• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Succesvol klantenevenement voor Multicopy

MARKETING - De eerste Trendsessie van Multicopy The Communication Company over merkactivisme is geslaagd. We kunnen niet anders zeggen. Een goede sfeer, goede presentaties, goede netwerkgesprekken.

De sessie werd als zeer positief ervaren door zowel de aanwezige klanten als de prospects. Ruim 100 klanten waren aanwezig op de landelijke netwerksessie. De zaal was goedgevuld en de sprekers hadden er duidelijk zin in. Zo ook de deelnemers, want tijdens de inloop – waar Multicopy-ondernemers en -verkopers hun klanten en prospects welkom heetten – bruiste het al van de positieve energie.

Merkactivisme

Stefan Harzevoort, strateeg bij Valtech, beet het spits af met een presentatie over zijn onderzoek naar merkactivisme. Hij is de schrijver van het PIM Trendrapport. Merkactivisme is de trend dat merken zich van hun activistische kant laten zien en een standpunt innemen. Ook de kopers willen weten wat er in het hart van een bedrijf zit, wat hun ‘purpose’ is en maken hun beslissingen voor aankoop (of juist niet) op basis van hun eigen standpunten.
“Door het innemen van een standpunt kun je wellicht wat klanten verliezen, maar als je het oprecht, vanuit het hart van je merk doet, dan win je hierbij juist heel veel sympathie en groeit de loyaliteit van je doelgroep”, aldus Stefan Harzevoort.
Hij vertelde ook waar deze trend vandaan komt en wat de drijfveren zijn. Ook liet hij zien welke merken de trend zetten, maar ook welke merken de plank volledig mis hebben geslagen (met de nodige gevolgen).


'The Aftermovie'

Refresh Gesprek

Tim Claassen, strateeg bij Havas Lemz, maakte merkactivisme vervolgens toegankelijk voor alle ondernemingen. Ook die met een klein(er) budget. Aan de hand van verschillende voorbeelden liet hij zien hoe je op drie niveaus ‘wakker’ kunt zijn. Door anders te doen, door in actie te komen of door een dubbele impact te hebben. Tot slot vertelde Annette Dales, algemeen directeur Multicopy The Communication Company, hoe Multicopy daarbij kan helpen. Zo bieden zij klanten de mogelijkheid voor een Refresh Gesprek om met een frisse blik naar hun bedrijf en communicatie te kijken. Doelstellingen, passie en uitstraling komen hierbij onder meer aan de orde. De verandering die dit gesprek uiteindelijk te weeg kan brengen bleek duidelijk uit de video’s die zij toonde.

Tijdens de aansluitende netwerkborrel staken de deelnemers hun enthousiasme over de sessie niet onder stoelen of banken. Dit is dan ook de reden dat de sessie een vervolg zal krijgen.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Multicopy is ‘klaar voor de toekomst’ Door het wijzigen van de naam van het bedrijf wil Multicopy The Communication Company aangeven dat de tijden zijn gewijzigd, zegt directeur Annette Dales. ‘We zijn veranderd van een vooral...
  2. Een verfrissende Multicopy Conventie MARKETING - Ruim 400 deelnemers waren actief tijdens het SalesForum en de Conventie van Multicopy The Communication Company met het thema ‘Refresh’. Het waren twee dagen dag vol kennis, inspiratie...
  3. Nieuwe topvrouw bij MultiCopy Annette Dales is sinds deze zomer directeur bij MultiCopy. ‘Ons belangrijkste doel is het ondersteunen van onze franchisenemers in de communicatie met de klant.’...
  4. MultiCopy fuseert en neemt over in Limburg Weer veel persberichten uit de grafische bedrijfstak, waaronder een overname van twee andere Limburgse bedrijven door MultiCopy Parkstad. En er was meer....

marketing

3 mei 2019 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: MultiCopy

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Twijfels over positieve effecten papierrecycling voor het milieu 19 januari 2021
  • Waardering voor magazines in print blijft 19 januari 2021
  • HappyPrinting nu ook actief in de Verenigde Staten 19 januari 2021
  • Digital Marketing Estafette van CustomerTalk 18 januari 2021
  • Vier uitgevers richten advertentieplatform AdLocal op 18 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘Papierfabriekredder’ Maarten Veth overleden
  • Deelnemen aan virtuele drupa 2021 voor 4900 euro?
  • Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
  • Maegis lanceert een revolutionair textielprintsysteem
  • Innovatieve samenwerking als strategische keuze

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing