• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

De betaalmuur is tijdelijk gevallen

Omdat het vandaag Sinterkaas is, zet printmedianieuws tot het eind van het jaar de betaalmuur even uit. Maar daarna komt-ie weer terug. ‘Voor goede content moet worden betaald.’

betaalmuurOnline nieuws wordt meer en meer achter een betaalmuur geplaatst. Het is een niet te keren ontwikkeling en ons inziens ook een terechte beweging die uitgevers wel moeten maken om het rendement op online inspanningen te krijgen. Al die betaalmuren resulteren in nogal wat discussies. Ook bij diverse mediagerelateerde brancheorganisaties lijkt niet iedereen de logica van 'betalen voor content' meteen te omarmen.

Print

kioskIn print is het echter niet anders. Als je als bezoeker van een krantenkiosk de krant wil lezen, krijg je de gelegenheid om op de voorpagina een paar koppen te bekijken. Pak je eenmaal de krant, dan is betalen doorgaans de volgende fase in het te doorlopen traject. Je moet het wel heel bont maken om voor de kiosk de krant uitgebreid te gaan staan lezen en deze dan weer terug te plaatsen in het krantenrek. Met boeken en tijdschriften is het niet anders, uiteindelijk is betalen de bedoeling van de uitgever en de uiteindelijke verkoper. De grafische branche verdient ook haar geld binnen deze keten en vindt betalen voor print niet meer dan logisch.

Online

kvgo_logoOnderscheid maken in print en online kan maar ten dele. De verschillen in kosten zijn vooral terug te vinden in het bedrukken van papier en het vervoer naar verkooppunten. Alles wat daaraan vooraf gaat komt - min of meer - overeen. Je ziet echter dat brancheorganisaties in de verschillende deelsegmenten verschillend reageren. De uitgevers van het NUV omarmen vooral de verkoop van relevante content en kijkt daarbij inmiddels veel minder naar specifieke kanalen. Het KVGO heeft - en dat is vanuit haar historische perpectief ook logisch - veel meer een op print gerichte visie, en online behoort niet tot de onderwerpen, waarbinnen zij een kernvisie heeft ontwikkeld.

Sinterklaas

sinterklaasWij zeggen: laat het aan de lezers zelf over of zij een artikel door middel van een abonnement al dan niet willen lezen. Dus het vermelden van linkjes met daarachter een artikel via een betaalmuur is helemaal niet raar. Toch is het ook begrijpelijk dat er behoefte is om achter de betaalmuur te kijken alvorens men er overheen wil klimmen. De muur moet af en toe een 'open deur' hebben. Betaalmodellen voor online content zijn nog volop in ontwikkeling. Dus experimenteert ook printmedianieuws volop. Ons cadeau voor de maand december - vanaf vandaag - is dan ook gratis toegang tot alle artikelen die deze maand worden gepublicerd, met daar bovenop een korting van 20 euro op een aantrekkelijk abonnement, nu voor maar 70 euro ex. BTW voor het hele jaar 2015. Voor dat geld wilt u relevante achtergronden bij het nieuws over de wereld van de gedrukte media toch niet missen?

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. ‘Papier laat zich het lekkerst lezen’ Wie dacht dat digitaal het gaat winnen van papier, heeft het mis. Volgens een artikel in Het Parool heeft wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat ‘lezen van papier sneller, beter en effectiever...
  2. Betaalmuur printmedianieuws wekt irritatie van VKGO Vorige week deed printmedianieuws verslag van de ledenvergadering van het VKGO, de vereniging van kleine drukkers, met als kop 'dalend aantal leden bij VKGO'. Wie het hele artikel wilde lezen...
  3. Geen concurrentiebeding bij ‘tijdelijk’ dienstverband? Door de wet werk en zekerheid (WWZ) mag een concurrentiebeding alleen nog onder strikte voorwaarden worden toegepast. En goed schriftelijk vastleggen is een vereiste, ook bij een dienstverband voor bepaalde...
  4. Wouter van Dijk tijdelijk aan het roer bij Tetterode/Plantin Wegens ‘verschil van inzicht over het te voeren beleid’ doet de voltallige directie van grafisch handelshuis Tetterode/Plantin een stapje terug. Opperbaas Wouter van Dijk neemt tijdelijk de honneurs waar. Maar...

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

5 december 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: algemeen Tags: printmedianieuws

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Mede-oprichter Charles Geschke van Adobe overleden 19 april 2021
  • Een week vol online print events 19 april 2021
  • Infosource en Keypoint Intelligence geven Canon ‘leiderschap’ op het gebied van inkjet 19 april 2021
  • Dinsdag 20 april Apple event vanaf 19.00 Nederlandse tijd 16 april 2021
  • Em. de Jong haalt flinke order ANWB binnen 16 april 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – voorjaarsprogramma 2021

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 nu op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Flyeralarm: “Online maakte ons speelveld groter.”
  • Ook prijsverhogingen bij Kodak en Hubergroup
  • Ingreep Mediahuis bij NDC kost 100 banen
  • Prijsverhogingen voor papier tussen 6 en 15 procent
  • KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie

Reacties

  • Henk Gianotten op KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing