• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Printing Before Demand bij DM+ op 1 april

INNOVATIE - Deadlines en productietijden worden steeds strakker. Daarom heeft DM+ uit Zoetermeer een oplossing die het verschil maakt: van ‘net op tijd’ naar ‘ligt al klaar’. Printing Before Demand (PBD) is operationeel op 1 april 2017.

Een opdracht al uitvoeren als de klant het nog niet weet, dat is de kern van Printing Before Demand, oftewel PBD. Samen met een aantal klanten hebben de IT’ers van DM+ een Big Data-model ontwikkeld, waarmee ze een opdracht en de precieze inhoud ervan kunnen voorspellen, en vooruit kunnen produceren. DM+ staat niet alleen voor Direct Mail, maar ook Document Management en Digital Marketing. Met Printing Before Demand (PBD) kan DM+ de visitekaartjes printen van een sollicitant die nog zijn assessment moet doen. Of de e-mailuitnodiging klaarzetten voor een seminar dat nog niet is gepland. Zelfs een mailing produceren om klanten te informeren, kan nu al vóórdat de opdracht gegeven is.

Intensief

‘De samenwerking met onze klanten is heel intensief’, zegt Jeroen Balke, directeur van DM+. ‘We kennen niet alleen de huisstijl en schrijfstijl, we houden ook hun klantenbestand bij, of zijn rechtstreeks gekoppeld aan hun CRM.’ Balke kwam op het idee voor PBD toen hij op de radio hoorde dat een cao-onderhandeling was mislukt, en zijn bedrijf een paar uur later van de vakbond de opdracht kreeg om 50.000 brieven te produceren en versturen. Dat had hij kunnen weten: cao-onderhandelingen mislukken vaak. ‘Wij hebben alle beschikbare informatie gekoppeld: business intelligence zoals historische opdrachten, communicatiestijl ontwikkelingen en onze eigen CRM-data. Maar dat was niet voldoende, dus zijn we ook Big Data gaan analyseren als social media, vacaturewebsites, nieuwsfeeds en zelfs weervoorspelling, filemeldingen en voetbaluitslagen.’

Voorspellen

Jeroen Balke

Het combineren van al deze gegevens bleek zulke gerichte informatie te geven dat DM+ nu kan voorspellen wat klanten gaan doen, nog voordat ze het zelf weten. DM+ gebruikte de data eerst om de eigen planning en productiebezetting te analyseren. ‘Maar we ontdekten al snel dat we verder konden gaan. Zo voegen we geen extra productiecapaciteit toe wanneer de klant met de opdracht komt, maar produceren we de opdracht vooruit, wanneer het in ons productieproces uitkomt.’ Balke vervolgt: ‘In plaats van te investeren in nog snellere machines, hebben we geïnvesteerd in luisteren naar onze klanten. Zo kunnen we de kosten drukken en zijn we voor onze klanten van nog meer waarde.’

Alleen bellen op 1 april

Voor meer informatie neemt u contact op met Jeroen Balke (06-10944702). Hij verwacht uw belletje waarschijnlijk al. Voor PBD is Jeroen Balke alleen te bereiken op 1 april 2017.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. DM+: papierverwerker werd crossmediaal bedrijf BEDRIJVEN - Jeroen Balke, eigenaar van DM+, noemt zijn bedrijf een ‘speedboat’, vergeleken met de ‘tankers’ uit de ‘big 5’ van de wereld van de grote verzendhuizen van DM-materialen. Vanmiddag...
  2. Herkansing voor print-on-demand oplossing voor kranten en tijdschriften Het on-demand printen van kranten en/of tijdschriften is al eens eerder geprobeerd. Tot nu toe met weinig succes. Daar lijkt Maganews uit Zweden verandering in te gaan brengen. Met behulp...
  3. April grappen gaan er nog steeds in als koek Afgelopen week (1 april) stond op onze site dat er een ‘geheel geautomatiseerde nieuwe krantendrukkerij’ in Almere zou worden gebouwd: het aantal bezoekers van de site steeg die dag meteen...
  4. MailSupport uit Zoetermeer wordt DM+ MailSupport uit Zoetermeer is de afgelopen jaren uitgegroeid van dienstverlenend productiebedrijf (‘enveloppen vullen’) tot fullservice direct marketingbureau. Daarom heet MailSupport vanaf vandaag DM+....

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

31 maart 2017 door Erik van Erp 1 Reactie

Categorie: productie innovatie Tags: DM+

Reacties

  1. Henk Gianotten zegt

    1 april 2017 om 02:55

    Ik neem aan dat de inkoopafdeling bij DM+ ook is vervallen omdat de toeleveranciers dezelfde faciliteiten bieden en het papier en de toner leveren vóór DM+ weet dat ze de orders zullen produceren. De hele keten kan zo profiteren van de machtige combinatie van CRM, MIS en Big Data. Wie weet wordt dit nog belangrijker dan JDF. Wel jammer dat het om zogenaamde “ééndagsvluchten” gaat.

    Log in om te reageren

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

VIGC – #BOPE 2022, zoo Antwerpen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Webwinkel Vakdagen op 29 en 30 juni aanstaande 20 mei 2022
  • Kamer van Koophandel: hogere energiekosten worden vaak niet doorberekend 20 mei 2022
  • MAKE IT ’22 Benelux trok maar liefst 300 bezoekers 20 mei 2022
  • Fujifilm met zes nieuwe printers op Fespa 20 mei 2022
  • Afbreekbare waterdichte papiercoating 19 mei 2022

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Commercieel medewerker binnendienst (junior)
  • Account / trafficmanager
  • Eindcontroleur
  • DTP-er/sign medewerker (16-32 uur)
  • Verkoper binnendienst
  • Teamleider Klant Contact Centrum

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Xeikon’s TITON print flexibele pouchverpakkingen
  • Omgaan met tegengestelde bewegingen in de branche
  • Drugs gebruikt? Bewijs het maar
  • Xeikon’s IDERA laat in huisshow’22 zien wat hij kan
  • Jaar- en kwartaalcijfers high-end printerfabrikanten

Reacties

  • Peter Luit op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Wouter van As op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Peter Luit op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op The making of the Máxima 50 jaar postzegel

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.