• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Vistaprint gaat Cimpress heten

Op de valreep vorige week een hele reeks persberichten, waar printmedianieuws een selectie uit maakt. Met onder meer de naamsverandering van Vistaprint, een groter papierformaat voor een Amerikaanse krant en 2.2 miljoen euro subsidie voor het omscholen van 650 werkloze grafici.

LelouxasscherEerst die subsidie van 2.2 miljoen euro om 650 ontslagen grafici aan een andere baan te helpen. Het plan is afkomstig van het A&O-fonds (directeur Richard Leloux, foto links) en het geld komt van minister Asscher (foto rechts) op basis van een ‘sectorplan grafimedia’. Dit plan wil 650 ontslagen grafici aan een andere baan helpen, onder meer door toekomstgerichte scholing van 500 werknemers om duurzaam inzetbaar te blijven. Daarnaast komen er loopbaanadviestrajecten voor 400 werknemers en vijf bedrijfstrajecten duurzame inzetbaarheid, aldus het persbericht van het A&O-fonds. ‘Concreet betekent het dat bedrijven aanspraak kunnen maken op subsidie voor opleidingen en trajecten die in het sectorplan zijn opgenomen. De regeling gaat in op 1 januari 2014. De looptijd is twee jaar.’

Vistaprint wordt Cimpress

vistaprintlogoVorige week hebben de CEO en CFO van Vistaprint een presentatie gegeven over de stand van zaken bij het beursgenoteerde bedrijf uit Venlo. Belangrijkste onderwerpen: de naam van het bedrijf wordt veranderd van Vistaprint naar Cimpress (moet nog wel worden goedgekeurd door de aandeelhouders) en het assortiment wordt fors uitgebreid. Zo gaat bijvoorbeeld de verkoop poloshirts van start. Met het systeem van ‘Computer-Integrated Manufacturing’ wil het bedrijf op deelgebieden de beste ter wereld zijn. De naamsverandering van het moederbedrijf heeft geen effect op de Nederlandse activiteiten: drukwerkdeal.nl blijft gewoon bestaan, net als Albumprinter. Vistaprint heeft een jaaromzet van ongeveer 950 miljoen euro en 5100 medewerkers.

 Heidelberg reorganiseert nabewerking/afterpress

LinzbachDe grootste persenfabrikant ter wereld zet het mes in de productie en verkoop van nabewerkingsapparatuur. Een deel van de productie wordt voortaan gemaakt in China (verpakkingsapparatuur), en daarbij wordt de fabriek in Leipzig gesloten. Heidelberg blijft vouwmachines produceren en verkopen. De maatregelen moeten het rendement van deze activiteiten verbeteren, uiterlijk in het volgende boekjaar, aldus topman Linzbach (foto).

NRC Media heeft verliesgevend café

nrc cafeDe kranten van NRC Media staan te koop voor meer dan 100 miljoen euro. Vorig jaar boekte de uitgever op een omzet van 118 miljoen euro een winst van 4.6 miljoen euro. Dat is wat minder dan het jaar daarvoor, en dat is vooral te wijten aan de negatieve exploitatie van het eigen restaurant, schrijft vakblad Adformatie. ‘Ronduit dramatisch zijn de resultaten van restaurant-café Rokin 65,  dat sinds de opening in maart 2013 liefst €1,2 miljoen euro verlies draaide. Waarmee het volgens Quote 'vermoedelijk het slechtst draaiende restaurant in het Amsterdamse centrum ooit' is. De directie wijt dat verlies bij het restaurant-café aan de aanleg voor de deur aan het Rokin van de Noord-Zuidlijn, de nieuwe metrolijn in Amsterdam.’

Amerikaanse krant gaat over op groter formaat

formaat krantnew OrleansEen opmerkelijk bericht uit de Amerikaanse krantenwereld, helemaal tegen de trend in. De New Orleans Times/Picayune gaat dit najaar over op het broadsheetformaat en stopt met het kleinere tabloidformaat. ‘Dat willen de lezers’, zegt de krant. En tijdens het ‘football’-seizoen komend najaar komt de krant weer vijf dagen per week uit. En meer digitaal. Om daarna weer drie dagen per week te verschijnen, zoals steeds meer Amerikaanse kranten doen, om kosten te besparen. Maar wel in het grotere broadsheet formaat. Links op de foto broadsheet-, berliner- en tabloïd-formaat.

 

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Cimpress/Vistaprint koopt wéér een ‘internetdrukker’ De grote internetdrukker Cimpress (het voormalige Vistaprint) heeft deze week weer een Europese internetdrukker gekocht. Dit keer gaat het om Onlinedruck uit Oostenrijk, voor de somma van 23.3 miljoen euro....
  2. Cimpress/Vistaprint koopt Franse concurrent Het moederbedrijf van drukwerkdeal.nl koopt het Franse ‘web-to-print’-bedrijf Exagroup voor ongeveer 130 miljoen euro. Dat is opvallend, want drukwerkdeal.nl wil binnenkort zelf de Franse markt gaan veroveren....
  3. Komend jaar forse groei bij Vistaprint Het is hartje zomer en toch zijn er veel persberichten over de wereld van de gedrukte media: TMG wil NRC Media kopen, Vistaprint groeit vooral door overnames (drukwerkdeal.nl) en QI...
  4. Eerste drukwerkwinkel voor Cimpress/Vistaprint PERSBERICHTEN – Online drukker Cimpress heeft een eigen drukwerkwinkel geopend: moet MultiCopy zich zorgen maken? Nieuwe eigenaren Telegraaf maken schoonschip bij TMG. Tweede grote 96-pagina rotatiepers voor Weiss-Druck. Ando Graphic...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

11 augustus 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: persberichten Tags: A&O Fonds, NRC Media, VistaPrint

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws dienstencentrum
multipress
“vigc” drukwerkdeal screen
canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Podcast: ‘De Nederlander die Miljoenen Verdiende met Drukwerk’ 9 juni 2023
  • Mariska Mooijekind Projectmedewerker Communicatie bij het KVGO 9 juni 2023
  • Eigen producten steeds vaker in ’the spotlight’ 9 juni 2023
  • Ook Febelgra trapt af met nieuwe campagne 9 juni 2023
  • Europese ‘aanrijdings- en schadeformulieren’ te koop in webshop bij Group Joost 8 juni 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2023

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2023 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Manager Technische Dienst
  • Grafisch prepress allrounder
  • Administratief Medewerker Finance
  • Machine Operator Digitale Nabewerking
  • Calculator/Verkoper Binnendienst
  • Vouwer(s)

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Energievoorziening: ga praten met je leveranciers
  • Fespa München ruim 4 hallen sign- en packagingprint
  • Klanten ontzet over einde Kodak Nexfinity en Ascend
  • KVGO activeert herstel met juiste vorm en inhoud
  • Grafisch dagboek uit Kirgizië: deel 3

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.