
FINANCIEEL - Hert enige weken geleden failliets verklaarde MPS Systems kondigt aan dat het bedrijf een doorstart maakt onder de naam MPS Printing.
• Leestijd ca. 2 minuten
• Lees de achtergronden bij het faillissement

De aankondiging werd afgelopen vrijdag gedaan, nadat de rechtbank de deadline op afgelopen maandag had gesteld om de curator mr. E.R. Looijen (Stellicher advocaten) voldoende tijd te geven de mogelijke belangstellenden in kaart te brengen om een zo succesvol mogelijke doorstart te kunnen realiseren. De doorstart wordt niet door een externe partij gerealiseerd maar door een management buy-out door Richard Miedema, Michiel Borst en Bert van den Brink, allen voorheen al langdurig werkzaam bij MPS Systems in diverse management functies.
Ui het persbericht: 'MPS Printing kondigt herstart aan en zet koers naar een toekomst van hernieuwde stabiliteit, innovatie en versterkte partnerschappen'.
Wie gaan MPS Printing leiden?
- Richard Miedema is commercieel verantwoordelijk en brengt diepgaande kennis van de sector en de markt mee. Hij geeft leiding aan de commerciële kant van het bedrijf.
- Michiel Borst is een ervaren leider die de operationele en financiële structuur van MPS begrijpt en nauw betrokken is geweest bij het sturen van het bedrijf tijdens de transitie.
- Bert van den Brink, medeoprichter van MPS Systems, brengt diepgaande technische kennis, ervaring in de sector en de langetermijnvisie mee die het oorspronkelijke succes van het bedrijf hebben gevormd.


Het managementteam van MPS heeft een plan ontwikkeld om het bedrijf te herpositioneren als een gezonde en duurzaam opererende onderneming, met een sterke focus op service, terugkerende inkomsten en selectieve verkoop van nieuwe apparatuur.
Faillissementsprocedure
Alles wat er financieel is gebeurd voor het ingediende faillissement van 29 oktober jl. valt onder de faillissementsprocedure. Dat betekent dat betalingen of bestellingen die voor 29 oktober werden gedaan niet zomaar worden uitgevoerd. In het persbericht spreek stelt men dat 'bestellingen van voor 29 oktober in de meeste gevallen wel worden geleverd. MPS Printing zegt contact op te nemen met de opdrachtgevers die bestellingen hebben geplaatst die voor 29 oktober hebben plaatsgevonden.
Betalingen die vóór het faillissement zijn gedaan, vallen onder de wettelijke faillissementsprocedure en worden afgehandeld door de door de rechtbank aangestelde curator: curator@stellicher.nl. Dat geldt ook voor facturen die door leveranciers of anderen voor 29 oktober zijn ingediend. Het bedrijf dat na de herstart actief is, is een nieuwe rechtspersoon en kan alleen betalen voor goederen en diensten die na de herstart zijn geleverd.
Waar mogelijk streeft MPS Printing ernaar om eerder overeengekomen voorwaarden na te komen.
Er worden geen veranderingen verwacht in de product portfolio

Zoals het er nu naar uitziet zal de diensten- en producten portfolio ongewijzigd blijven, zowel qua ontwikkelingen leveringen en services. Men sprak uit hernieuwde investeringen te doen in service, technische ondersteuning en klantenservice.
Het management spreekt zijn oprechte waardering uit voor de medewerkers, klanten, leveranciers en partners die ondanks de onzekerheid van de afgelopen periode betrokken zijn gebleven bij MPS Printing.
Lees meer artikelen over MPS vanuit ons uitgebreide archief.
Uit het persbericht: "We erkennen de moeilijkheden die dit voor sommige van onze stakeholders heeft veroorzaakt. Uw voortdurende betrokkenheid en uw bereidheid om samen met ons vooruit te kijken, zijn van onschatbare waarde. We zijn vastbesloten om uw vertrouwen terug te winnen door middel van onze acties in de komende maanden en jaren."
Kopfoto: Google Streetview


Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.