• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

TMG van de beurs, Mediahuis op eigen kracht verder

BEDRIJVEN - TMG, de moeder achter o.a. de Telegraaf en vele regionale titels verdwijnt van de beurs. Het Belgische Mediahuis heeft inmiddels 98,5% van de aandelen in handen en ziet geen toegevoegde waarde meer in een beursnotering.

Er is een lange geschiedenis vooraf gegaan aan deze stap. De strijd met Talpa (John de Mol) ging uiteindelijk over minimaal 95% zeggenschap, dat is de eis om het bedrijf van de beurs te kunnen halen. Mediahuis zet deze stap nu. De Mol heeft uiteindelijk zijn aandeel 'afgestaan', waardoor aan die eis kon worden voldaan.

Bestuursvoorzitter Marc Vangeel en de financiële topman Koos Boot van TMG maakten gisteren het afscheid van de beurs bekend. Volgens Boot is bij Euronext het verzoek ingediend de noteringsovereenkomst tussen TMG en Euronext - en daarmee de beursnotering van de certificaten van aandelen - te beëindigen. Ook zal Mediahuis op korte termijn een uitkoop procedure starten om zo ook de resterende aandelen te verkrijgen. De verwachting is dat TMG binnen vier weken van de beurs is.

Vangeel in zijn verklaring: 'De beursexit biedt TMG rust en ruimte zodat we ons volledig kunnen richten op het uitvoeren van de toekomstplannen.’’ Het bedrijf hoeft straks niet meer te voldoen aan allerlei strenge beursregels. We hoeven niet meer na te denken of iets beurs gevoelig is of niet en kunnen nu meer tijd steken in de ontwikkeling van het bedrijf.'

Gert Ysebaert CEO Mediahuis spreekt in een persbericht van ’een belangrijke stap’ voor Mediahuis: 'Vanaf 2018 zal TMG volledig deel uitmaken van Mediahuis waardoor we ons voor de volle 100% kunnen richten op de verdere uitrol van het toekomstplan en de nieuwe koers voor TMG.'
Eind 2017 kondigde TMG een forse reorganisatie aan. Deze moet eind 2019 zijn afgerond. Bij het bedrijf verdwijnen ca. 150 banen. Hierbij wordt het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk beperkt. Het bedrijf wil de focus leggen op de sterke merken als De Telegraaf, Metro, de regionale dagbladen en digitale merken als Dumpert en Gaspedaal.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Nog geen effecten Mediahuis op cijfers TMG 2017 FINANCIEEL - Dat 2017 voor TMG als bijzonder jaar geschiedenis zal schrijven, zal niemand verbazen. De strijd tussen Mediahuis/VP Exploitatie en Talpa Holding was het 'hoogtepunt' van het jaar. Op 1...
  2. Mediahuis wil TMG: wie gaat straks wat drukken? BEDRIJVEN - De Belgische dagbladuitgever Mediahuis wil €5,25 per aandeel TMG betalen, de huidige koers ligt op €3,50. De totale overname van TMG zou daarmee op €243 miljoen euro komen....
  3. Mediahuis koerst op digitaal met overname INM BUITENLAND - Het Ierse Independent News & Media (INM) gaat over in de handen van Mediahuis in België. De strategie is vooral gericht op uitbreiding in betaalde digitale diensten. Print...
  4. Impressed workshop ‘De kracht van offline-branding’ BEDRIJVEN – Impressed print & sign in Pijnacker pakte het grondig aan met een driedaags evenement voor zo een 40 relaties, die elk werden 'getrakteerd' op een stevige 'branding workshop'....

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

18 januari 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: bedrijven

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • PrintPraat op Clubhouse: woensdag om 13.00 uur 21 april 2021
  • Drupa virtueel gestart 21 april 2021
  • Uniek kijkje in wereldwijd web2print aanbod met INKISH marathon 20 april 2021
  • Canon Insights Webinar over sterke rol print 20 april 2021
  • Mede-oprichter Charles Geschke van Adobe overleden 19 april 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – voorjaarsprogramma 2021

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 nu op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • virtual.drupa: omdat het kon, maar moest het ook?
  • Innoveren en excelleren in de grafimedia industrie (1)
  • Flyeralarm: “Online maakte ons speelveld groter.”
  • Ook prijsverhogingen bij Kodak en hubergroup
  • Ingreep Mediahuis bij NDC kost 100 banen

Reacties

  • Henk Gianotten op KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing