• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Xerox aanwezig op PRINTING United Expo 2024

OPINIE – Na de bewuste afwezigheid tijdens drupa dit jaar in Düsseldorf, blijkt dat Xerox wel zal exposeren op de veel kleinere PRINTING United Expo in Las Vegas. De beurs duurt slechts drie dagen vanaf morgen. Xerox staat op stand C2614. Wat toont Xerox op deze beurs?

• Leestijd ca. 3 minuten

Afgelopen week publiceerde het bedrijf en persbericht omtrent de deelname aan de beurs. In dat bericht stond een opvallende aankondiging. Xerox zou naast de al veel langer bestaande Xerox Iridesse productiepers en de Xerox Versant 280 productiepers, ook ‘de nieuwste productiepers die de nalatenschap van toonaangevende productiedruktechnologie onderstreept‘, gaan tonen. In de reeks recente persberichten zijn er geen aankondigingen gedaan over een mogelijke nieuw high-end printsyteem in inkjet of toner.

Een geopende Xerox Iridesse

De kop van het persbericht luidt: ‘Xerox toont de nieuwste end-to-end innovaties op PRINTING United Expo’. Maar niets duidt op ‘nieuw’, de Xerox Iridesse werd in 2008 aangekondigd en heeft sindsdien de nodige upgrades ondergaan. Ook de Xerox Versant 280 is al geruime tijd op de markt en heeft in 2020 en 2023 een upgrade gekregen.

Persbericht toont vastberadendheid in high-end markt

Terry Antinora

“Bij Xerox is onze voortdurende toewijding aan de productieprintindustrie de drijfveer om voortdurend te investeren in innovatieve oplossingen die onze klanten in staat stellen werk van superieure kwaliteit te leveren met verbeterde efficiëntie en kostenbesparingen”, zegt Terry Antinora, hoofd product en engineering bij Xerox. “Als vertrouwde partner begrijpen we de unieke uitdagingen waarmee printserviceproviders worden geconfronteerd bij het navigeren door de digitale transformatie van de industrie. We blijven toegewijd aan het leveren van de technologie die nodig is om printactiviteiten toekomstbestendig te maken en het voortdurende succes van onze klanten te garanderen.”

Antinora: “Tijdens PRINTING United zal Xerox interactieve demonstraties en conversatiestations organiseren die gericht zijn op haar best-in-class oplossingen.”

Opvallend

In het persbericht verschijnt de naam FUJIFILM Business Innovation als één van de industriële partners van Xerox. Dat de twee oorspronkelijk een hechte samenwerking omarmden (vooral binnen het oude FujiXerox) behoeft geen toelichting. Het nieuwe FUJIFILM Business Innovation vond al snel ‘haar eigen weg’ met inmiddels een indrukwekkende portfolio met een flinke reeks nieuwe producten onder eigen label. Wat de zinsnede ‘aanbieders van printservices toegang krijgen tot de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van print engine technologie’ (dus in samenwerking met FUJIFILM Business Innovation) inhoudelijk betekent, wordt in het persbericht niet vermeld. Beide CEO’s spraken loevende woorden over de samenwerking.

Steve Bandrowczak

Steve Bandrowczak, chief executive officer bij Xerox zegt daarover: “Xerox levert toonaangevende printtechnologie, software met toegevoegde waarde en diensten in een compleet ecosysteem voor onze klanten, inclusief eigen mogelijkheden van Xerox, leveranciers van derden en partners.”

“Onze duurzame samenwerking met FUJIFILM Business Innovation zorgt voor wederzijds succes en vooruitgang in de sector. Wanneer we het end-to-end ecosysteem van Xerox toepassen op de hardware van FUJIFILM, winnen onze klanten en de productieprintindustrie.”

Naoki Hama

“Al meer dan 60 jaar voorziet FUJIFILM’s strategische partnerschap met Xerox de productieprintindustrie van best-in-class hardware om waarde op lange termijn te creëren voor zowel klanten als partners”, zegt Naoki Hama, President en CEO, FUJIFILM Business Innovation.

“Onze voortdurende sterke zakelijke relatie met Xerox zorgt ervoor dat we nog vele jaren zullen blijven innoveren en geavanceerde producten zullen blijven leveren.”

Niets wijst erop dat Xerox nieuwe producten van de FUJIFILM Business Innovation onder eigen label op PRINTING United Expo zal gaan aanbieden.

Situaties wereldwijd verschillend

Natuurlijk zijn bij dergelijke wereldomvattende ondernemingen afspraken per regio te maken, die dan onderling nogal kunnen verschillen. Maar niets duidt erop dat er ‘iets nieuws’ is ontstaan tussen Xerox en Fujifilm.

Ook op het gebied van workflow systemen lijkt het er niet op dat Xerox met echte noviteiten op de beurs zal verschijnen, updates uitgezonderd. Het portfolio omvat Xerox FreeFlow Vision, Xerox FreeFlow Vision Connect en Xerox FreeFlow Core. En op het beid van omnichannel klantcommunicatiebeheer blijft de XMPie technologie centraal staan. Daarin wordt wel melding gemaakt van de zogenaamde Intelligente assistent-functies: Voorspellende AI voor production print en multifunctioneel printen. Voorbij CMYK: tools en hulpmiddelen voor bedrijfsontwikkeling beschikbaar via het Genesis initiatief, waaronder een nieuwe, gratis cursus ontwikkeld in samenwerking met Takitful (aankondiging nieuw strategische partnerovereenkomst).

Deel dit artikel…..
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Printing United Expo ‘middenbeurs’ richting drupa? OPINIE - Printing Impressions blikte terug de recent gehouden vakbeurs in Las Vegas. Analisten zeggen dat de grafische branche zijn goede 'mojo' heeft teruggevonden. Zijn die positieve resultaten een voorbode...
  2. Marco Boer’s visie op Printing United Expo 2022 (3) EVENEMENT - Marco Boer van IT Strategies bezocht Printing United Expo 2022 in Las Vegas. Na een afwezigheid van twee jaar kon hij de energie en opwinding proeven op de...
  3. Welke innovaties op Printing United Expo 2022? BUITENLAND - Volgende week gaan in Las Vegas de deuren open voor bijna 700 exposanten voor de 2022 editie van Printing United Expo. Een kort samenvattend overzicht van een aantal...
  4. Marco Boer’s visie op Printing United Expo 2022 (2) EVENEMENT - Marco Boer van IT Strategies bezocht Printing United Expo 2022 in Las Vegas. Na een afwezigheid van twee jaar kon hij de energie en opwinding proeven op de...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

9 september 2024 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: aankondigingen, Las Vegas, Printing United Expo, xerox

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

pmn-12-5-jaar

In verband met dat jubileum zetten we tot en met 31 december de betaalmuur open, om iedereen te laten zien wat de toegevoegde waarde is van alle inspanningen van de redactie.
Printmedianieuws biedt verdieping en relevantie bij de achtergronden van het nieuws uit de sector. Nationaal en internationaal.

‘Het Congres’ 6 november

Het Congres 2025

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Blokboek.com vanaf vandaag onderdeel van printmedianieuws 1 september 2025
  • Creatief mbo-talent schittert op Dutch Design Week 29 augustus 2025
  • Pakketautomaatactie levert Jarige Job €250.000 op 29 augustus 2025
  • Personalisatie stuwt online cadeau-industrie vooruit 28 augustus 2025
  • Navigeren door nieuwe EU-wetten: PEFC Jaarbijeenkomst 2025 28 augustus 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Crown Van Gelder mag windturbine bouwen
  • Kaartje2go valt dubbel in de prijzen
  • NMO Kids: Kinderen combineren scherm én papier
  • Een boek, een magazine of een bookazine?
  • BTW boeken en andere media zou toch laag blijven?

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.