• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Grafische hoogstandjes in Paper Jam Magazine

Paper Jam, Patrick Bakermans

Terwijl het papiergeritsel van een tijdschriftlancering in Amsterdam nog naklinkt nemen we de persberichten van de afgelopen dagen door.

paperjam

Op de voorgrond Freek Kuin van drukkerij Rob Stolk.

Op de voorgrond Freek Kuin van drukkerij Rob Stolk.

De lancering van Paper Jam Magazine afgelopen zaterdagavond was een evenement voor culturele fijnproevers. Net als het tijdschrift zelf. Paper Jam – een initiatief van Esther Krop van De Monsterkamer en ontwerper Philip Stroomberg – staat bol van de grafische hoogstandjes, maar de platgetreden paden werden zorgvuldig ontweken. De partijen die aan het tijdschrift meewerkten, onder andere binderij Hexpoor, drukkerij Rob Stolk, drukkerij De Bink en papierleverancier Igepa lieten zich van hun beste kant zien. Het thema muziek werd op allerlei manieren verbonden met papier. Elke papiersoort heeft zijn eigen geluidskwaliteit en dat gegeven werd zowel tijdens het evenement als in het tijdschrift op allerlei manieren uitgewerkt.

Papieren muzikale bijdrage van Paper Ensemble.

Papieren muzikale bijdrage van Paper Ensemble.

Een optreden van het Paper Ensemble, een muzikale solo met 100 vierkante meter papier, illustreerde het thema. Met optredens van jazz-trompetiste Saskia Laroo en de reggeaband Bagjuice bleef het tot in de late uurtjes gezellig.

Paper Jam verschijnt voorlopig eenmaal per jaar en is te bestellen via www.monsterkamer.nl.

Paper Jam Magazine.

Paper Jam Magazine.

(Openingsfoto van links naar rechts: moderator Arjan Reinders, Philip stroomberg, Esther Krop en Patrick Bakermans van Hexpoor).

 

 

 

Wendy gaat door

Wendy magazine.

Wendy magazine.

Meer nieuws uit tijdschriftenland: BN’er Wendy van Dijk gaat door met haar succesvolle multimediale project Wendy, maar de uitgever is nog niet bekend, meldde onder meer Adformatie. Uitgever Wind Publishing had zich als opstartende partij verbonden aan het tijdschrift dat volgend jaar de frequentie van het gedrukte exemplaar verhoogt van 4 naar 6 keer per jaar en er worden een aantal specials aan toegevoegd. Van Dijk maakt binnenkort bekend met welke uitgever ze in zee gaat.

Ook Nederlands Dagblad naar tabloid

Veel stof deed het niet opwaaien, maar sinds vorige maand is het Financieel Dagblad de grootste krant van Nederland – als het gaat om het papierformaat. Ook het Nederlands Dagblad, tot voor kort net als het FD op Berliner-formaat, is namelijk overgestapt op tabloid.

Het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek publiceerde een leuk overzicht van de kranten die in de afgelopen 10 jaar allemaal naar het kleinere formaat overstapten. De beruchtste achterblijver was De Telegraaf, die pas eind 2014 koos voor tabloid.

Recordomzet Adobe

Een goedgemutste Adobe CEO Shantanu Narayen in oktober tijdens Adobe Max.

Een goedgemutste Adobe CEO Shantanu Narayen in oktober tijdens Adobe Max.

We meldden het eerder al, Adobe, ontwikkelaar van onder meer Photoshop, is bezig zichzelf onmisbaar te maken. Dankzij het abonnementen-model, gekoppeld aan allerlei nieuwe cloud-functionaliteit kan vrijwel geen enkele creatief nog om het verzamelpakket Creative Cloud heen. De positie in de markt vertaalt zich nu naar omzetcijfers.

Die omzet was in het laatste kwartaal 1,3 miljard dollar en groeide in een jaar met 22 procent; een record. Adobe bedient ook andere markten, voor de marketeers is er Marketing Cloud en voor de documentindustrie Document Cloud. Creative Cloud neemt echter het leeuwendeel van de omzet voor zijn rekening blijkt uit de cijfers van Adobe.

Haico Meijerink directeur Drukwerkdeal

De opvolger van interim-directeur Kees Arends is bekend: Haico Meijerink, tot 1 december actief als topman bij postbedrijf Sandd. Meijerink is tevens directeur van moederbedrijf Printdeal en heeft daarmee de leiding over zowel de Nederlandse als Belgische tak. Voor zijn loopbaan bij Sandd werkte Meijerink onder meer bij Wolters Kluwer, Cisco Systems en Apple.

Atécé

AtécéAtécé, leverancier van grafische verbruiksproducten, brengt een groot deel van de activiteiten onder op één locatie. Het nieuwe pand van 5500 vierkante meter bevindt zich in Alkmaar en herbergt een deel van de productiecapaciteit uit Uitgeest.

Atécé koos voor de nieuwe locatie om efficiëntere productie mogelijk te maken. Volgens verkoopdirecteur Remco Smit beschikt Atécé nu over een van de grootste productiefaciliteiten van Europa.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. inct • magazine voortaan gedrukt als ‘MagazinePaper’ David Huijzer is de drijvende kracht achter het al vele jaren bestaande magazine 'inct', vooral bekend bij uitgeverijen. Vandaag verscheen het blad voor het eerst als 'MagazinePaper', een nieuw product...
  2. WeTransfer koopt ‘Paper & Paste’ TOELEVERANCIERS - WeTransfer, de service voor het versturen van wat grotere bestanden, timmert verder aan de weg in de Verenigde Staten met de overname van FiftyThree Inc, bekend van de...
  3. PAPER: digitale krant met oud nieuws De Persgroep start met een nieuw project. De digitale krant PAPER selecteert dagelijks 15 artikelen uit een groot aantal dagbladen. Eind dit jaar 10.000 betalende abonnees. Gaat dat lukken?...
  4. FNV magazine bijna grootste tijdschrift Hartje zomer en toch veel persberichten vorige week, zoals het nieuwe magazine van vakbond FNV met een oplage van 750.000 stuks en 100.000 digitale abonnees. En nieuwe persen voor Damen...

Alex Kunst

Verknocht aan het grafische vak, dol op snelle machines en verslaafd aan automatisering en workflow – schrijven over alles wat met prepress, drukkerij en afwerking te maken heeft (en alles wat daarvoor en achter zit).

14 december 2015 door Alex Kunst Reageer

Categorie: persberichten Tags: adobe, Atécé, drukwerkdeal, Monsterkamer, Nederlands Dagblad

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Fespa München met bijna 500 exposanten 27 maart 2023
  • Nezzo print & creatie viert 25-jarig jubileum 27 maart 2023
  • Nieuw bestuursteam voor VKGO 24 maart 2023
  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘De Reclamestudio’ in het internettijdperk
  • UPM vermindert papierproductie grafisch en kranten
  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.