• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Heeft reclame op internet zijn beste tijd gehad?

PERSBERICHTEN – Veel nieuws over de digitale wereld: papieren oplages dalen ten gunste van digitale abonnementen. Maar ook: digitale advertenties steeds minder effectief, dus kansen voor papier. En de grafische industrie boert beter dan ooit, zegt het Duitse KVGO. En meer persberichten deze week.

Procter & Gamble heeft het afgelopen kwartaal 100 miljoen dollar minder uitgegeven aan digital advertising. P&G’s totale advertentie-uitgaven in het laatste kwartaal in de VS bedroegen 2,45 miljard dollar. Het gaat hier dus om ongeveer 4 procent van de totale advertentie-uitgaven. P&G schrapte vooral advertentiegeld voor targeted ads die op sites terechtkwamen met veel nepverkeer, met ‘bots’, of sites met aanstootgevende content, waar de ‘producten van Procter & Gamble niet passen’, aldus finance chief Jon Moeller. Lees ook onze opinie.

‘Slimme calculator’ online drukker ZoGedrukt.nl

‘De PrintCalc berekent de exacte prijs direct. Je kunt het daarna direct bestellen zonder dat je hoeft te wachten op offertes en er handmatig nog een order moet worden aangemaakt.’, zegt Maikel Slot, eigenaar van ZoGedrukt.nl. ‘Kijk maar op www.printcalc.nl.’ Wie de website van ZoGedrukt.nl aanklikt, ziet een groot grafisch bedrijf, met drie Komori-persen en drie grote digitale printers, waaronder een  HP 10.000 op B2 formaat. Maar die machines zijn niet van ZoGedrukt. ‘Dat zijn de persen van Drukkerij Verhaag, zegt Maikel Slot. ‘Daar werken we nauw mee samen.’ Verhaag is ook aandeelhouder, zo blijkt. Bij ZoGedrukt werken zes personen, zie de foto. Verhaag is ook een van de preferred suppliers van Drukwerkdeal. Bij Verhaag werken 60 personen.

‘Het gaat beter dan ooit’

Volgens de BVDM, zeg maar het Duitse KVGO, gaat het beter dan ooit in de Duitse grafische bedrijfstak. Iets preciezer geformuleerd: sinds 1991 is de stemming niet zo goed geweest bij de drukkerijen. Alle cijfers staan op groen, zo blijkt. Onderstaand de grafiek, die elk kwartaal wordt geactualiseerd door vakblad print.de.

 

Uitgever Relx/Elsevier: bijna geen papier meer

Relx Group, het voormalige Reed Elsevier, groeit in gestaag tempo door. Het concern dat informatie levert en data-analyses verzorgt voor professionals en wetenschappers verbeterde de omzet met 4%. Relx heeft de afgelopen jaren de omslag gemaakt van het leveren van papieren naar digitale informatie. Inmiddels is minder dan 10% van de inkomsten nog afkomstig uit papier, meldde cfo Nick Luff. 'De transformatie is daarmee compleet.' Bron: FD.

Contiweb met DG Press op Labelexpo

Voor wie het niet weet: ook in Nederland worden drukpersen gebouwd en wel door DG Press, in nauwe samenwerking met Contiweb, een dochterbedrijf van Goss. Contiweb maakt vooral rollenwisselaars voor rotatiepersen en droogovens. DG Press is met de Thallo-rotatiepers (foto) actief in de wereld van labels en verpakkingen. Deze pers wordt gedemonstreerd op de Labelexpo in Brussel vanaf 25 september 2017.

Oplages gaan óók omhoog

Het is weer oplageseizoen: papieren dagbladen krimpen in oplage met De Telegraaf als kampioen (van  408.191 naar 373.351 exemplaren), maar de digitale oplages stijgen als nooit tevoren, vooral bij De Volkskrant (van 78.294 naar 90.894 exemplaren) en NRC Handelsblad (van 49.082 naar 70.935 exemplaren). Ook opvallend is de stijging van de papieren oplage van twee van de opiniebladen:

Iets lagere winst vellenpersen manroland

Tony Langley

Moederbedrijf Langley van vellenpersenfabrikant manroland deed het behoorlijk in het eerste half jaar van 2017: een iets hogere omzet en een beetje minder winst. Topman Tony Langley is iets minder tevreden over de vellendivisie, maar geeft geen cijfers: manroland loopt de eerste zes maanden iets achter op de begroting met iets minder orders, maar verwacht dit jaar toch dezelfde of iets hogere winstcijfers als vorig jaar.

 

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Manroland Sheetfed: alle medewerkers 50 procent werken Alle 800 medewerkers van de vellenpersenfabriek van manroland in Offenbach gaan een half jaar lang vijftig procent van de tijd werken. Vooral de omzet uit China valt tegen, aldus print.de....
  2. Vellenpersen manroland in 2014 winstgevend Voor 2015 ziet het minder goed uit, maar manroland sheetfed maakte in 2014 een mooie winst. Eigenaar Tony Langley streek weer zijn jaarlijkse dividend van 25 miljoen euro op....
  3. Ook Manroland gaat voor 1 miljard Vol zelfvertrouwen ziet Tony Langley, topman bij de vellendivisie van Manroland de resultaten van de tweede helft van 2015 tegemoet. Net als KBA zag hij de afgelopen maanden het aantal...
  4. manroland verkoopt meer dan 100 vellenpersen per jaar De vellenpersen van manroland zijn sinds begin 2012 onderdeel van Langley Holdings, een Engels industrieel bedrijf. Onder de naam manroland sheetfed is het de grootste divisie van Langley. En in...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

4 augustus 2017 door Erik van Erp Reageer

Categorie: persberichten Tags: Contiweb, manroland

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Groeiende twijfels over stormachtige AI ontwikkelingen 31 maart 2023
  • GVB gunt reclame op trams en veerponten aan JCDecaux 31 maart 2023
  • Vertrouwen in Duitse printmediabranche nam in maart weer toe 31 maart 2023
  • Webwinkel Vakdagen: Van Prins Constantijn tot Bever 30 maart 2023
  • Pantone maakt alle voorgaande ‘stalenboeken’ overbodig 30 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Ordermanager van A tot Z
  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Hoe zal het beprinten van tubes zich ontwikkelen?
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • KVGO roept werkgevers op om over inflatie te praten
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • De Top 10 grootste papierproducenten wereldwijd

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.