• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Dutch Graphic Group viert 25 jaar grafische groei

ZAKELIJK - Dutch Graphic Group (DGG) bestaat 25 jaar en viert daarmee een bijzondere mijlpaal in de grafische sector. In een terugblik via BPnieuws.nl en op hun eigen website vertelt de familie Venezia hoe zij het bedrijf van drukkerij tot volwaardig grafisch productiehuis uitbouwden – met een sterke focus op de AGF-branche.

De groei begon in 2000 onder de naam ZON Graphic & Mail. Vanaf 2004 kreeg het bedrijf echt vaart. Het assortiment omvat banners, zeilen, doeken, banieren, visitekaartjes, enveloppen en auto-belettering. "Nieuw in ons portfolio zijn de sleeves: kartonnen hoesjes, omslagen van voedselproducten en maaltijdpakketten waarop bijvoorbeeld de ingrediënten en de bereidingswijze staan gedrukt. We leveren aan onder andere Duitse retailers al miljoenen van deze sleeves." In 2011 werd een etikettendrukkerij overgenomen en verhuisd naar Venlo. De investering in led-druktechniek volgde snel: “We hebben in 2017 speciaal voor de etikettendruk een led-drukpers gekocht. Daarmee waren we de eerste in Europa... inmiddels is er ook alweer een derde machine operationeel.”

"Ondernemen zit onze familie in het bloed, het is onze passie en ons leven", vertellen Anita en Nino Venezia van Dutch Graphic Group. Wat het geheim van de groei is? Hard werken, oog hebben voor je klanten, altijd kwaliteit leveren, veel service verlenen voor een redelijke prijs en kansen pakken. Dat heeft ons gebracht waar we nu zijn." Inmiddels hebben de zonen Gino en Enzo het bedrijf van hun ouders overgenomen. Het verhaal van een familie.

Beeld: Dutch Graphic Group

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Grafische top 10 van Nederland: groei zit bij verpakkers en internetdrukkers Dat Roto Smeets Group de grootste drukker van ons land is, kan geen verrassing zijn. Maar wie zijn die andere negen bedrijven? Opvallend is de groei van verpakkingsdrukkers en de...
  2. FNV KIEM viert honderd jaar grafische cao Dit jaar is het 100 jaar geleden dat de eerste landelijke cao (voor boekdrukkers) werd afgesloten. Aanleiding voor een feestje van FNV KIEM. ‘De cao moet gemoderniseerd worden.’...
  3. Atécé Graphic Products koopt Unitrade Kennemerland Atécé koopt niet alleen Unitrade Kennemerland, maar ook diens zusterbedrijven Grafische Handelsonderneming Dusseau en Magin-Holland. Volgens directeur Dusseau was de verkoop ‘geen eenvoudige beslissing’. Atécé directeur Bert Schelhaas is blij....
  4. Flint Group is marktleider met drukinkten in Benelux Volgens Rob Jacobs van de Flint Group is zijn bedrijf marktleider op het gebied van drukinkten in de Benelux. ‘En we leveren ook alle andere verbruiksmaterialen voor de drukpers er...

Jolanda van Drie

Bedrijfsjournalist, freelance redacteur voor Blokboek en Printmedianieuws en communicatie- en marketingmanager bij IT bedrijf Prindustry (Haarlem).

10 oktober 2025 door Jolanda van Drie Reageer

Categorie: zakelijk Tags: Dutch Graphic Group

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

pmn-12-5-jaar

In verband met dat jubileum zetten we tot en met 31 december de betaalmuur open, om iedereen te laten zien wat de toegevoegde waarde is van alle inspanningen van de redactie.
Printmedianieuws biedt verdieping en relevantie bij de achtergronden van het nieuws uit de sector. Nationaal en internationaal.

‘Het Congres’ 6 november

Het Congres 2025

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Dutch Graphic Group viert 25 jaar grafische groei
  • Duurzame inzetbaarheid in 4 delen: Behoud personeel
  • Callas software viert 30 jaar – nu onderdeel van Durst
  • Probo introduceert neonprint voor resellers
  • C The Future Festival: Haarlem print weer – in 3D

Reacties

  • Peter Luit op Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • Henk Gianotten op Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.