• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Kinderen ontwerpen kaarten voor Kinderpostzegels

EVENT - Kinderpostzegels en Hallmark hebben kinderen dit jaar een creatieve rol gegeven bij de nieuwe feestdagenkaarten. Tijdens een workshop maakten basisschoolleerlingen eigen ontwerpen. Hun ideeën vormden de inspiratie voor de collectie die Hallmark speciaal voor de jaarlijkse kinderpostzegelactie ontwikkelde.

De actie, die van 24 september tot 1 oktober loopt, is al decennialang een begrip: ruim 100.000 kinderen gaan langs de deuren om geld in te zamelen voor leeftijdsgenoten. Naast kinderpostzegels worden ook pleisters, themakaarten en feestdagenkaarten verkocht. Nieuw dit jaar is dat de kaarten na afloop van de actie ook verkrijgbaar zijn in 750 winkels door heel Nederland, naast de webshops van Kinderpostzegels en Hallmark.

Het thema van 2025 is ‘samen in actie tegen eenzaamheid’. Daarom ontwierp Hallmark ook speciale themakaarten die laten zien dat je er niet alleen voor staat.

Directeur Sofie Vriends van Kinderpostzegels: “Kinderen vinden het belangrijk om iets te doen voor anderen, en ze worden er blij van. Daarom was het een logische stap om hen ook bij dit creatieve proces te betrekken.”

Jan Willem Koch, managing director van Hallmark voegt toe “Wij zijn bijzonder trots op de collectie die in co-creatie met de kinderen is ontstaan. Hun pure kijk op waar de feestdagen écht over gaan en de wensen die ze uitspreken voor andere kinderen, zijn hartverwarmend. De creatieve workshop bracht verhalen over het versieren van de kerstboom, warme chocolademelk en cadeautjes, maar bovenal over samenzijn met vrienden en familie.”


Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. NMO Kids: Kinderen combineren scherm én papier TRENDS - Kinderen van nu zijn echte mediakenners. Uit de NMO Kids Monitor 2025 blijkt dat zij moeiteloos schakelen tussen digitale én papieren media. Televisie en smartphones blijven favoriet, maar...
  2. Kaarten worden geschud bij krantendrukkerijen Het eindspel over de toekomst van de krantendrukkerijen in ons land staat voor de deur. Dat komt vooral door de overname van Wegener door de Persgroep. Wat gaat er gebeuren?...
  3. Samen met onze klanten innoveren! EVENEMENT - Graag heten we u van harte welkom op onze klantendag op dinsdag 18 juni aanstaande. De klantendag vindt plaats bij het Dienstencentrum / Stivako in Schiphol-Rijk....
  4. Spotta en Gamma: ‘Helpen met plakken JA/JA- sticker’ BRANCHE - Spotta zegt op haar LinkedIn pagina onderzoek te hebben gedaan naar de wens van consumenten om wel folders te willen ontvangen, maar kennelijk niet de moeite nemen om...

Jolanda van Drie

Bedrijfsjournalist, freelance redacteur voor Blokboek en Printmedianieuws en communicatie- en marketingmanager bij IT bedrijf Prindustry (Haarlem).

26 september 2025 door Jolanda van Drie Reageer

Categorie: evenement Tags: Kinderpostzegels

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

pmn-12-5-jaar

In verband met dat jubileum zetten we tot en met 31 december de betaalmuur open, om iedereen te laten zien wat de toegevoegde waarde is van alle inspanningen van de redactie.
Printmedianieuws biedt verdieping en relevantie bij de achtergronden van het nieuws uit de sector. Nationaal en internationaal.

‘Het Congres’ 6 november

Het Congres 2025

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Kinderen ontwerpen kaarten voor Kinderpostzegels
  • Diploma’s in transitie: print en digitaal hand in hand
  • Print-on-demand versus dropshipping
  • Week van de Grafimedia opent bij Wilco
  • DPG Media sluit Haagse drukkerij in 2026

Reacties

  • Peter Luit op Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • Henk Gianotten op Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.