• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Hans Scheffer gaat de grens over met HELLOPRINT

Na de succesvolle start met internetdrukker Drukzo in ons land (’we staan in de top vijf’) gaat Hans Scheffer met een nieuw merk de grens over. Met HELLOPRINT wil hij de Britse markt veroveren. En daarna de rest van Europa. Wie zit er achter deze strategie?

Hans SchefferHans Scheffer (foto) begon een jaar geleden met Drukzo.nl. Eerder was hij al actief als internetdrukker met de Media Facility Group, met onder meer Flyerzone.nl en Drukland.nl. Maar daar stopte hij mee in 2012, om een jaar later in 2013 weer op de markt te komen met een eigen bedrijf: Print Ocean. Met als eerste activiteit Drukzo.nl. Liever gebruikt hij het woord ‘internetdrukkers’ niet, vertelde Scheffer (1982) vorig jaar. ‘Wij zijn leveranciers van gestandaardiseerd drukwerk, net als de drukker om de hoek. Alleen doen wij het slimmer, beter en efficiënter’ En het gaat goed met Drukzo, zegt hij in een persbericht.

‘De groei van het Drukzo is opmerkelijk, zeker gezien het feit dat het pas 1 jaar geleden werd opgericht. De online drukwerk aanbieder groeide in 1 jaar uit tot een top vijf speler op de Nederlandse markt, “Binnen Drukzo, maar ook bij onze andere merken, kiezen we heel bewust voor een benadering vanuit klantperspectief”, aldus Scheffer. Het “gemakkelijk online je drukwerk bestellen “, is hierin voor ons de belangrijkste USP. Hierdoor hebben wij klanten die bij andere online aanbieders niet uit te voeten kunnen, en daar zit onze groei.’

Drukzo

kampertNautaOp dit moment werken er al 30 personen bij de online drukker. Over de omzet wil Scheffer niets kwijt, behalve dat hij groeit met dubbele cijfers. Maar wie 30 man in dienst heeft, maakt al snel een jaaromzet van zo’n 7 miljoen euro, schat printmedianieuws in. Daarmee zit Drukzo.nl in de top vijf van de internetdrukkers in ons land. Wat maakt Drukzo.nl nu zo anders dan bijvoorbeeld marktleider Drukwerkdeal.nl, vragen wij Scheffer. ‘Het grootste verschil isMarco Geeratz dat wij ons richten op de eindgebruiker. Een ander verschil is Drukwerkdeal.nl een flink deel van de opdrachten zelf produceert. Wij laten alles maken door meerdere door ons geselecteerde bedrijven in binnen- en buitenland.’ Een van die bedrijven is Kampert-Nauta uit Oss, uit de stal van Joep de Jong, die ook aandeelhouder is in Print Ocean/Drukzo.nl. Een andere aandeelhouder is Marco Geeratz (foto, eigenaar van Sumis, de grootste grafische inkoper van ons land), en natuurlijk Hans Scheffer zelf.

HELLOPRINT

Met dit merk wil Scheffer de wijde wereld in, te beginnen met het Verenigd Koninkrijk (UK), Helloprint.co.uk. Met zijn vorige bedrijf Media Facility Group heeft hij al ervaring opgedaan met dit land en mede daarom heeft hij goede hoop op succes met HELLOPRINT. ‘Vanaf de start van Drukzo was het al de bedoeling met dit merk de buitenlandse markten op te gaan, zegt Scheffer door de telefoon. In het persbericht staat het zo:

UK“De ambities van ons bedrijf richten zich niet alleen op onze thuismarkt, maar met name ook op de kansen in andere landen”, aldus CEO Hans Scheffer. “Het Nederlandse hyper-competitieve klimaat is nog steeds onvolwassen en biedt kansen, maar met name in buitenlandse markten zien wij de komende jaren mogelijkheden om onze groeiambities te realiseren. Engeland was voor ons een logische stap gezien de marktaantrekkelijkheid en onze eigen ervaring in het land in vorige bedrijven.”

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Hans Scheffer (Drukzo): ‘Eind dit jaar nummer twee van Nederland’ Internetdrukkerij Drukzo van Hans Scheffer blijft groeien, nu ook met Drukzo PRO, de nieuwe tak uitsluitend voor professionele opdrachtgevers. Ook het buitenland lonkt, zegt Scheffer. ‘Eind dit jaar gaan we...
  2. Hans Scheffer via Drukzo.nl weer actief als ‘online drukker’ De voormalige eigenaar van Drukland.nl is weer actief als on-line drukker: drie jaar na de verkoop aan de Media Facility Group is Hans Scheffer weer actief als ondernemer. Met Drukzo.nl...
  3. Technologie speerpunt ambities Hans Scheffer MENSEN - Helloprint CEO Hans Scheffer wil in ons land en met name in Rotterdam in het tech/e-commerce onderwijs aanpakken. Volgens hem moeten kinderen al op de basisschool beginnen met...
  4. Helloprint/drukzo koopt iDrukker.nl De consolidatie in de wereld van internetdrukkers is volop aan de gang. Na de overname van Drukland en Flyerzone door Reclameland is nu iDrukker aan de beurt: Helloprint wil groeien...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

22 augustus 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: bedrijven Tags: drukzo, Hans Scheffer, Kampert-Nauta

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.