
EVENT - Kinderpostzegels en Hallmark hebben kinderen dit jaar een creatieve rol gegeven bij de nieuwe feestdagenkaarten. Tijdens een workshop maakten basisschoolleerlingen eigen ontwerpen. Hun ideeën vormden de inspiratie voor de collectie die Hallmark speciaal voor de jaarlijkse kinderpostzegelactie ontwikkelde.
De actie, die van 24 september tot 1 oktober loopt, is al decennialang een begrip: ruim 100.000 kinderen gaan langs de deuren om geld in te zamelen voor leeftijdsgenoten. Naast kinderpostzegels worden ook pleisters, themakaarten en feestdagenkaarten verkocht. Nieuw dit jaar is dat de kaarten na afloop van de actie ook verkrijgbaar zijn in 750 winkels door heel Nederland, naast de webshops van Kinderpostzegels en Hallmark.
Het thema van 2025 is ‘samen in actie tegen eenzaamheid’. Daarom ontwierp Hallmark ook speciale themakaarten die laten zien dat je er niet alleen voor staat.


Directeur Sofie Vriends van Kinderpostzegels: “Kinderen vinden het belangrijk om iets te doen voor anderen, en ze worden er blij van. Daarom was het een logische stap om hen ook bij dit creatieve proces te betrekken.”
Jan Willem Koch, managing director van Hallmark voegt toe “Wij zijn bijzonder trots op de collectie die in co-creatie met de kinderen is ontstaan. Hun pure kijk op waar de feestdagen écht over gaan en de wensen die ze uitspreken voor andere kinderen, zijn hartverwarmend. De creatieve workshop bracht verhalen over het versieren van de kerstboom, warme chocolademelk en cadeautjes, maar bovenal over samenzijn met vrienden en familie.”


Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.