• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Jubilerend printmedianieuws en blokboek te koop

ALGEMEEN - Aan het einde van dit jaar bestaat printmedianieuws 12,5 jaar. Bij de start van de titel waren de ambities nog beperkt en gericht op het slechts kleine aantal 'middenbedrijven' binnen de branche. Na 12,5 jaar schreef het redactieteam ongeveer 4400 artikelen, die tezamen een rijk stuk historie weergeven van een branche in een dynamische periode. Tijd voor een nieuwe fase.

Analyse, diepgang en achtergronden waren en zijn nog altijd de redactionele uitgangspunten. Zowel met nationaal als internationaal nieuws als basis. Dat werd snel herkend. Natuurlijk door de vele bedrijven in het segment in talrijke segmenten, maar ook door toeleveranciers, branche gerelateerde organisaties, maar ook door uitgevers en (creatieve- en/of reclame) bureaus. Een mooie 'doorsnee vertegenwoordiging' van de printmediabranche.

Omvang van het aantal 'middenbedrijven'

Het behoeft nauwelijks toelichting dat het aantal 'middenbedrijven' beperkt is tot hooguit 200 bedrijven, die de moeite nam om het de door ons gevraagde abonnementskosten te betalen. Dat gebeurde overigens in een periode dat er nog volop geklaagd werd dat uitgevers hun content achter een betaalmuur plaatste. Anno 2025 is de betaalmuur eerder norm dan uitzondering. We liepen als het ware voor de troepen uit.

De toeleveranciers binnen de branche namen ook volop een abonnement en vroegen zich af op welke wijze printmedianieuws extra kon bijdragen aan hun naamsbekendheid. We - de oprichters Erik van Erp en ondergetekende - hadden geen idee hoe we dit zouden aanpakken. "Destijds deden we op dat punt maar wat, een uitgebreid marktonderzoek werd niet gedaan, we plakten 'zomaar' een prijs op een jaar extra aandacht door middel van een 'logootje' op de website. Later werd dat uitgebreid met de vermelding in de wekelijkse nieuwsbrief en de websites printmediabanen.nl en printmediatrainingen.nl, gecombineerd met een reeks zogenaamde 'partnerartikelen', die niet achter de betaalmuur stonden, maar ook door de lezers vanwege de juiste inhoud en vorm volop werden gewaardeerd.

Series doen het goed

Spelenderwijs ontdekten we dat series het goed deden. De bekende 'Top 5 of 10 van....', jaarverslagen binnen de branche en de diepgaande analyses van de 'high-end printerfabrikanten' zijn daarvan slechts enkele voorbeelden.
Ook alle interviews met de mensen achter hun bedrijven deden en doen het goed. Oprechte verhalen, veelal opgetekend door Hans Baljet en vanuit de toeleveranciers door Jan Vroegop.

Blokboek.com

Een aantal jaren geleden namen we blokboek.com over. De rubriek 'persberichten/kort nieuws' die we op vrijdag publiceerde, verhuisde naar blokboek.com. Daarmee ontstond een zustertitel (zonder abonnementsmodel) met korte (pers)berichten, inspiratie, leuke weetjes, crossmediale uitstapjes, aankondigingen, evenementen etc. Ook die titel gaat na ongeveer dezelfde levensduur in de verkoop. Dus een leuke en complementaire combinatie van twee titels met het grootst denkbare bereik in het printmedia landschap.

Tijd voor een nieuwe fase

Het bestaansrecht van printmedianieuws en bloboek.com is na 12,5 jaar wel aangetoond binnen een branche die nog steeds behoorlijk in beweging is. Maar het wordt wel tijd voor een nieuw aanpak. We bieden de titels via dit 'persbericht' openbaar aan. Waarom doen we dat op deze manier? Peter Luit: "We zoeken een nieuwe frisse en dus jonge aanpak om de titels de komende jaren verder te ontwikkelen. Daar helpen we natuurlijk graag bij, maar willen de dagelijkse leiding overdragen aan een nieuwe energieke uitgever."

Mocht je interesse hebben, laat het dan vooral weten. Stuur dan even een mail met je contactgegevens om vervolgens samen eens te bekijken wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Blokboek en Printmedianieuws in partnernetwerk PERSBERICHT - Haarlem, Katwijk - De twee uitgeefplatformen Blokboek.com en Printmedianieuws gaan het bereik voor hun partners/adverteerders vergroten. Beide titels zijn actief in een royale definitie van het printmedia segment....
  2. Printmedianieuws en Blokboek.com samen verder PERSBERICHT - De online vaktitels titels voor de printindustrie, printmedianieuws en blokboek.com gaan vanaf 1 januari 2019 verder binnen één uitgever. De titels behouden hun zelfstandigheid. De nieuwe eigenaar wordt...
  3. Printmedianieuws/blokboek mediapartner Sign&Print EVENEMENT - Tijdens Sign & Print Expo 2023 zal Printmedianieuws/blokboek weer optreden als mediapartner voor, tijdens en na het event in Gorinchem. Ook worden diverse bijdragen geleverd aan het seminar...
  4. Printmedianieuws en Blokboek op Sign&Print Expo EVENEMENT - Tijdens Sign&Print Expo 2019 staan printmedianieuws en blokboek.com op stand nummer H127, vlakbij alle mogelijke voorzieningen rondom de beurs....

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

24 juni 2025 door de redactie Reageer

Categorie: algemeen Tags: blokboek, printmedianieuws

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Printmediabanen wordt doorgelinkt naar indruk.nu 20 juni 2025
  • Grafimedia Producenten Onderzoek in 5 vragen 19 juni 2025
  • Pieter Post introduceert antwoordpost met QR-code 19 juni 2025
  • Kaartje2go opnieuw klantvriendelijkste kaartenwinkel 18 juni 2025
  • BDUmedia is verhuisd naar BDUprint 18 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Jubilerend printmedianieuws en blokboek te koop
  • Kort door de bocht met voorspellen toekomst banen
  • Deltabach gaat voor ‘goud’ met B1 Scodix veredeling
  • NAPCO Research: We leven in een ‘En-tijdperk’
  • Offset blijft onverminderd innoveren

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.