• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

MullerVisual en Boom + Verweij gaan samenwerken

BRANCHE – Twee grote vellenbedrijven gaan ‘samenwerken’ en over en weer ‘gebruik maken’ van elkaars drukpersen: dat gaan de Amsterdamse MullerVisual en Boom + Verweij uit Mijdrecht doen. Of is er meer aan de hand?

Het persbericht spreekt over ‘samenwerking’ en zelfs over ‘delen is vermenigvuldigen’. De hamvraag is natuurlijk of deze samenwerking de voorbode is van een fusie of een overname. In de markt is al jaren bekend dat Gerard Verweij (eigenaar van Boom + Verweij) zijn bedrijf wil verkopen. Voor MullerVisual biedt een eventuele overname van het bedrijf uit Mijdrecht de kans om actief te worden in de verpakkings- en labelmarkt. Woordvoerder Tine van der Meij van MullerVisual houdt haar kiezen op elkaar, als we deze vraag stellen: is samenwerken de voorbode van een overname of fusie?

Over en weer delen

Beide bedrijven gaan over en weer gebruik maken van elkaars productiecapaciteit, zegt het persbericht. ‘Met ingang van deze zomer gaan partijen samenwerken waarbij zij over en weer gebruik gaan maken van elkaars capaciteiten en expertise. Voor MullerVisual betekent dit een verbreding van haar activiteiten door de expertise van Boom + Verweij met onder meer etiketten en kunststof labels voor bollen en planten geproduceerd op de Heidelberg Speedmaster XL-102-6p UV. Terwijl de vellen offset bij MullerVisual, op de Heidelberg Speedmaster XL 106, een state-of-the-art 10 kleuren offsetpers, optimaal benut kan worden door beide bedrijven.’

Boom + Verweij

Het bedrijf uit Mijdrecht (goed zichtbaar vanaf de Provinciale weg) heeft nog meer merken in de markt, waaronder Boom + Verweij Label en Packaging. Bij het bedrijf werken ongeveer 65 personen. Eigenaar Gerard Verweij is de vierde generatie van het in 1890 begonnen bedrijf. De huidige voorzitter van het KVGO Cees Verweij heeft het bedrijf vele jaren samen met zijn neef Gerard geleid. De naam Boom is afkomstig van de Haarlemse drukkerij BoomPlaneta, die in 2013 is samengevoegd met Verweij. De dagelijkse leiding is in handen van directeur Erik Wink.

MullerVisual

Het bedrijf van Sander Muller is aanzienlijk groter dan Boom + Verweij.  Met meer dan 100 medewerkers wordt een omzet bereikt van 30 miljoen euro. In Amsterdam heeft MullerVisual drie productielocaties. Ook is er een verkoopkantoor in Eindhoven. MullerVisual wordt geleid door Sander Muller (1966) en mede-eigenaar Marco Pol (1970), samen op de kopfoto.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Overname Boom+Verweij door Muller Visual PERSBERICHTEN - Deze zomer heeft de directie van Boom+Verweij Grafiservices en MullerVisual de samenwerking tussen beide bedrijven bekrachtigd. Dit heeft geresulteerd in een overdracht van 100% van de aandelen van...
  2. Verweij Printing en Boom & Van Ketel samen in één pand als Boom + Verweij Het samenvoegen van twee 120 jaar oude drukkerijen onder de naam Boom + Verweij is dit najaar afgerond. Op de locatie in Mijdrecht werken inmiddels 75 personen, en voor 14...
  3. Fusie Verweij Printing met Boom & Van Ketel Onder de naam Boom + Verweij gaan twee 120 jaar oude drukkerijen fuseren op de locatie van Verweij in Mijdrecht. Met minder persen en minder personeel. Erik Wink wordt algemeen...
  4. Omzet Van der Weij naar MullerVisual BEDRIJVEN - Vorige maand ging de Hilversumse drukkerij Van der Weij failliet. Sander Muller was er als de kippen bij om de omzet ( 1 miljoen euro) toe te voegen...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

30 juni 2017 door Erik van Erp Reageer

Categorie: branche Tags: Boom + Verweij, MullerVisual

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

“fujifilm”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws dienstencentrum
multipress
“vigc” drukwerkdeal screen
canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Koninklijke van der Most trekt 18 nieuwe medewerkers aan 22 september 2023
  • De geschiedenis van papierrecycling door ‘Papier en karton’ 22 september 2023
  • Inspiratie dag bij De Budelse: healthcare packaging 22 september 2023
  • KVGO reageert op miljoenennota van demissionair kabinet 21 september 2023
  • Dataline neemt weer bedrijf over 21 september 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2023

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2023 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Machinevoerder vouw-plakmachine
  • Financial Controller (MT lid)
  • Applicatiebeheerder/Fin. Adm.
  • Meewerkend voorman/-vrouw Nabewerking
  • Offset vellendrukker in Turnhout (B)
  • Offsetdrukker / leerling drukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter. Kennelijk is er iets veranderd in de mogelijkheden om Twitter data te embedden op een website. We zoeken naar een oplossing.

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Print.com neemt webdesigntool Converdy over
  • Tweede Kamer past gepresenteerde begroting fors aan
  • Labelexpo’23: vorige technotrends wéér doorgegroeid
  • Zorgen om arbeidsvoorwaarden Crown Van Gelder
  • Prinsjesdag 2023: ongrijpbare contrasten in onbalans

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.