• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Succesvol klantenevenement voor Multicopy

MARKETING - De eerste Trendsessie van Multicopy The Communication Company over merkactivisme is geslaagd. We kunnen niet anders zeggen. Een goede sfeer, goede presentaties, goede netwerkgesprekken.

De sessie werd als zeer positief ervaren door zowel de aanwezige klanten als de prospects. Ruim 100 klanten waren aanwezig op de landelijke netwerksessie. De zaal was goedgevuld en de sprekers hadden er duidelijk zin in. Zo ook de deelnemers, want tijdens de inloop – waar Multicopy-ondernemers en -verkopers hun klanten en prospects welkom heetten – bruiste het al van de positieve energie.

Merkactivisme

Stefan Harzevoort, strateeg bij Valtech, beet het spits af met een presentatie over zijn onderzoek naar merkactivisme. Hij is de schrijver van het PIM Trendrapport. Merkactivisme is de trend dat merken zich van hun activistische kant laten zien en een standpunt innemen. Ook de kopers willen weten wat er in het hart van een bedrijf zit, wat hun ‘purpose’ is en maken hun beslissingen voor aankoop (of juist niet) op basis van hun eigen standpunten.
“Door het innemen van een standpunt kun je wellicht wat klanten verliezen, maar als je het oprecht, vanuit het hart van je merk doet, dan win je hierbij juist heel veel sympathie en groeit de loyaliteit van je doelgroep”, aldus Stefan Harzevoort.
Hij vertelde ook waar deze trend vandaan komt en wat de drijfveren zijn. Ook liet hij zien welke merken de trend zetten, maar ook welke merken de plank volledig mis hebben geslagen (met de nodige gevolgen).


'The Aftermovie'

Refresh Gesprek

Tim Claassen, strateeg bij Havas Lemz, maakte merkactivisme vervolgens toegankelijk voor alle ondernemingen. Ook die met een klein(er) budget. Aan de hand van verschillende voorbeelden liet hij zien hoe je op drie niveaus ‘wakker’ kunt zijn. Door anders te doen, door in actie te komen of door een dubbele impact te hebben. Tot slot vertelde Annette Dales, algemeen directeur Multicopy The Communication Company, hoe Multicopy daarbij kan helpen. Zo bieden zij klanten de mogelijkheid voor een Refresh Gesprek om met een frisse blik naar hun bedrijf en communicatie te kijken. Doelstellingen, passie en uitstraling komen hierbij onder meer aan de orde. De verandering die dit gesprek uiteindelijk te weeg kan brengen bleek duidelijk uit de video’s die zij toonde.

Tijdens de aansluitende netwerkborrel staken de deelnemers hun enthousiasme over de sessie niet onder stoelen of banken. Dit is dan ook de reden dat de sessie een vervolg zal krijgen.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Een verfrissende Multicopy Conventie MARKETING - Ruim 400 deelnemers waren actief tijdens het SalesForum en de Conventie van Multicopy The Communication Company met het thema ‘Refresh’. Het waren twee dagen dag vol kennis, inspiratie...
  2. Sluit je als ondernemer aan bij Multicopy PARTNER BIJDRAGE - Als ondernemer bij Multicopy haal je meer rendement uit je onderneming dan andere ondernemers. Want Multicopy-ondernemers werken samen en daarmee kom je verder. ...
  3. MultiCopy hoopvol over 2014: ‘Er is weer licht aan eind van de tunnel’ Op de jaarlijkse bijeenkomst van franchisenemers van MultiCopy werden de beste tien bedrijven gepresenteerd. Ook de verkoper van het jaar werd in het zonnetje gezet. Topman Gerard Slot was positief...
  4. MultiCopy breidt uit in Tilburg en Kerkrade Franchise-organisatie MultiCopy heeft er weer twee vestigingen bij. Sync Grafimedia in Kerkrade wordt MultiCopy Parkstad en in Tilburg wordt een tweede vestiging geopend van Pondres. MultiCopy wordt een steeds grotere...

marketing

3 mei 2019 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: MultiCopy

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

VIGC – #BOPE 2022, zoo Antwerpen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Vogelaar over de nieuwe regels rondom webshops 27 mei 2022
  • Nieuwbouw voor drukkerij De Groot in Goudriaan 27 mei 2022
  • Wifac installeert Koenig & Bauer Rapida 106 X pers bij Total Packaging 27 mei 2022
  • Papyrus Viscom gaat Fujifilm Acuity serie verkopen in de Benelux 27 mei 2022
  • Veel papierprijzen in Frankrijk zijn de afgelopen 18 maanden verdubbeld 25 mei 2022

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • BBL grafische operator
  • Offsetdrukker
  • Medewerker Technische Dienst
  • Machine operator snij-/vouwmachine
  • Technisch DTP-er/CTP-er/Digitaal drukker
  • Snijder voor onze Polar snijmachines

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Uit ons archief, de afgelopen 5 jaar rondom 27 mei
  • Vakdag Print&Sign voelde onvoorspelbaarheid markt
  • Agfa zet in op inkjet, Offset Solutions in de verkoop
  • Cijfers Screen, Konica Minolta en Ricoh
  • Xeikon’s TITON print flexibele pouchverpakkingen

Reacties

  • Peter Luit op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Wouter van As op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Peter Luit op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op The making of the Máxima 50 jaar postzegel

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.