• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Succesvol klantenevenement voor Multicopy

MARKETING - De eerste Trendsessie van Multicopy The Communication Company over merkactivisme is geslaagd. We kunnen niet anders zeggen. Een goede sfeer, goede presentaties, goede netwerkgesprekken.

De sessie werd als zeer positief ervaren door zowel de aanwezige klanten als de prospects. Ruim 100 klanten waren aanwezig op de landelijke netwerksessie. De zaal was goedgevuld en de sprekers hadden er duidelijk zin in. Zo ook de deelnemers, want tijdens de inloop – waar Multicopy-ondernemers en -verkopers hun klanten en prospects welkom heetten – bruiste het al van de positieve energie.

Merkactivisme

Stefan Harzevoort, strateeg bij Valtech, beet het spits af met een presentatie over zijn onderzoek naar merkactivisme. Hij is de schrijver van het PIM Trendrapport. Merkactivisme is de trend dat merken zich van hun activistische kant laten zien en een standpunt innemen. Ook de kopers willen weten wat er in het hart van een bedrijf zit, wat hun ‘purpose’ is en maken hun beslissingen voor aankoop (of juist niet) op basis van hun eigen standpunten.
“Door het innemen van een standpunt kun je wellicht wat klanten verliezen, maar als je het oprecht, vanuit het hart van je merk doet, dan win je hierbij juist heel veel sympathie en groeit de loyaliteit van je doelgroep”, aldus Stefan Harzevoort.
Hij vertelde ook waar deze trend vandaan komt en wat de drijfveren zijn. Ook liet hij zien welke merken de trend zetten, maar ook welke merken de plank volledig mis hebben geslagen (met de nodige gevolgen).


'The Aftermovie'

Refresh Gesprek

Tim Claassen, strateeg bij Havas Lemz, maakte merkactivisme vervolgens toegankelijk voor alle ondernemingen. Ook die met een klein(er) budget. Aan de hand van verschillende voorbeelden liet hij zien hoe je op drie niveaus ‘wakker’ kunt zijn. Door anders te doen, door in actie te komen of door een dubbele impact te hebben. Tot slot vertelde Annette Dales, algemeen directeur Multicopy The Communication Company, hoe Multicopy daarbij kan helpen. Zo bieden zij klanten de mogelijkheid voor een Refresh Gesprek om met een frisse blik naar hun bedrijf en communicatie te kijken. Doelstellingen, passie en uitstraling komen hierbij onder meer aan de orde. De verandering die dit gesprek uiteindelijk te weeg kan brengen bleek duidelijk uit de video’s die zij toonde.

Tijdens de aansluitende netwerkborrel staken de deelnemers hun enthousiasme over de sessie niet onder stoelen of banken. Dit is dan ook de reden dat de sessie een vervolg zal krijgen.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Een verfrissende Multicopy Conventie MARKETING - Ruim 400 deelnemers waren actief tijdens het SalesForum en de Conventie van Multicopy The Communication Company met het thema ‘Refresh’. Het waren twee dagen dag vol kennis, inspiratie...
  2. Sluit je als ondernemer aan bij Multicopy PARTNER BIJDRAGE - Als ondernemer bij Multicopy haal je meer rendement uit je onderneming dan andere ondernemers. Want Multicopy-ondernemers werken samen en daarmee kom je verder. ...
  3. MultiCopy hoopvol over 2014: ‘Er is weer licht aan eind van de tunnel’ Op de jaarlijkse bijeenkomst van franchisenemers van MultiCopy werden de beste tien bedrijven gepresenteerd. Ook de verkoper van het jaar werd in het zonnetje gezet. Topman Gerard Slot was positief...
  4. MultiCopy breidt uit in Tilburg en Kerkrade Franchise-organisatie MultiCopy heeft er weer twee vestigingen bij. Sync Grafimedia in Kerkrade wordt MultiCopy Parkstad en in Tilburg wordt een tweede vestiging geopend van Pondres. MultiCopy wordt een steeds grotere...

marketing

3 mei 2019 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: MultiCopy

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.