• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Samenwerking Pure Digital, Building Holland, BNO

MARKETING - Pure Digital gaat een samenwerking aan met Building Holland, de meest toonaangevende beurs voor de bouw – en architectuurmarkt in Benelux, en met BNO, de meest vooraanstaande vereniging en community in Dutch Design.

Creativiteit is van groot belang in de interieurdecoratie-markt. Met de samenwerking willen alle partijen tijdens de beurs aantonen hoe de enorme veelzijdigheid van digitaal printen kan bijdragen om die visie in realiteit om te zetten. Pure Digital wil zowel bezoekers als exposanten een unieke en allesomvattende ervaring meegeven waarin creatieve visie, technische expertise en praktische realisatie hand in hand gaan.

De link tussen creatief ontwerp en digitaal printen bepaalt de toekomst van digitale printinnovatie op Pure Digital, 17-19 april, RAI, Amsterdam.

Pure Digital - de kloof dichten tussen digitale creativiteit en print

Een recent onderzoek van Pure Digital naar de moeizame groei van digitaal printen toonde aan dat de afstand tussen de creatieveling enerzijds en de drukmarkt anderzijds fors is. Pure Digital wil daar verandering in brengen, zoals Frazer Chesterman, directeur en mede-eigenaar van FM Brooks toelicht: 'Traditionele beurzen willen vooral machines verkopen. Pure Digital wil ontwerpers en creatievelingen inspireren. Personalisatie gebeurt in o.a. retail, kantooromgevingen en horeca, daar zien partijen de mogelijkheden om hun stempel te drukken op het verkrijgen van aandacht. Daarom willen we een platform zijn waar exposanten en bezoekers het volle potentieel van digitaal printen kunnen begrijpen en omarmen.'

Grenzen overstijgen - creatieve vrijheid voor vrije creativiteit

Het grootste voordeel van digitaal printen is dat het ontwerpers vrijer laat dan analoog drukken. Een ontwerper kan elk ontwerp snel en efficiënt testen en zonodig bijsturen, zonder geconfronteerd te worden met de typische problemen van analoog drukken, zoals grote volumes. Creatieve vrijheid stimuleert zo eindeloze creativiteit – een leidraad tijdens Pure Digital.

Om dit te realiseren, brengt Pure Digital 'het beste van het beste' op één locatie samen

  • Drukwerk – Pure Digital focust op kwaliteit en trok enkele van de grootste spelers aan, zoals HP en Durst. Grote formaten op speciale materialen, speciale applicaties op ongewone locaties – geen creatieve grenzen te bespeuren.
  • Pure Digital seminar programma met bijdrage van BNO. Deze vereniging stuurt enkele inspirerende ontwerpers en creatievelingen voor keynote presentaties rondom digitale printinnovatie.
  • Building Holland – als aangrenzende show moedigen ze bezoekers aan om beide shows te bezoeken en zo de holistische ervaring te beleven. Bouw, afwerking en personalisatie als een groot geheel. Van visie tot realisatie.

Pure Digital rekent op nieuwsgierige bezoekers om hun comfortzone te verlaten en digitaal te ontdekken

  • Architecten, binnenhuis- en productieontwerpers, een nieuwe wereld binnen interieurdecoratie gaat open met nieuwe applicaties, texturen en ervaringen voor hun klanten.
  • Creatieve directeurs en ontwerpers binnen de verpakkings- en commerciële drukwerkmarkt – digitaal printen laat creatieve vrijheid toe voor verfijnde marketingcampagnes en in-store decoratieve projecten.
  • Drukkers – leren bij hoe nieuwe applicaties ook nieuwe business kunnen genereren. Digitaal printen zien, doet digitaal printen.

Consumententrends tegemoetkomen met digitale printmogelijkheden

Massaconsumptie maakt langzaam maar zeker plaats voor een overheersende trend naar individuele zelfexpressie. De grafische- en creatieve markten evolueerden technisch zodanig sterk dat de technologie momenteel zowat elk beeld en elke emotie kan overbrengen op zowat elk type materiaal. De mogelijkheden zijn er, het is nu aan de creatieveling en de printmedia branche om elkaar 'tegen' te komen, te ontwerpen en te printen of te drukken.

BNO, Building Holland, Pure Digital en HP geloven alvast in het potentieel

Freek Kroesbergen, Communicatie Manager bij BNO, licht toe: 'BNO is de toonaangevende community van Nederlandse brand, corporate, packaging, retail en interieurontwerpers. We kijken uit naar deze samenwerking met Pure Digital Design om zo onze leden en de gehele industrietak sneller nieuwe perspectieven te bieden. De innovatieve exposanten op Pure Digital illustreren hoe de digitale druktechnologie creativiteit niet alleen stimuleert, maar ook realiseert door unieke ervaringen te creëren met ontwerpen die echt het verschil maken.'

Richard Klein, Managing Director, Building Holland – 'We kijken uit naar de nauwe samenwerking met Pure Digital en zien veel mogelijkheden voor bezoekers om inspiratie op te doen tijdens beide shows. Building Holland is het event bij uitstek in Benelux voor de bouw- en architectuurmarkt en ook daar zien we veel interesse voor interieur decor. Volgens mij kunnen we veel ervaringen uitwisselen en samen sterker worden. We zijn ervan overtuigd dat een open geest tot nieuwe mogelijkheden leidt en we kijken uit naar positieve resultaten.'

Marcus Timson, organisator van Pure Digital: 'Ontwerpen is geen proces in isolement. Ontwerpers hebben creatieve input nodig van drukkers en ontwerpers om zo visie in realiteit om te zetten. Pure Digital wil die co-creatie niet alleen stimuleren, maar ook echt mogelijk maken. Met de steun van BNO, Building Holland en onze exposanten en sponsors zijn we ervan overtuigd dat we zowel B2B als B2C bezoekers een serieuze meerwaarde kunnen aanbieden.'

Terry Raghunath, Business Development Manager – Printed Interior Decoration bij HP, sluit af: 'Iedereen kan koken, maar de kwaliteit van de chef en ingrediënten maken de kunst. De markt had nood aan een platform dat idee, creatie, technologie en realiteit samenbrengt. Pure Digital is het perfecte initiatief om alle betrokken partijen in dezelfde locatie te verzamelen en de digitale creatieve realisatie te evangeliseren.'

Printmedianieuws en Blokboek.com zijn mediapartners voor Pure Digital

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Aantal Pure digital bezoekers voor op schema EVENEMENT - Met nog drie weken te gaan, is Pure digital op 'stoom'. De organisatie laat weten dat er zich meer bezoekers hebben aangemeld dan verwacht. De registratiecijfers liggen sterk...
  2. Kort nieuws o.a. KVGO, VIGC, PURE digital, KW KORT NIEUWS - KVGO bestuursverkiezingen, deadline Kalenderwedstrijd, PURE Digital bijna uitverkocht. Een lijstje met technologie trends vanaf de Consumer Electronics Show 2018 in Las Vegas. En overig kort nieuws uit...
  3. Kort nieuws o.a. inktprijzen, AVG, pure digital, ISI KORT NIEUWS - Na papierprijs verhogingen, nu ook inktprijzen omhoog. JAJA sticker proces in 'slome' volgende ronde. Veel belangstelling bij KVGO bijeenkomst over nieuwe privacy wetgeving. Onze wekelijkse interpretatie van actualiteiten, financieel...
  4. ‘Beautiful Holland’ gedrukt in Slowakije. So what? Het doet een beetje denken aan 'Droomboek' van het Nationaal Comité Inhuldiging uit 2013. Een boek met puur Nederlandse inhoud - oplage 1,5 miljoen - gedrukt in Duitsland. 'Beautiful Holland'...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

21 februari 2018 door Peter Luit 1 Reactie

Categorie: marketing Tags: bno, building holland, pure digital

Reacties

  1. Henk Gianotten zegt

    21 februari 2018 om 15:39

    Dit is een mooi voorbeeld van samenwerking tussen creatieven, marketeers en techneuten. Dat zij de link met de beroepsorganisatie van ontwerpers BNO wél onderhouden terwijl het KVGO dat met het BNO maar zeer matig deed zou wellicht meegenomen kunnen worden door de experts van Berenschot die voor het KVGO onderzoeken waar het KVGO in 2023 zou moeten staan.

    Log in om te reageren

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Groeiende twijfels over stormachtige AI ontwikkelingen 31 maart 2023
  • GVB gunt reclame op trams en veerponten aan JCDecaux 31 maart 2023
  • Vertrouwen in Duitse printmediabranche nam in maart weer toe 31 maart 2023
  • Webwinkel Vakdagen: Van Prins Constantijn tot Bever 30 maart 2023
  • Pantone maakt alle voorgaande ‘stalenboeken’ overbodig 30 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Ordermanager van A tot Z
  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Hoe zal het beprinten van tubes zich ontwikkelen?
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • KVGO roept werkgevers op om over inflatie te praten
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • De Top 10 grootste papierproducenten wereldwijd

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.