• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Printmediahub: vraag en aanbod in prijsvergelijker

MARKETING - Printmediahub kent haar oorsprong vanuit het bedrijf Insad, met als bekend MIS product Drumis sinds 1987. Gerard van Helsdingen zag de markt veranderen en zag daarbinnen een rol voor een genetwerkt intermediairpakket om vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

Gerard van Helsdingen

In het gesprek met Gerard wordt eigenlijk meteen duidelijk dat zijn verhaal prima past in de huidige serie artikelen over online businessmodellen, die door de gangbare web-to-print aanbieders worden gehanteerd. Printmediahub brengt vraag en aanbod bij elkaar, maar is geen web-to-print productieportal. Van Helsdingen: 'De combinatie van Drumis en Printmediahub is destijds opgestart in samenwerking met de Media Alliantie. Deze hadden in het buitenland de zogenaamde 'business hub' ontwikkeld, maar het vermarkten van dat product verliep moeizaam. Ik had toen het idee dit initiatief op te nemen in Drumis, omdat vele gebruikers van Drumis zelf minder gingen produceren en meer werk gingen uitbesteden. Uiteindelijk is Printmediahub een volledig web based stand-alone applicatie geworden; met nog altijd de mogelijkheid te koppelen met Drumis, daar waar men dat wil.'

overzicht van de werking

Lancering op Vakdag Print & Sign

Eigenlijk wilde van Helsdingen de Printmediahub lanceren op de Grafische Vakbeurs te Gorinchem in maart 2017, maar dat lukte op het laatste moment niet. 'Nu is het product marktrijp met vele  aanbiedende productsoorten en inmiddels 50 inkopende gebruikers. Uiteraard breiden we, in hoog tempo, het aantal aanbiedende producenten uit om de prijsvergelijkingen nog scherper te maken. Eind volgende maand verwachten we 10 producenten te hebben 'aangesloten'.' De marktbewerking om Printmediahub effectief te maken moet dus van twee kanten komen: voldoende aanbieders, maar ook voldoende gebruikers.

Werking

Om relevant te zijn met een online offertesysteem moet de werking eenvoudig zijn en vooral doeltreffend. In vier logische stappen wordt het proces doorlopen: aanvraag, offertes vanuit het systeem binnen 1 minuut, het vergelijkingsproces en de daaraan gekoppelde keuze. Tot slot bepalen waar men de order wenst te plaatsen. De eindgebruiker krijgt een overzicht van de prijs gekoppeld aan de producent. De producent krijgt echter niet meteen te zien wie de aanvraag doet. Printmediahub verzorgt na de uiteindelijke keuze de 'connectie’ tussen aanvrager en aanbieder. Het systeem verzorgt tevens de upload en het doorsturen van de benodigde productiedocumenten. Van Helsdingen: 'Daarna kan het contact verder direct plaatsvinden tussen aanvrager en aanbieder.

offerte aanvraag

overzicht van aangeboden offertes

Businessmodel

Van Helsdingen heeft zijn businessmodel opgebouwd rondom inkomsten via zowel aanvrager als aanbieder. Aanvragers betalen € 39,95 per maand, een bedrag dat naar zijn zeggen al heel makkelijk terugverdiend kan worden met één enkele order. De aanbieders betalen enkele procenten van hun omzetmarge per productieorder aan Printmediahub. 'Een transparant model: alle spelers weten precies waar ze aan toe zijn.'

Van Helsdingen: 'Een eenmaal afgesloten deal wordt gewoon achteraf betaald. We hanteren geen betalingsmethoden met vooraf betalen via bijvoorbeeld iDEAL'

Toekomst

Van Helsdingen heeft voor dit jaar en volgend jaar het doel Printmediahub vooral te vullen met voldoende aanbieders en aanvragers vanuit diverse segmenten. Hij gaat daarin mee met de ontwikkelingen in de branche, waar positieve signalen in de markt vraag en aanbod versterken, zoals labels, sign en verpakkingen. Wie het eens wil proberen kan 14 dagen een gratis proefaccount nemen. Van Helsdingen is overtuigd van het spel van vraag en aanbod via zijn portal. 'Tijdens de Vakdag Print & Sign werd ik meermalen geconfronteerd met de positieve uitwerking van het prijzenspel. Aanvragers waren keer op keer verbaasd dat er nog zoveel ruimte zit in een markt, waarin iedereen dacht dat de bodem qua prijzen wel bereikt zou zijn. De verschillen voor gelijke producten zijn nog steeds heel groot, daar kan de aanvrager van profiteren via Printmediahub.'

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Succesvolle innovaties bij Insad Grafisch TOELEVERANCIERS - In het voorjaar van dit jaar is Theo Basten door Insad Holding B.V. aangesteld als directeur van het in Westervoort gevestigde bedrijf Insad Grafisch. Zijn benoeming kwam voort...
  2. Papiermarkt: vraag en aanbod komen in balans BRANCHE - De glijvlucht van de papierindustrie is door structurele overcapaciteit verder versneld. Covid-19 heeft de afzetcijfers sterk onder druk gezet. Piet Jorritsma van PaperChainManagement brengt de markt in kaart....
  3. Overtreft het aanbod in online seminars de vraag? OPINIE - Het is nog nauwelijks voor te stellen hoe leuk een echte bijeenkomst was. Handen schudden, aandachtig luisteren, aantekeningen maken, de netwerkborrel en de volgende dag verslag doen. Hoe...
  4. Onze internetdrukkers prijsvergelijker: brochures BEDRIJVEN - In onze serie prijsvergelijkingingen staan dit keer brochures centraal. Het vergde wat meer uitzoekwerk in vergelijking met een visitekaartje of een poster. De resultaten op een rij....

marketing

15 maart 2018 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: drumis, insad, printmediahub

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Igepa Belux kondigt samenwerking aan met KOMORI en MBO groep 20 maart 2023
  • Tickets voor Ecoprint beschikbaar 20 maart 2023
  • European Carton Excellence Award open voor inzendingen 20 maart 2023
  • JWEI grootformaat snijplotter voor Lithografen in Haarlem 20 maart 2023
  • Prindustry kijkt goed terug op Sign & Print Expo 17 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs
  • #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Geostick: witte raaf in zelfklevende roll2roll labeldruk
  • Roularta Media Group in 2022 14 procent meer omzet

Reacties

  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?
  • Jolanda van Drie op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?
  • Jolanda van Drie op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.