• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

TMG van de beurs, Mediahuis op eigen kracht verder

BEDRIJVEN - TMG, de moeder achter o.a. de Telegraaf en vele regionale titels verdwijnt van de beurs. Het Belgische Mediahuis heeft inmiddels 98,5% van de aandelen in handen en ziet geen toegevoegde waarde meer in een beursnotering.

Er is een lange geschiedenis vooraf gegaan aan deze stap. De strijd met Talpa (John de Mol) ging uiteindelijk over minimaal 95% zeggenschap, dat is de eis om het bedrijf van de beurs te kunnen halen. Mediahuis zet deze stap nu. De Mol heeft uiteindelijk zijn aandeel 'afgestaan', waardoor aan die eis kon worden voldaan.

Bestuursvoorzitter Marc Vangeel en de financiële topman Koos Boot van TMG maakten gisteren het afscheid van de beurs bekend. Volgens Boot is bij Euronext het verzoek ingediend de noteringsovereenkomst tussen TMG en Euronext - en daarmee de beursnotering van de certificaten van aandelen - te beëindigen. Ook zal Mediahuis op korte termijn een uitkoop procedure starten om zo ook de resterende aandelen te verkrijgen. De verwachting is dat TMG binnen vier weken van de beurs is.

Vangeel in zijn verklaring: 'De beursexit biedt TMG rust en ruimte zodat we ons volledig kunnen richten op het uitvoeren van de toekomstplannen.’’ Het bedrijf hoeft straks niet meer te voldoen aan allerlei strenge beursregels. We hoeven niet meer na te denken of iets beurs gevoelig is of niet en kunnen nu meer tijd steken in de ontwikkeling van het bedrijf.'

Gert Ysebaert CEO Mediahuis spreekt in een persbericht van ’een belangrijke stap’ voor Mediahuis: 'Vanaf 2018 zal TMG volledig deel uitmaken van Mediahuis waardoor we ons voor de volle 100% kunnen richten op de verdere uitrol van het toekomstplan en de nieuwe koers voor TMG.'
Eind 2017 kondigde TMG een forse reorganisatie aan. Deze moet eind 2019 zijn afgerond. Bij het bedrijf verdwijnen ca. 150 banen. Hierbij wordt het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk beperkt. Het bedrijf wil de focus leggen op de sterke merken als De Telegraaf, Metro, de regionale dagbladen en digitale merken als Dumpert en Gaspedaal.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. WeTransfer terughoudend over eigen waarde op de beurs FINANCIEEL - Het bedrijf zei vandaag in het FD dat de waardering bij beursgang volgende week vrijdag waarschijnlijk zal uitkomen op een bedrag tussen 629 en 716 miljoen euro. Dat...
  2. Nog geen effecten Mediahuis op cijfers TMG 2017 FINANCIEEL - Dat 2017 voor TMG als bijzonder jaar geschiedenis zal schrijven, zal niemand verbazen. De strijd tussen Mediahuis/VP Exploitatie en Talpa Holding was het 'hoogtepunt' van het jaar. Op 1...
  3. WeTransfer op laatste moment toch niet naar de beurs FINANCIEEL - WeTransfer trekt zich op het laatste moment terug van de beursnotering die voor morgen was gepland. Het bedrijf had tussen de 629 en 716 miljoen euro willen binnenhalen....
  4. Roto Smeets Group van de beurs, VEB tegen Kleine aandeelhouders van de Roto Smeets Group NV waren tegen ('te laag bod'), maar dat mocht niet baten: de zes grootste aandeelhouders hadden alles al beklonken. RSG gaat de beurs...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

18 januari 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: bedrijven

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Best Folder Awards 2023 uitreiking op 20 juni 28 maart 2023
  • Jet Press FP790 met Hybrid DFE op Interpack 2023  28 maart 2023
  • Kyocera zoekt groei in commercial print met overname Franse Nixka 28 maart 2023
  • Adobe stapt in kunstmatige intelligentie met Adobe Firefly 28 maart 2023
  • Wat te zien op Packaging Innovations 28 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • De Top 10 grootste papierproducenten wereldwijd
  • ‘De Reclamestudio’ in het internettijdperk
  • UPM vermindert papierproductie grafisch en kranten
  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.