• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Paris Packaging Week zet in op duurzame verpakkingen

EVENT - Op 5 en 6 februari 2026 viert Paris Packaging Week haar 25e editie. Wat ooit begon met PCD (gericht op beautyverpakkingen), is uitgegroeid tot Europa’s grootste event voor verpakkingsdesign en -innovatie.

Onder de noemer ICONIC (Innovation, Creativity, Outstanding, Network, Inclusion, Celebration) belooft deze jubileumeditie een bruisende mix van inhoud, inspiratie en internationale ontmoetingen.

De rode draad dit jaar is de invoering van de PPWR (Packaging and Packaging Waste Regulation), de nieuwe Europese verordening die richting geeft aan toekomstbestendige verpakkingen. Van ecodesign tot gerecycleerde materialen: ontwerpers, drukkers en merken moeten aan de slag met circulaire oplossingen. Dat vraagt ook om slimme keuzes in materiaalgebruik, bedrukking en lifecycle-informatie op de verpakking.

Met ruim 900 exposanten, meer dan 100 sprekers en sessies over luxe, beauty, dranken en aerosols, brengt Paris Packaging Week spelers uit de hele keten samen. Grote merken als Chanel, Fedrigoni, Coca-Cola en Taittinger delen hun visie op innovatie binnen een steeds strenger regelgevend kader.

De terugkeer van het Pentawards Festival maakt het feest compleet: twee dagen vol creativiteit, technische vernieuwing en strategische inzichten – met print en grafimedia als onmisbare schakels in het verpakkingsverhaal van morgen.

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Brand-owners: ‘Duurzame verpakkingen vertraagd’ MILIEU - Volgens Packaging Europe komen grote brand-owners terug op eerder milieu doelstellingen voor wat betreft duurzame verpakkingen. Onder andere Unilever, PepsiCo en Colgate-Palmolive zeggen dat 'ze het niet redden'....
  2. Mis het niet, Rotterdams’ top over Plastic Packaging VERPAKKINGSMEDIA – Op 27 en 28 februari loopt in Rotterdam de vierde topconferentie over plastic packaging in Europa’s voedings- en drankenmarkt....
  3. Dit Was De Week – DWDW#11 DITWASDEWEEK - Een periodieke terugblik op een week waarin diverse bijzonderheden het medialandschap beïnvloedden en bepaalden. Samengesteld vanuit diverse publicaties op printmedianieuws, blokboek en andere (inter)nationale mediabronnen in het printmedia...
  4. Terugblik op onstuimige week (met een knipoog!) Wat een week! Thijsen Media Group hing aan een zijden draadje (al zeggen ze zelf van niet), Koninklijke Joh. Enschedé werd op het nippertje gered (dat hopen we dan maar)...

Jolanda van Drie

Bedrijfsjournalist, freelance redacteur voor Blokboek en Printmedianieuws en communicatie- en marketingmanager bij IT bedrijf Prindustry (Haarlem).

8 december 2025 door Jolanda van Drie Reageer

Categorie: evenement, verpakkingsmedia Tags: Paris Packaging Week

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

pmn-12-5-jaar

In verband met dat jubileum zetten we tot en met 31 december de betaalmuur open, om iedereen te laten zien wat de toegevoegde waarde is van alle inspanningen van de redactie.
Printmedianieuws biedt verdieping en relevantie bij de achtergronden van het nieuws uit de sector. Nationaal en internationaal.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Paris Packaging Week zet in op duurzame verpakkingen
  • Auteursrecht rondom beelden in geding met AI
  • UPM en Sappi samen in nieuwe joint venture
  • Picnic haalt in december ook kerstkaarten op
  • Boekje in oplage 8,4 miljoen door Van der Most

Reacties

  • Peter Luit op Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • Henk Gianotten op Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.