• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

2019 jaar van innovaties na overname blokboek.com

ALGEMEEN - De afgelopen week heeft de redactie talloze positieve reacties ontvangen op het persbericht omtrent de overname van Blokboek.com. Naast alle felicitaties werd vooral gevraagd naar de betekenis van die overname voor beide titels.

• Leestijd ca. 2 minuten

In het persbericht gaven we reeds aan dat beide titels onafhankelijk van elkaar blijven bestaan. Marco den Engelsman blijft nauw  verbonden bij de ontwikkelingen en o.a. ook Jolanda van Drie blijft de redactie volledig ondersteunen. De onderlinge onafhankelijkheid van de titels was vanaf het begin van de gesprekken met blokboek.com het uitgangspunt. Wel gaan we met beide redacties kijken hoe we de capaciteit zo goed mogelijk kunnen verdelen. Zo zijn er wel gedachten over het verplaatsen  van de rubriek 'KORT NIEUWS' op vrijdag naar blokboek.com. In de rubriek 'KORT NIEUWS' plaatsen we wekelijks zo een 8-12 korte berichten, die prima verspreid over de week op blokboek.com zouden kunnen worden gepubliceerd. Verdeeld over de week bevordert dat de actualiteit van de berichten en biedt het de mogelijkheid om op vrijdag met een opinie/column de week af te sluiten op printmedianieuws.

Blokboek vooral ook breder in crossmediale onderwerpen

Printmediabanen

Met 'printmediabanen' willen we een nieuwe dienst gaan ontwikkelen in de arbeidsmarkt. De branche heeft op dit moment zo een 500 vacatures. Maar een totaaloverzicht van vraag en aanbod ontbreekt. Diverse spelers van klein specifiek branchegericht tot grote landelijke organisaties bieden allemaal stukjes aan van het aanbod. Met printmediabanen.nl willen we een poging doen, dit aanbod te centraliseren, met behoud van de oorspronkelijke kanalen en professionele dienstverleners op dit gebied. Op dit moment wordt de site ontwikkeld, de verwachting is dat eind eerste kwartaal de site zal worden gelanceerd met een - naar wij hopen - relevant vraag en aanbod overzicht. Meedoen met dit initiatief? Alle mogelijke suggesties zijn welkom.

Screenshot van project printmediabanen

VIGC trainingen

Afgelopen vrijdag publiceerden we al een eerste aankondiging op het gebied van het aanbod van een aantal VIGC trainingen in ons land. We starten halverwege het eerste kwartaal met het promoten van een aantal specifieke trainingen die op onze lokatie in Haarlem voor de Nederlandse markt zullen worden aangeboden. VIGC biedt een groot aantal korte trainingen, variërend tussen een halve dag en een hele dag. Op dit moment wordt het aanbod onder de loep genomen en bekijken we op welke wijze dat aanbod het beste vanuit Haarlem (kopfoto) kan worden aangeboden. Frequentie, data en tijdstippen staan daarbij centraal.

Whitepapers

Onze series doen het extra goed. Dit jaar stonden vooral online- en offline businessmodellen in print in de schijnwerpers. Maar ook (inmiddels voor de vierde keer) onze serie high-end printer fabrikanten. We gaan deze series in whitepapers bundelen en als PDF's aanbieden aan onze partners en abonnees. Naast de series blijken ook de categorieën 'signprint' en 'verpakkingsmedia' goed te worden gelezen. Uiteraard ook voldoende aandacht voor 'mens en bedrijf' en natuurlijk ook de sociale- en financiële onderwerpen.  De redactieteams blijven verbonden aan de afzonderlijke titels, maar waar mogelijk zal worden samengewerkt.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. VIGC trainingen vanaf begin maart ook in Nederland PERSBERICHTEN - VIGC maakt in Nederland vanaf begin maart haar start met de bekende 'dagtrainingen'. Volgens Jos Steutelings is de behoefte aan korte gerichte trainingen in ons land groot genoeg....
  2. Printmedianieuws en Blokboek.com samen verder PERSBERICHT - De online vaktitels titels voor de printindustrie, printmedianieuws en blokboek.com gaan vanaf 1 januari 2019 verder binnen één uitgever. De titels behouden hun zelfstandigheid. De nieuwe eigenaar wordt...
  3. Blokboek en Printmedianieuws in partnernetwerk PERSBERICHT - Haarlem, Katwijk - De twee uitgeefplatformen Blokboek.com en Printmedianieuws gaan het bereik voor hun partners/adverteerders vergroten. Beide titels zijn actief in een royale definitie van het printmedia segment....
  4. Printmedianieuws en Blokboek op Sign&Print Expo EVENEMENT - Tijdens Sign&Print Expo 2019 staan printmedianieuws en blokboek.com op stand nummer H127, vlakbij alle mogelijke voorzieningen rondom de beurs....

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

10 december 2018 door Peter Luit 1 Reactie

Categorie: algemeen Tags: blokboek.com, printmediabanen, printmedianieuws, VIGC

Reacties

  1. Henk Gianotten zegt

    11 december 2018 om 14:05

    Ik wil graag even reageren op jullie plannen om “white papers” en andere bijzondere publicaties als pdf-bestand beschikbaar te stellen. Bladen als het Duitse “Brand Eins” (www.brandeins.de) en Deutsche Drucker (www.print.de) hebben al ruim 15 jaar een geweldige extra business opgebouwd door onderzoeken, thema-artikelen en white papers beschikbaar te maken. Soms gratis en regelmatig ook tegen betaling. De lay out is gestandaardiseerd en de metadatavelden zijn voorzien van de relevante informatie. PDF’s van bv bedrijfsreportages worden later meestal gratis ter beschikking gesteld aan drukkerijen of toeleveranciers. Het is duidelijk dat de vervaardiging en registratie van zo’n verzameling vakinhoudelijke documenten goed opgezet moet worden. Als het eenmaal goed bekend wordt bij de lezers en andere geïnteresseerden lijkt het mij een bron van interessante informatie. Veel succes ermee!

    Log in om te reageren

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Digital Marketing Estafette van CustomerTalk 18 januari 2021
  • Vier uitgevers richten advertentieplatform AdLocal op 18 januari 2021
  • Cijfers online nieuwsconsumptie 2020 in kaart gebracht 15 januari 2021
  • Opnames voor VIGC #BOPE21 in volle gang 15 januari 2021
  • HYBRID Software overgenomen door Global Graphics 15 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘Papierfabriekredder’ Maarten Veth overleden
  • Deelnemen aan virtuele drupa 2021 voor 4900 euro?
  • Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
  • Maegis lanceert een revolutionair textielprintsysteem
  • Innovatieve samenwerking als strategische keuze

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing