerste dag krijgen 6 gekozen start-ups elk 15 minuten het podium om hun innovatieve producten en/of diensten te presenteren. Elke week vanaf 6 weken voorafgaand aan het event wordt een naam bekend gemaakt. Maar wat zij presenteren staat al vermeld in het onderstaande programma-overzicht.

De 6 geselecteerde winnende 'Insight Pitches' voor #OPS2022

De 'Insight Pitches' zullen een interessante dwarsdoorsnede van verschillende industrieën en toepassingsgebieden bieden, en zo spannende inspiratie bieden voor de online print community.
Het doel van dit nieuwe programma-onderdeel is, om de uitwisseling tussen jonge, creatieve ondernemers en gevestigde industrieleiders te bevorderen. Op deze manier moeten beide partijen profiteren: terwijl de nieuwelingen een nieuw perspectief op hun eigen bedrijf krijgen, kunnen de laatsten leren van de ervaringen en knowhow van de grote spelers.

Jens Meyer

"Een wendbare industrie gedijt op nieuwe ideeën. Ideeën die vaak worden gevonden door jonge, dynamische bedrijven. De Insight Pitches brengen gevestigde en nieuwe bedrijven samen. Op deze manier krijgt de online printindustrie nieuwe inzichten, en kunnen er zelfs geheel nieuwe businessmodellen ontstaan. Het zal in ieder geval een verrijking zijn voor alle deelnemers", aldus Jens Meyer, mede-organisator van printXMedia.

De Insight Pitches brengen gevestigde en nieuwe bedrijven samen.

Programma eerste dag

Roland Keppler

Met 12 sprekers verdeeld over de beide dagen krijgen de deelnemers talrijke inzichten gepresenteerd binnen het snel veranderende speelveld van online print. Roland Keppler - CEO van Onlineprinters - trapt in zijn keynote af met het onderwerp: 'Internationalisering van onlineprint'. Hij zegt dat corona op dat gebied juist nieuwe kansen mogelijk heeft gemaakt.

Bernd Zipper

Organisator Bernd Zipper is de man achter de cijfers en trends vanuit de DACH-landen Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, maar kijkt ook over die grenzen heen en sluit dan goed aan op de voorspellingen van Keppler op het gebied van internationalisering.

Hanne Dinkel

Hanne Dinkel brengt de 'vrouwelijke component' in het programma. Zij zegt dat vrouwen steeds vaker deel uitmaken van het management in online omgevingen, in tegenstelling tot traditionele grafische bedrijven. Zij is Chief Customer Delivery Officer bij Spreadshirt (ook actief in Nederland), onderdeel van de Spread Group, opgericht in 2002 in Leipzig. Het bedrijf heeft zo'n 1000 werknemers in dienst, verdeeld over 43 landen, met een omzet van 169 miljoen euro.

Thomas Völcker

Thomas Völcker vertelt zijn persoonlijke verhaal over de 'hobbelige route' die hij heeft doorlopen op weg naar 'onlineprint-succes'.
Zijn bedrijf TOPP digital document services heeft een crossmediale insteek, waar de digitale transformatie in dienst staan van business strategie en marketing, met een reeks crossmediale producten en diensten.

Haeme Ulrich

Haeme Ulrich is de tweede spreker in het 'blok' digitale transformatie.
Hij is publishing coach bij het Zwitserse crossmedia bedrijf Morntag en auteur bij publishingblog. Hij deelt zijn visie op het gebied van samenwerking, nieuwe rolverdelingen binnen bedrijven en dus nieuwe organisatorische inzichten onder invloed van technologische veranderingen.

Ramon van Wingerden

Ramon van Wingerden van Prindustry promoot de 'Benelux component' in het programma. Daarbinnen stelt hij dat de Benelux vooroploopt daar waar het gaat om de digitale transformatie. De Benelux zou onder andere sneller zijn (in vergelijking met de rest van Europa) met de verschillende implementaties van automatisering.

Programma tweede dag

Carles Farre

De keynote van Carles Farre staat in het teken van de stormachtige ontwikkelingen binnen de verschillende high-speed inkjet segmenten. Uiteraard staan daarbij zowel commercial- als etiketten/verpakkingstoepassingen centraal. Farre is vicepresident en general manager voor het HP PageWide Press segment.

Andreas Otto

Andreas Otto stelt dat de organisatie voortdurend aangepast dient te worden in het kader van de digitale transformatie, om een langdurig succes te kunnen blijven waarborgen. Hij is CEO van posterXXL (ook actief in Nederland). Hij zal de mijlpalen binnen zijn bedrijf schetsen als 'inspirerend referentiekader'.

Karim-Patrick Bannour

Karim-Patrick Bannour is CEO van het social media agentschap vielmalvier in Oostenrijk. Zijn bedrijf is volledig gericht op het social media segment, en verzorgt een compleet pakket vanaf strategie tot en met operationele uitvoering. Hij legt de potentiële mogelijkheden uit van Amazon Custom mass-customization, en gaat daarbij in op zowel de kansen als de risico's.

Ludovic Martin

Naast een duidelijk geluid uit de Benelux, ook een geluid uit Frankrijk door Ludovic Martin van Print.Watch. Hij schat de Franse jaaromzet in het online printsegment op 400 miljoen euro. Hij zegt dat Franse drukkerijen starten met web-to-print shops dankzij overheids-subsidies, waardoor het online landschap snel verandert met nieuwe bedrijfsmodellen, prijsvergelijkingen, marktplaatsen en cloud-printdiensten, vooral voor etiketten en verpakkingen.

Georg Hansbauer

Georg Hansbauer is medeoprichter en CEO van Testbirds. Hij is onder andere gespecialiseerd in 'customer experience'. Hij geeft adviezen op het gebied van klantbelevingen in digitale ketens. Daarbij maakt hij gebruik van gesegmenteerde doelgroepen en 'crowdtesten'.

Christian Weyer

Tot slot vertelt Christian Weyer over de mens-machine interface, nadat hij de historie van 30 jaar computers optekent. Van daaruit voorspelt hij de komende ontwikkelingen op het gebied van het gebruik van computers in ons dagelijks leven. Hij is Managing Director Technology bij Zaiko, een procurement bedrijf voor de printindustrie.

Kaarten

Om deel te kunnen nemen betalen leden van diverse brancheorganisaties 940 euro per persoon. Individuele deelnemers betalen 1090 euro. Kijk op de website voor de verschillende voorwaarden.


Wacht je liever op de Benelux-editie van het VIGC, dan moet je 'wachten' tot 8 juni.
#BOPE vindt plaats in ZOO Antwerpen. Wil je helemaal niet wachten, dan kan je op 10 februari al deelnemen aan de online training 'Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers', opgezet door Peter Luit in opdracht van VIGC/printmediatrainingen.nl.


NU U HIER TOCH BENT – Overweeg een abonnement op printmedianieuws. Onze artikelen bevatten achtergronden, analyses, onderzoeken, feiten en meningen binnen uw branche. Dat kan niet gratis, maar voor slechts €98,50 ex. BTW krijgt u ongeveer 300 artikelen per jaar, dat is nog geen 33 cent per artikel. Daar kan net dat ene artikel tussenzitten waarmee u uw abonnement wel heel makkelijk terugverdient……

“abonnement”
Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Online Print Symposium 2020: ongeremd optimisme EVENEMENT - Het jaarlijkse Online Print Symposium van Bernd Zipper heeft met de 2020 editie nog steeds een internationale opzet, maar de meeste sprekers en deelnemers kwamen uit Duitsland. De...
  2. Driedaags programma ‘Selling Print Online’ EVENEMENT - INKISH organiseert van 20 tot en met 22 april een online event over de verkoop van print via online kanalen. Sprekers uit diverse landen, waarbij Nederland aardig vertegenwoordigd...
  3. Online Print Symposium 2019 – platformen EVENEMENT – Een driedelige serie met de highlights van het Online Print Symposium in München op 3 en 4 april 2019. Deel 3: online platformen....
  4. Online Print Symposium liet wereldwijde cases zien EVENEMENT – Een driedelige serie met de highlights van het Online Print Symposium in München op 3 en 4 april 2019. Deel 2: Successtories van printcollega’s van over de hele...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

20 januari 2022 door de redactie Reageer

Categorie: evenement Tags: #OPS2022, bernd zipper, München, zipcon

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.