• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Grafische Groep van der Eems kiest voor kwaliteit en snelheid

MARKETING - De in Friesland gevestigde Grafische groep van der Eems, investeerde recent in een Fujifilm Luxel T 6500X plaatbelichter voor de productie van thermische offsetplaten. Volgens directeur-eigenaar Durk-Jorrit van der Eems een enorme verbetering. “Vooral onze drukkers zijn in hun nopjes want de Fujifilm Superia platen hebben een goede vochtbalans en een zeer stabiel persgedrag.”

Grafische groep van der Eems is een familiebedrijf dat al meer dan 100 jaar actief is, en sinds 2006 het predicaat “Hofleverancier” mag voeren. Durk-Jorrit van der Eems (kopfoto)  is de vierde generatie die leiding geeft aan dit dynamisch bedrijf. De bedrijfsactiviteiten zijn verspreid over twee vestigingen in Easterein en Heerenveen waar ook de nieuwe plaatbelichter is geïnstalleerd. Grafische groep van der Eems, de grootste drukkerij van Friesland en tevens het meest betrokken bedrijf in de regio is, met 60 medewerkers, een compleet multimedia bedrijf dat dtp, drukken, printen, web2print, fulfilment en een breed scala aan afwerking verzorgt.

The need for speed

De belangrijkste reden voor van der Eems om te investeren in een nieuwe plaatbelichter was ‘the need for speed’. Daarover zegt Durk-Jorrit van der Eems het volgende: “Net zoals bij de meeste collega-drukkers zien ook wij de oplagen kleiner worden. Opdrachtgevers gaan voor minder exemplaren met up-to-date content. Daar spelen wij op in. Wij werken in drie ploegen en met het sneller omstellen van onze nieuwe generatie persen kunnen wij onze klanten die service bieden. Het is duidelijk dat er dan per ploeg meer platen nodig zijn.”

manroland

Dat manroland Benelux de CTP-configuratie mocht leveren was voor Durk-Jorrit van der Eems een logische keuze. “Wij doen al jaren zaken met manroland Benelux en hebben een zeer goede relatie. Bij van der Eems zijn we zeer gericht op kwaliteit, voorspelbaarheid en betrouwbaarheid voor onze klanten alsook op die van onze leveranciers. manroland Benelux en Fujifilm horen daar zeker bij.”

Fujifilm Luxel T 6500 CTP X

De Fujifilm Luxel T 6500 CTP X thermische plaatbelichter met een Multi Auto Loader voorzien van drie cassettes in combinatie met de Fujifilm Superia HD LH-PJE “lo~chem” platen is een goede keuze geweest”, zegt Durk-Jorrit. “Wij werken met twee verschillende plaatformaten en hebben van het ene plaatformaat meer platen nodig dan van het andere. Door met de Multi Auto Loader en drie cassettes te werken, hebben we voldoende platen in de machine voor een volledige ploeg. Die capaciteit en flexibiliteit maken een enorm verschil ten opzichte van onze vorige belichter.”

De Fujifilm platen worden ontwikkeld in een Fujifilm ZAC “lo~chem” processor. Ook daar is Durk-Jorrit zeer tevreden over. “Wat vooral opvalt, is dat er bijna geen onderhoud is aan deze ontwikkelmachine en dat de standtijd van het bad enorm is. Zeker in vergelijking met de vorige installatie. Een ander pluspunt is de stabiliteit van deze combinatie. Kalibreren, is eigenlijk niet meer aan de orde, zo stabiel is deze machine. En uiteindelijk resulteert dit in meer “up-time” en dat is wat wij nodig hebben.”

Ervaringen met 'lo~chem' platen

Om af te sluiten deelt Durk-Jorrit ook nog zijn ervaringen met de Fujifilm “lo~chem” platen. “Een nieuwe plaattechnologie betekent ook aanpassingen op de pers en dat horen drukkers niet graag. Maar uiteindelijk bleek dit een non-event te zijn. In vergelijking met de vorige platen hebben de thermische platen een stabiele vochtbalans en een constante drukkwaliteit. Ook hier dus een beter rendement van de pers. Achteraf gezien, hadden we dit misschien al eerder moeten doen, zeker als je weet hoe vlot de omschakeling gegaan is. manroland Benelux heeft ons perfect ondersteund en geholpen bij de opstart en verdient hiervoor een dikke pluim.”

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Bariet Ten Brink – 24/7 constante kwaliteit MARKETING - Bij Bariet Ten Brink in Meppel worden boeken en tijdschriften in alle formaten en oplagen 24/7 geproduceerd. In een moderne, gespecialiseerde en compleet ingerichte drukkerij wordt met een...
  2. #BOPE19: Aandacht, kwaliteit, snelheid, persoonlijk EVENEMENT - Met ruim 150 deelnemers en ruim 30 partners ging deze editie van het Benelux Online Print event 2019 al meteen geslaagd van start. Het programma werd met minitieuze...
  3. Uitgever Willem Sijthoff: ‘Kleine groep kiest voor puur digitaal’ Papier heeft volgens Willem Sijthoff niet afgedaan. De 48-jarige ondernemer gelooft in het concept 'one price does it all', ofwel je wordt lid van een titel en je krijgt alles:...
  4. manroland Goss kiest GWS als vertegenwoordiger BEDRIJVEN - Onder de naam manroland Benelux opereerden in ons land twee verschillende bedrijven: manroland Sheetfed (vellen) en manroland Goss web systems (rotatie). Beide bedrijven hebben een andere eigenaar, maar...

marketing

12 oktober 2018 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: Fuji, manroland, van der eems

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Twijfels over positieve effecten papierrecycling voor het milieu 19 januari 2021
  • Waardering voor magazines in print blijft 19 januari 2021
  • HappyPrinting nu ook actief in de Verenigde Staten 19 januari 2021
  • Digital Marketing Estafette van CustomerTalk 18 januari 2021
  • Vier uitgevers richten advertentieplatform AdLocal op 18 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘Papierfabriekredder’ Maarten Veth overleden
  • Deelnemen aan virtuele drupa 2021 voor 4900 euro?
  • Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
  • Maegis lanceert een revolutionair textielprintsysteem
  • Innovatieve samenwerking als strategische keuze

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing