• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Weekblad ‘de Stand’: samenvattende weekkrant

destandHoofdredacteur Jaap Meijers zegt tijdens een eerste interview zeker niet in het rijtje van wekelijkse opinieweekbladen terecht te willen komen. Wij gaan ons richten op een doelgroep die één keer per week snel het belangrijkste nieuws wil consumeren.

Jaap Meijers

Jaap Meijers

• Nieuwslandschap versnippert over alle kanalen

Nee, er is nog geen papieren krant, de doelgroep zal het nu nog met de website moeten doen, die nu net twee maanden in de lucht is. Natuurlijk zijn wij benieuwd naar de komst van de eerste papieren editie. Meijers (freelancer bij o.a. Trouw en Z24): 'We hopen tegen het einde van dit jaar meer duidelijkheid te kunnen geven en misschien al onze eerste editie te kunnen produceren. We praten met zowel investeerders, maar ook met mogelijke producenten, waaronder BDUPrint.'

Doelgroep

Meijers: 'Mensen zeggen hun reguliere krant op, omdat ze er geen tijd meer voor hebben. Krantenuitgevers denken dat met een zaterdagabonnement op te lossen, maar die editie bevat alleen het nieuws van vrijdag'

Volgens Meijers wordt een enorme doelgroep niet bediend door de bestaande krantenuitgevers, die structureel 6 keer per week blijven zenden wat zij als goed veronderstellen voor hun abonnees. 'Wij geloven in een wekelijkse krant, waarin wij zelf kwalitatieve, maar vooral ook snel leesbare content gaan maken. Dus zeker geen pagina's tellende achtergrondverhalen, zoals de bestaande opinieweekbladen.' Hij voegde er lachend aan toe: 'Wij nemen het schuldgevoel weg van de consument die aan het einde van week tegen een niet door te worstelen stapel papier aankijkt.'

Prijs en oplage

Over prijs en mogelijke oplagecijfers kon Meijers ook nog weinig zeggen. Ook hier wil hij dat afhankelijk stellen van hetgeen 'zijn' publiek er uiteindelijk voor over zal hebben. Natuurlijk moet dat allemaal passen in een businessmodel, welke nog in ontwikkeling is. Het initiatief ontvangt geen subsidie. Meijers is freelance journalist en ondervindt naar zijn zeggen gek genoeg vooral sceptische reacties bij collega journalisten. Wie de ontwikkelingen wil volgen, kan zich gratis inschrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief. Wij gaan Meijers tegen het einde van dit jaar zeker nog een keertje bellen, zodra er meer zekerheid is over de levensvatbaarheid van een mogelijke printeditie.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Duits weekblad Der Spiegel van diepdruk naar offset Met een oplage van meer dan een miljoen exemplaren is Der Spiegel een van de grote Duitse weekbladen. Tot nu toe werd het weekblad gedrukt in twee locaties van de...
  2. ‘Weekblad Margriet mogelijk van diepdruk naar offset’ Met een dalende oplage neemt de kans toe dat weekblad Margriet de stap zet van diepdruk naar offset, zegt Joost Prins, directeur inkoop van uitgever Sanoma. ‘En maandblad Linda groeit...
  3. ‘Productieproces weekblad Economist is bijna ballet’ Topman Joost de Haas van de Roto Smeets Group werd vrijdag 4 april geïnterviewd door BNR Radio. Hij noemde het productieproces van weekblad The Economist bij zijn drukkerij in Weert...
  4. Drupa: stand van zaken digitale printers (‘digiprint’) EVENEMENT - Hooggespannen verwachtingen naar de kwaliteit en betaalbaarheid van de nieuwste digitale printers op de drupa. Maar geprinte papieren voorbeelden van digitale printers in handen krijgen bleek lastig, tegengesteld...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

27 mei 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: bedrijven Tags: de Stand

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Igepa Belux kondigt samenwerking aan met KOMORI en MBO groep 20 maart 2023
  • Tickets voor Ecoprint beschikbaar 20 maart 2023
  • European Carton Excellence Award open voor inzendingen 20 maart 2023
  • JWEI grootformaat snijplotter voor Lithografen in Haarlem 20 maart 2023
  • Prindustry kijkt goed terug op Sign & Print Expo 17 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs
  • #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Geostick: witte raaf in zelfklevende roll2roll labeldruk
  • Roularta Media Group in 2022 14 procent meer omzet

Reacties

  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?
  • Jolanda van Drie op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?
  • Jolanda van Drie op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.