
EVENT - Op 5 en 6 februari 2026 viert Paris Packaging Week haar 25e editie. Wat ooit begon met PCD (gericht op beautyverpakkingen), is uitgegroeid tot Europa’s grootste event voor verpakkingsdesign en -innovatie.
Onder de noemer ICONIC (Innovation, Creativity, Outstanding, Network, Inclusion, Celebration) belooft deze jubileumeditie een bruisende mix van inhoud, inspiratie en internationale ontmoetingen.
De rode draad dit jaar is de invoering van de PPWR (Packaging and Packaging Waste Regulation), de nieuwe Europese verordening die richting geeft aan toekomstbestendige verpakkingen. Van ecodesign tot gerecycleerde materialen: ontwerpers, drukkers en merken moeten aan de slag met circulaire oplossingen. Dat vraagt ook om slimme keuzes in materiaalgebruik, bedrukking en lifecycle-informatie op de verpakking.

Met ruim 900 exposanten, meer dan 100 sprekers en sessies over luxe, beauty, dranken en aerosols, brengt Paris Packaging Week spelers uit de hele keten samen. Grote merken als Chanel, Fedrigoni, Coca-Cola en Taittinger delen hun visie op innovatie binnen een steeds strenger regelgevend kader.
De terugkeer van het Pentawards Festival maakt het feest compleet: twee dagen vol creativiteit, technische vernieuwing en strategische inzichten – met print en grafimedia als onmisbare schakels in het verpakkingsverhaal van morgen.


Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.