• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Hans Scheffer gaat de grens over met HELLOPRINT

Na de succesvolle start met internetdrukker Drukzo in ons land (’we staan in de top vijf’) gaat Hans Scheffer met een nieuw merk de grens over. Met HELLOPRINT wil hij de Britse markt veroveren. En daarna de rest van Europa. Wie zit er achter deze strategie?

Hans SchefferHans Scheffer (foto) begon een jaar geleden met Drukzo.nl. Eerder was hij al actief als internetdrukker met de Media Facility Group, met onder meer Flyerzone.nl en Drukland.nl. Maar daar stopte hij mee in 2012, om een jaar later in 2013 weer op de markt te komen met een eigen bedrijf: Print Ocean. Met als eerste activiteit Drukzo.nl. Liever gebruikt hij het woord ‘internetdrukkers’ niet, vertelde Scheffer (1982) vorig jaar. ‘Wij zijn leveranciers van gestandaardiseerd drukwerk, net als de drukker om de hoek. Alleen doen wij het slimmer, beter en efficiënter’ En het gaat goed met Drukzo, zegt hij in een persbericht.

‘De groei van het Drukzo is opmerkelijk, zeker gezien het feit dat het pas 1 jaar geleden werd opgericht. De online drukwerk aanbieder groeide in 1 jaar uit tot een top vijf speler op de Nederlandse markt, “Binnen Drukzo, maar ook bij onze andere merken, kiezen we heel bewust voor een benadering vanuit klantperspectief”, aldus Scheffer. Het “gemakkelijk online je drukwerk bestellen “, is hierin voor ons de belangrijkste USP. Hierdoor hebben wij klanten die bij andere online aanbieders niet uit te voeten kunnen, en daar zit onze groei.’

Drukzo

kampertNautaOp dit moment werken er al 30 personen bij de online drukker. Over de omzet wil Scheffer niets kwijt, behalve dat hij groeit met dubbele cijfers. Maar wie 30 man in dienst heeft, maakt al snel een jaaromzet van zo’n 7 miljoen euro, schat printmedianieuws in. Daarmee zit Drukzo.nl in de top vijf van de internetdrukkers in ons land. Wat maakt Drukzo.nl nu zo anders dan bijvoorbeeld marktleider Drukwerkdeal.nl, vragen wij Scheffer. ‘Het grootste verschil isMarco Geeratz dat wij ons richten op de eindgebruiker. Een ander verschil is Drukwerkdeal.nl een flink deel van de opdrachten zelf produceert. Wij laten alles maken door meerdere door ons geselecteerde bedrijven in binnen- en buitenland.’ Een van die bedrijven is Kampert-Nauta uit Oss, uit de stal van Joep de Jong, die ook aandeelhouder is in Print Ocean/Drukzo.nl. Een andere aandeelhouder is Marco Geeratz (foto, eigenaar van Sumis, de grootste grafische inkoper van ons land), en natuurlijk Hans Scheffer zelf.

HELLOPRINT

Met dit merk wil Scheffer de wijde wereld in, te beginnen met het Verenigd Koninkrijk (UK), Helloprint.co.uk. Met zijn vorige bedrijf Media Facility Group heeft hij al ervaring opgedaan met dit land en mede daarom heeft hij goede hoop op succes met HELLOPRINT. ‘Vanaf de start van Drukzo was het al de bedoeling met dit merk de buitenlandse markten op te gaan, zegt Scheffer door de telefoon. In het persbericht staat het zo:

UK“De ambities van ons bedrijf richten zich niet alleen op onze thuismarkt, maar met name ook op de kansen in andere landen”, aldus CEO Hans Scheffer. “Het Nederlandse hyper-competitieve klimaat is nog steeds onvolwassen en biedt kansen, maar met name in buitenlandse markten zien wij de komende jaren mogelijkheden om onze groeiambities te realiseren. Engeland was voor ons een logische stap gezien de marktaantrekkelijkheid en onze eigen ervaring in het land in vorige bedrijven.”

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Hans Scheffer (Drukzo): ‘Eind dit jaar nummer twee van Nederland’ Internetdrukkerij Drukzo van Hans Scheffer blijft groeien, nu ook met Drukzo PRO, de nieuwe tak uitsluitend voor professionele opdrachtgevers. Ook het buitenland lonkt, zegt Scheffer. ‘Eind dit jaar gaan we...
  2. Hans Scheffer via Drukzo.nl weer actief als ‘online drukker’ De voormalige eigenaar van Drukland.nl is weer actief als on-line drukker: drie jaar na de verkoop aan de Media Facility Group is Hans Scheffer weer actief als ondernemer. Met Drukzo.nl...
  3. Technologie speerpunt ambities Hans Scheffer MENSEN - Helloprint CEO Hans Scheffer wil in ons land en met name in Rotterdam in het tech/e-commerce onderwijs aanpakken. Volgens hem moeten kinderen al op de basisschool beginnen met...
  4. Helloprint/drukzo koopt iDrukker.nl De consolidatie in de wereld van internetdrukkers is volop aan de gang. Na de overname van Drukland en Flyerzone door Reclameland is nu iDrukker aan de beurt: Helloprint wil groeien...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

22 augustus 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: bedrijven Tags: drukzo, Hans Scheffer, Kampert-Nauta

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

Sign&Print Expo 2023 – boek nu je stand

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Rapport A&O fonds grafimediabranche over economische ontwikkelingen 2021 26 januari 2023
  • Verzendkosten: 40% vindt betalen onzin, 19% wil wettelijke verplichting 26 januari 2023
  • Beeld & Geluid opent Mediamuseum 26 januari 2023
  • Wereldwijde storing Microsoft Teams en Outlook 25 januari 2023
  • Nationale Voorleesdagen van start 25 januari 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  •  Allround medewerker Sign & Display / Zünd Operator 
  • Calculator/Verkoper Binnendienst
  • Ervaren Operator (afdeling Nabewerking
  • Leerling Operator (afdeling Nabewerking
  • Ervaren Operator / Drukker (afdeling Drukkerij)
  • Allround Monteur Technische Dienst

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Grafimediabranche – Economische ontwikkeling ’21
  • “Zelfstandig Crown Van Gelder relatief kwetsbaar.”
  • René de Heij: “Kijk naar de jeugd om te innoveren.”
  • Crown Van Gelder vraagt faillissement aan
  • Digitaal printen: ‘cool voor de volgende generatie’

Reacties

  • Henk Gianotten op Damen Drukkers: “Prijs, kwaliteit en leverzekerheid.”
  • Henk Gianotten op LSC sluit 2 drukkerijen, ontslag voor 656 werknemers
  • Peter Luit op Nieuw contributiemodel KVGO per 1 januari 2023
  • Leon van Nunen op Nieuw contributiemodel KVGO per 1 januari 2023
  • Peter Luit op Production Inkjet Shopping guide van Inkjet Insight

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.