• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Flyeralarm 20 jaar op koers met stabiel businessmodel

PARTNERBIJDRAGE - In gesprek met Maarten Timmerman-Zubani wordt meteen duidelijk dat Flyeralarm snel schakelt in een wereld waarin nu van alles aan de hand is: logistieke problemen, energiecrisis en de papiermarkt.

• Leestijd ca. 3 minuten

Timmerman (commercieel directeur Flyeralarm): "Ondanks al die vervelende invloeden blijven wij merken dat onze klanten blijvend door ons geholpen worden om hun eigen marketinginspanningen in de markt te zetten. Wij blijven accentueren dat marketing echt alles is en bieden daarvoor een gigantisch scala aan producten. Of dat nu voor een reseller is in onze FLYERALARM PRO portal of voor een marketingafdeling die via onze reguliere webshop bestelt, alles draait om de beleving van een merk."

Flyeralarm PRO

"We hebben het PRO platform ontwikkeld, omdat resellers weten wat ze bestellen. Zij hoeven geen uitleg over papiersoorten, gramsgewichten, een hele reeks voorbeelden en talloze controletools bij het uploaden van hun bestanden. Meestal hebben ze zelf al een controleslag in het bestelproces. Dat maakt het proces efficiënter, wat zorgt voor een verschil in overheadkosten en dat kunnen we doorberekenen." Het PRO-platform heeft het bedrijf zelf ontwikkeld en is na uitgebreide tests nu in geheel Europa beschikbaar.

Flyeralarm PRO is beschikbaar als StartNOW Reseller-Portal en de Reseller API.

Flyeralarm doet meer dan 90% van de productie in eigen huis en heeft vestigingen in maar liefst
12 landen, met in totaal meer dan 2000 werknemers. Het bedrijf bedient met zo’n 24.000 leveringen per dag ongeveer anderhalf miljoen klanten. De omzet schommelt tussen de € 350-€ 400 miljoen per jaar.

Resellers willen processen integreren. Flyeralarm Pro is dus meer dan een webshop.

Maarten Timmerman-Zubani

Timmerman: "We zien een duidelijke verschuiving met de PRO-klanten die we bedienen. Ze willen in feite een sluitend proces, meer dan alleen een webshop, alles moet in een gekoppelde omgeving naadloos op elkaar aansluiten. Vandaar dat wij met de API-versie van PRO zo'n goede aansluiting vinden bij resellers van grafische producten."On-line marketing is veel meer dan alleen een webshop neerzetten.

Timmerman ziet dan ook dat het online bewustzijn toeneemt. Hij heeft zelf een
e-commerce achtergrond, en weet dus wat het betekent om de omslag te maken van offline naar online zakendoen: "Het is een totaal andere manier van marktbenadering.” Dat de PRO-versie dus een bepaalde schaalgrootte vereist is logisch. Hij benadrukt dan ook het belang van een goede online marketingstrategie. Je kunt niet verwachten dat je webshop automatisch volloopt met klanten. Daarnaast moet eenieder waarde toevoegen in het proces. Timmerman: "De grotere bedrijven die nu aansluiten op ons PRO-platform, verleggen hun focus naar meer marketingondersteuning, om hun klanten te helpen in hun communicatiebehoeften. De bestelprocessen, workflows en administraties zijn afgedekt door middel van automatisering."

Retentie marketing en 'unboxing experience'

Toch ziet Timmerman ook dat in deze huidige tijd van economische onzekerheden, online marketing afkalft. Er wordt door partijen hier en daar al voorgesorteerd op een budgetbesparing voor online. De vogelvlucht die e-commerce tijdens corona heeft genomen, kent nu zijn retour voor sommige merken. Timmerman: "Marketing blijft key, waar de volumes afnemen, stijgt de kwaliteit van de producten.”

"Ik denk overigens dat het in de algehele printmarkt minder slecht gaat dan we met z'n allen vermoeden. Wel verandert de samenstelling van de opdrachten die ook wij dagelijks verwerken. Bedrijven die juist willen uitblinken zien we groeien. Retentiemarketing is belangrijker dan ooit, want men wil de klant aan boord houden. Extra aandacht, de flyer in een luxueuze schoenendoos- verpakking, een magazine dat inzicht geeft in je product range. De hele 'unboxing' experience heeft zoveel waarde, het merk beklijft veel meer en de klanten komen terug. Print is daarin gewoon key! Print draagt ongekend bij aan 'experience marketing'.

Lachend zegt Timmerman: "Het zijden papiertje en de manier van verpakken bij Vicoria's Secret is al jaren een bekend fenomeen, de waardering is extreem hoog."

De huidige crisis is groots en meeslepend

Timmerman zegt dat ook zij de prijzen wel moeten verhogen en dat klanten dan natuurlijk reageren. "In het begin was men wel wat verbaasd. Maar door de huidige crisissituatie is iedereen er wel aan gewend. Dus klachten omtrent hogere prijzen krijgen we vrijwel niet meer." "Kijk, wij kunnen hier natuurlijk zelf niets aan doen, behalve onze klanten buitengewoon goed helpen. Wij gaan niet als een dwaas rondspringen en dan op onze buurman lijken en wellicht meedoen met een neerwaartse prijsspiraal.

Kijk maar naar de stijgende online-prijsindex, die door Bernd Zipper elke maand wordt gepubliceerd, daar staan we steevast op de beste plek.

Wij bestaan nu 20 jaar en hebben eigenlijk vanaf het begin niet zoveel gewijzigd aan onze manier van werken. We zijn een nuchter bedrijf, we bieden uitstekende producten tegen eerlijke prijzen en we zijn begaan met de omgeving. We begeven ons vaak in kleine lokale gemeenschappen om ook ons steentje bij te dragen aan maatschappelijke ontwikkelingen. Zo steunen we jaarlijks Stichting Semmy (van de nagellak van Tijn) met creatieve Kerstacties en produceren we een podcast die gaat over het oppakken van je leven na de behandeling van borstkanker (Dansen in de regen, red.)."

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Flyeralarm: “Online maakte ons speelveld groter.” PARTNER BIJDRAGE - Maarten Timmermans maakte meteen maar duidelijk dat Flyeralarm van oorsprong al 'gewoon' drukker was. Online heeft het bestaande speelveld vergroot, maar de know-how van drukken en printen...
  2. Flyeralarm gaat creatieve diensten aanbieden BEDRIJVEN - Er zijn wereldwijd talloze zogenaamde marktplaatsen, waar creatieven hun diensten aanbieden. Elk denkbaar ontwerp kan worden aangevraagd en talloze aanbieders bieden veelal tegen bodemprijzen hun diensten aan. Internetdrukker...
  3. Online drukker Flyeralarm: winkel in Amsterdam De grote Duitse online drukker Flyeralarm opent een winkel in de Van Baerlestraat in Amsterdam. HP komt op de drupa met maar liefst vijf nieuwe printers, De Vries is Koninklijk...
  4. Online businessmodellen in print – Flyeralarm FINANCIEEL - Flyeralarm is Europees gezien een flinke speler met een jaarlijkse omzet van 330 miljoen euro, 2000 werknemers, 41.000 vierkante meter eigen productie faciliteiten en zo een 15.000 te...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

7 oktober 2022 door Peter Luit Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: API, e-commerce, flyeralarm, maarten timmerman, PRO, webshop

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.