
ZAKELIJK - Dutch Graphic Group (DGG) bestaat 25 jaar en viert daarmee een bijzondere mijlpaal in de grafische sector. In een terugblik via BPnieuws.nl en op hun eigen website vertelt de familie Venezia hoe zij het bedrijf van drukkerij tot volwaardig grafisch productiehuis uitbouwden – met een sterke focus op de AGF-branche.

De groei begon in 2000 onder de naam ZON Graphic & Mail. Vanaf 2004 kreeg het bedrijf echt vaart. Het assortiment omvat banners, zeilen, doeken, banieren, visitekaartjes, enveloppen en auto-belettering. "Nieuw in ons portfolio zijn de sleeves: kartonnen hoesjes, omslagen van voedselproducten en maaltijdpakketten waarop bijvoorbeeld de ingrediënten en de bereidingswijze staan gedrukt. We leveren aan onder andere Duitse retailers al miljoenen van deze sleeves." In 2011 werd een etikettendrukkerij overgenomen en verhuisd naar Venlo. De investering in led-druktechniek volgde snel: “We hebben in 2017 speciaal voor de etikettendruk een led-drukpers gekocht. Daarmee waren we de eerste in Europa... inmiddels is er ook alweer een derde machine operationeel.”
"Ondernemen zit onze familie in het bloed, het is onze passie en ons leven", vertellen Anita en Nino Venezia van Dutch Graphic Group. Wat het geheim van de groei is? Hard werken, oog hebben voor je klanten, altijd kwaliteit leveren, veel service verlenen voor een redelijke prijs en kansen pakken. Dat heeft ons gebracht waar we nu zijn." Inmiddels hebben de zonen Gino en Enzo het bedrijf van hun ouders overgenomen. Het verhaal van een familie.
Beeld: Dutch Graphic Group
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.