Op het jaarlijkse feestje van de tijdschriftuitgevers zijn talrijke prijzen vergeven. Met meer dan 800 bezoekers was het een mooi feest. Presentator en cabaretier Jan Jaap van der Wal had er zin in. ‘Zet mij maar niet op de cover.’
Zes jaar na de start van het maandblad Flow is het blad al benoemd tot Tijdschrift van het Jaar. Die erkenning kreeg het blad van uitgever Sanoma op woensdagavond in een grote fabriekshal in Amsterdam Noord. Voor drukkers is Flow een van de meest gecompliceerde producties, door het veelvuldig toepassen van verschillende papiersoorten en veel inserts en (redactionele) plakkaarten. Het blad wordt gedrukt in Polen bij Donneley. Joyce Nieuwenhuis, brand director Flow, straalde woensdagavond van oor tot oor. ‘Van klein zoldertje en pionieren met Astrid van der Hulst en Irene Smit in zes jaar naar Tijdschrift van het Jaar. Het is de triomf van onze eigenwijze manier van ondernemen. Flow is niet zo van de hoge hakken en rode loper, we staan meestal met onze poten in de klei. Maar deze Mercur gaan we nu heel onbescheiden vieren.’
Persbericht
Bij de 17de editie van de Mercurs-uitreiking is FLOW uitgeroepen tot Tijdschrift van het Jaar 2014. De oeuvreprijs, de Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Publiekstijdschriften, werd toegekend aan vtwonen. Thomas Hendriks van Quest mocht de Mercur voor Hoofdredacteur van het Jaar in ontvangst nemen. De Nederlandse editie van Harper’s Bazaar ontving de Mercur voor Lancering van het Jaar. De Business Club van 100%NL Magazine kreeg de Mercur voor Innovatie van het Jaar. De Fashion Night Out van Vogue leverde de Mercur voor Marketingactie van het Jaar op. De vormgeving van Happinez was goed voor een Mercur voor Artdirection van het Jaar. De Mercur voor Tijdschriftreportage van het Jaar ging, voor het tweede achtereenvolgende jaar, naar Vrij Nederland, ditmaal voor het portret over Rem Koolhaas. Op de foto de ploeg van Flow.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.