• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Grafische Groep van der Eems kiest voor kwaliteit en snelheid

MARKETING - De in Friesland gevestigde Grafische groep van der Eems, investeerde recent in een Fujifilm Luxel T 6500X plaatbelichter voor de productie van thermische offsetplaten. Volgens directeur-eigenaar Durk-Jorrit van der Eems een enorme verbetering. “Vooral onze drukkers zijn in hun nopjes want de Fujifilm Superia platen hebben een goede vochtbalans en een zeer stabiel persgedrag.”

Grafische groep van der Eems is een familiebedrijf dat al meer dan 100 jaar actief is, en sinds 2006 het predicaat “Hofleverancier” mag voeren. Durk-Jorrit van der Eems (kopfoto)  is de vierde generatie die leiding geeft aan dit dynamisch bedrijf. De bedrijfsactiviteiten zijn verspreid over twee vestigingen in Easterein en Heerenveen waar ook de nieuwe plaatbelichter is geïnstalleerd. Grafische groep van der Eems, de grootste drukkerij van Friesland en tevens het meest betrokken bedrijf in de regio is, met 60 medewerkers, een compleet multimedia bedrijf dat dtp, drukken, printen, web2print, fulfilment en een breed scala aan afwerking verzorgt.

The need for speed

De belangrijkste reden voor van der Eems om te investeren in een nieuwe plaatbelichter was ‘the need for speed’. Daarover zegt Durk-Jorrit van der Eems het volgende: “Net zoals bij de meeste collega-drukkers zien ook wij de oplagen kleiner worden. Opdrachtgevers gaan voor minder exemplaren met up-to-date content. Daar spelen wij op in. Wij werken in drie ploegen en met het sneller omstellen van onze nieuwe generatie persen kunnen wij onze klanten die service bieden. Het is duidelijk dat er dan per ploeg meer platen nodig zijn.”

manroland

Dat manroland Benelux de CTP-configuratie mocht leveren was voor Durk-Jorrit van der Eems een logische keuze. “Wij doen al jaren zaken met manroland Benelux en hebben een zeer goede relatie. Bij van der Eems zijn we zeer gericht op kwaliteit, voorspelbaarheid en betrouwbaarheid voor onze klanten alsook op die van onze leveranciers. manroland Benelux en Fujifilm horen daar zeker bij.”

Fujifilm Luxel T 6500 CTP X

De Fujifilm Luxel T 6500 CTP X thermische plaatbelichter met een Multi Auto Loader voorzien van drie cassettes in combinatie met de Fujifilm Superia HD LH-PJE “lo~chem” platen is een goede keuze geweest”, zegt Durk-Jorrit. “Wij werken met twee verschillende plaatformaten en hebben van het ene plaatformaat meer platen nodig dan van het andere. Door met de Multi Auto Loader en drie cassettes te werken, hebben we voldoende platen in de machine voor een volledige ploeg. Die capaciteit en flexibiliteit maken een enorm verschil ten opzichte van onze vorige belichter.”

De Fujifilm platen worden ontwikkeld in een Fujifilm ZAC “lo~chem” processor. Ook daar is Durk-Jorrit zeer tevreden over. “Wat vooral opvalt, is dat er bijna geen onderhoud is aan deze ontwikkelmachine en dat de standtijd van het bad enorm is. Zeker in vergelijking met de vorige installatie. Een ander pluspunt is de stabiliteit van deze combinatie. Kalibreren, is eigenlijk niet meer aan de orde, zo stabiel is deze machine. En uiteindelijk resulteert dit in meer “up-time” en dat is wat wij nodig hebben.”

Ervaringen met 'lo~chem' platen

Om af te sluiten deelt Durk-Jorrit ook nog zijn ervaringen met de Fujifilm “lo~chem” platen. “Een nieuwe plaattechnologie betekent ook aanpassingen op de pers en dat horen drukkers niet graag. Maar uiteindelijk bleek dit een non-event te zijn. In vergelijking met de vorige platen hebben de thermische platen een stabiele vochtbalans en een constante drukkwaliteit. Ook hier dus een beter rendement van de pers. Achteraf gezien, hadden we dit misschien al eerder moeten doen, zeker als je weet hoe vlot de omschakeling gegaan is. manroland Benelux heeft ons perfect ondersteund en geholpen bij de opstart en verdient hiervoor een dikke pluim.”

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Bariet Ten Brink – 24/7 constante kwaliteit MARKETING - Bij Bariet Ten Brink in Meppel worden boeken en tijdschriften in alle formaten en oplagen 24/7 geproduceerd. In een moderne, gespecialiseerde en compleet ingerichte drukkerij wordt met een...
  2. #BOPE19: Aandacht, kwaliteit, snelheid, persoonlijk EVENEMENT - Met ruim 150 deelnemers en ruim 30 partners ging deze editie van het Benelux Online Print event 2019 al meteen geslaagd van start. Het programma werd met minitieuze...
  3. manroland Goss kiest GWS als vertegenwoordiger BEDRIJVEN - Onder de naam manroland Benelux opereerden in ons land twee verschillende bedrijven: manroland Sheetfed (vellen) en manroland Goss web systems (rotatie). Beide bedrijven hebben een andere eigenaar, maar...
  4. Wilco Amersfoort draait 210 ctp-platen per uur MARKETING - Met de installatie van de 2e en 3e Fujifilm Luxel T-9800CTP HD-NX configuratie draait de prepress afdeling van Wilco in Amersfoort nu met een capaciteit van 210 platen...

marketing

12 oktober 2018 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: Fuji, manroland, van der eems

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws dienstencentrum
multipress
“vigc” drukwerkdeal screen
canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Xerox rapporteert sterker eerste kwartaal 2 juni 2023
  • Ervaar jij ook deze marketing problemen?! 2 juni 2023
  • ADC Nederland nam Wihabo binnen week over 2 juni 2023
  • Introductie in Enfocus Griffin 1 juni 2023
  • Intergraf voegt zich bij Coalitie over EU circulaire keuzes 1 juni 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2023

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2023 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Manager Technische Dienst
  • Grafisch prepress allrounder
  • Administratief Medewerker Finance
  • Machine Operator Digitale Nabewerking
  • Calculator/Verkoper Binnendienst
  • Vouwer(s)

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Grafisch dagboek uit Kirgizië: deel 2
  • VIGC special: ‘Het digitale watermerk’
  • Grafisch dagboek uit Kirgizië: deel 1
  • KVGO Barometer nieuwe onderzoeksmonitor
  • FESPA Global Print Expo met volle vaart vooruit

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.