• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

‘Inkten van Siegwerk zijn duurzaam’

kopbeeld-porsche

Onder het genot van een heerlijk ontbijt, op een Amsterdams terras en vergezeld door een mooi herfstzonnetje, sprak printmedianieuws met Eric de Jager (1968), eigenaar van De Jager Graphics en ondernemer.

eric-de-jager

Eric de Jager

Naast andere vertegenwoordigingen vormt de vertegenwoordiging van Siegwerk (sinds 1973) voor Nederland en België nog steeds de hoofdactiviteit. Onder het motto ‘ink, heart & soul’ heeft Siegwerk zich duidelijk gepositioneerd op kwaliteit en duurzaamheid. Alle inkten moeten voldoen aan de sociale, economische en ecologische behoeften van de huidige en toekomstige generaties. De lijst van voorschriften voor de producten is zeer uitgebreid, zegt De Jager. Elke Siegwerk inkt moet: geschikt en veilig zijn voor mens en maatschappij. Tevens moeten zij aan de eisen van de markt in termen van prestaties en kosten voldoen. De Duitse inktfabrikant is met een omzet van 1 miljard euro en 4500 medewerkers de nummer drie in de wereld van drukinktfabrikanten en inmiddels 6 generaties lang een familiebedrijf. Siegwerk neemt in verschillende segmenten een leidende positie in op de wereldmarkt. Overigens is dit laatste een verdienste maar geen doel.

Packaging

Siegwerk biedt een inkt portfolio die alle toepassingen in verpakkings- en commercieel drukwerk in  offset afdekt. Van vouwkartonnage voor levensmiddelen of het hoog veredelde karton voor luxe goederen, etiketten voor food en non-food tot aan commercieel drukwerk. Recent zijn erg goede resultaten geboekt met onze Low – Energy UV inkten, aldus De Jager. De inkt series voor levensmiddelen-verpakking worden gekenmerkt door de laagste migratie-tendens en zijn geur arm. Hierin heeft Siegwerk een leidende positie wereldwijd. Grote opdrachtgevers bepalen vaak welke inkten van welke leverancier gebruikt moeten worden.’ De "Tempo" ink familie is ontwikkeld voor conventionele offsettoepassingen voor (food)verpakkings- en commercieel drukwerk. De "NUTRIPACK" reeks is ontwikkeld voor (food)verpakkingen en “ELITE” voor commercieel drukwerk. Onder de naam "Sicura" zijn alle inkten en lakken voor UV toepassingen verenigd.

Levensmiddelen verpakking

packaging 1Siegwerk is het aanspreekpunt als het gaat om specifieke inkt oplossingen voor de verpakking van levensmiddelen. Ook met vloeibare of pasteuze inhoud. De beste migratie-waarden en de vervulling van zeer hoge eisen aan de sensorische eigenschappen treden daarbij op de voorgrond. De mogelijke producten zijn o.a.: Zuivel verpakkingen, Vruchten sappen verpakkingen, Kartonnen verpakkingen voor kant en klaar maaltijden, sauzen en desserts etc.

Printmedia

In de printmedia industrie heeft Siegwerk een sterke positie. Deze positie heeft Siegwerk te danken aan jarenlange ervaring, hoge kwaliteit en stabiliteit van onze producten en intensieve technische begeleiding en ondersteuning en niet in de laatste plaats flexibiliteit en innovatiekracht. Siegwerk biedt voor het bedrukken van zowel hoogwaardige- catalogi en magazines als voor commercieel drukwerk uitstekende Heatset inkten. In dit segment maakt Siegwerk een aanzienlijke groei door. Deze voldoen aan de huidige eisen van de klant met betrekking tot kwaliteit en procescontrole. Perfecte resultaten en prestaties bieden onze Coldset inkten zowel conventioneel als voor waterloze offset persen, zoals bij Rodi in Diemen en De Persgroep in Lokeren en nog vele KBA Cortina’s in Europa en de wereld. Goed luisteren naar de drukker is van groot belang. Verkoop niet wat je hebt, maar verkoop wat de klant nodig heeft is het motto.

publication_portofolio

Print & Sign

Een ander activiteiten is een webshop voor cartridges en inkten voor de signmaker en grootformaat printers van HP, Canon, Epson, Mimaki, Roland en dergelijke. ‘Deze web shop is nu ruim een jaar operationeel.’ De Jager is distributeur van een assortiment Britse en Duitse  producten. Uitbreiding naar meerdere landen is in voorbereiding. Gelijke kwaliteit als de originele inkt van de leveranciers van de printers’, zegt De Jager. ‘Maar aanzienlijk voordeliger.’ Steeds meer signmakers en reclame makers weten de weg naar printerinktdeal.nl te vinden. De kosten voor een printjob worden voor een belangrijk deel bepaald door de inktkosten bij inkjet. We bieden een goed alternatief en breiden ons aanbod continue uit. De meest recente aanvulling zijn de Latex inkten voor HP printers. De webshop wordt beheerd vanuit de vestiging in Naaldwijk, waar ook het distributiecentrum is gevestigd. Momenteel zijn de Latex inkten voor HP printers erg populair.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Overname Siegwerk door Flint verloopt probleemloos MARKETING - Vanaf 1 juli heeft inktproducent Flint Group de Web-Offset divisie van Siegwerk overgenomen. De overdracht van het produceren en leveren van inkten van Siegwerk aan Flint is uiterlijk...
  2. Flint Group koopt rotatie-inkt divisie van Siegwerk Met de aankoop van de divisie van inkten voor rotatiepersen van Siegwerk krijgt inktleverancier Flint Group een nog steviger positie in deze markt. Het Duitse Siegwerk Druckfarben gaat zich vooral...
  3. De Jager Graphics wil méér dan alleen inkt verkopen ‘Inkt, inkt en nog eens inkt’, dat was zo ongeveer het motto van De Jager Graphics. Maar directeur en eigenaar Eric de Jager wil meer. ‘Een breder pakket. Niet alleen...
  4. HST Benelux wil groeien in Low Energy UV-inkten In de wereld van de drukinkt voor vellenpersen (offset) is HST Benelux een van de marktleiders in ons land, zegt de net benoemde algemeen directeur van HST Benelux, Jörgen Rietveld....

marketing

9 december 2015 door marketing Reageer

Categorie: marketing

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Groeiende twijfels over stormachtige AI ontwikkelingen 31 maart 2023
  • GVB gunt reclame op trams en veerponten aan JCDecaux 31 maart 2023
  • Vertrouwen in Duitse printmediabranche nam in maart weer toe 31 maart 2023
  • Webwinkel Vakdagen: Van Prins Constantijn tot Bever 30 maart 2023
  • Pantone maakt alle voorgaande ‘stalenboeken’ overbodig 30 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Ordermanager van A tot Z
  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Hoe zal het beprinten van tubes zich ontwikkelen?
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • KVGO roept werkgevers op om over inflatie te praten
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • De Top 10 grootste papierproducenten wereldwijd

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.