• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Geef je website wat extra aandacht, vooral nu

wordpress

MULTIMEDIA - Gelukkig vernamen we van verschillende ondernemers dat zij in de tijd die zij nu noodgedwongen 'overhebben', wat extra aandacht besteedden aan hun website. Sommigen zeiden zelfs dat een update eigenlijk hard nodig was, maar dat de aandacht daarvoor enorm was verslapt. Juist nu telt een actuele website meer dan ooit.

• Leestijd ca. 3 minuten

LUIT.nl van Peter Luit, is het moederbedrijf achter printmedianieuws/blokboek. Met veel ervaring en samenwerking op het gebied van webprojecten in uiteenlopende sectoren.

De oproep van twee weken geleden heeft in ieder geval geresulteerd in veel meer 'online bewustzijn'. De meeste vragen kwamen van bedrijven die de bouw en het onderhoud van hun website aan derden hebben uitbesteed. Vaak ontbreekt het dan aan voldoende interne kennis om 'iets te veranderen'. Veelal komt het werk neer op de schouders van ondernemers zelf, die naast kennis, ook vaak geen tijd heeft, waardoor de aandacht verslapt. Een jaar is zo voorbij en voor je er zelf erg in hebt, is de website al verouderd. Of het nu gaat om 'het laatste nieuws', innovatieve productievoorbeelden, de lijst met medewerkers, of het 'machinepark', elke website heeft van tijd tot tijd onderhoud nodig. En dan hebben we het nog niet eens over de achter-liggende techniek. Want ook daar wordt vaak niet naar gekeken.

WordPress als motor

Vaak is WordPress de onderliggende motor van de website. Een prachtig stuk opensource software, waaraan van alles 'geplakt' kan worden voor een fraaie website of webshop. Dat 'plakken' moet echter wel op een doordachte wijze worden gedaan. Bij het uitbesteden van de bouw, wordt maar al te makkelijk naar een fraai voorbeeld gekeken en met een simpele 'dat wil ik ook zo', wordt al vaak gekozen voor een 'all-in-one' template. Deze templates zijn voorzien van vrijwel alle 'shiny-objects' die je maar wilt hebben. Beweging van objecten geeft een dynamisch gevoel van een levendige website. Terwijl juist al die bewegingen geen bijdrage leveren aan goede vindbaarheid, snelheid en conversie. We noemen dat vaak het 'shiny-object-syndrome', een inmiddels uit de tijd zijnd verschijnsel, maar die nog vaak in overvolle basistemplates zitten. Met als gevolg een vaak wat tragere site en duidelijk minder zoekmachine-vriendelijk. Dat heb je aan de voorkant van zo'n site doorgaans niet door.

Pagina-opmaak zoals grafici dat gewend zijn

Een veel voorkomende vraag is of de opmaak van pagina's niet wat eenvoudiger kan. Daarmee wordt in feite bedoeld dat men pagina's gewoon aan de 'voorkant' van WordPress wil kunnen aanmaken of wijzigen. Dat is een techniek die bekend staat onder de naam 'pagebuilders'. Graag leggen wij uit hoe dergelijke gereedschappen worden gebruikt, juist in combinatie met 'lichtgewicht' basistemplates. Dergelijke opmaaksystemen bieden veel meer vrijheid in het ontwerp van de gehele website en ook de opmaak per pagina.

Je website ontwerpen en bijhouden alsof je in InDesign werkt? Vraag naar de mogelijkheden tijdens één van de mogelijke online spreekuren.

Voorbeeld van een website met 'pagina-opmaak' zoals grafici dat gewend zijn (front-end bewerking)

Extra's

Extra functies kunnen worden toegevoegd door middel van zogenaamde plug-ins. Plug-ins worden vaak te pas
te onpas geïnstalleerd en geprobeerd, zonder te weten wat er precies in de achterliggende database van de website gebeurt. Gebruik alleen plug-ins als dat strikt nodig is. Bedenk eerst goed waarvoor je de website wilt gebruiken. De tijd is voorbij dat een website alleen een verzameling nieuwsberichten omvatte, waar mensen op konden reageren. Een weblog is bijna verleden tijd, omdat daarvoor socialmediakanalen steeds vaker worden gebruikt en ook de community bieden om dat op juiste wijze te kunnen doen. Een webshop daarentegen vergt veel voorbereiding. Ook die vraag komt vanuit de branche vaak voor. Of het nu nog nut heeft met zoiets te beginnen, is volledig afhankelijk van je eigen situatie. In een uur tijd meer inzichten krijgen? Probeer het zonder enige verplichtingen.

Laat vooral toepassingen zien die je maakt voor verschillende klantengroepen, wij weten hoe je dat op de juiste wijze kunt bouwen en onderhouden.

Samenvattend

Ja, het is zinvol in deze periode de bedrijfswebsite weer eens onder de loep te nemen. Als je niet weet waar je moet beginnen, dan is ons aanbod gewoon de moeite waard. Het kost je niets, je krijgt gedegen adviezen en je kunt - al dan niet met hulp van anderen - weer verder. Zodat je ook nu tijdens deze onvermijdelijke periode van veranderende omstandigheden, je website voor je bedrijf kunt laten werken. Laat het ons weten, we staan je graag te woord. En dat zonder kosten!

Printmedianieuws WordPress advies

  • Geeft ons de gelegenheid om alvast even te kijken (is niet verplicht)
  • Per week verschijnen nieuwe data en tijden. Beschikbaarheid op basis van volgorde binnenkomst.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. De website van…. Drukkerij Hazenberg BEDRIJVEN - Printmedianieuws onderzoekt deze zomer de websites van een aantal grafische ondernemingen: is de site nog wel up-to-date? Kan het beter? Deze week wordt de website besproken van Drukkerij...
  2. Bij Nic.Oud steeds meer aandacht voor mobiel BEDRIJVEN - In onze serie over de online marketing positionering van printmedia- en aanverwante bedrijven nemen we het direct mail bedrijf Nic.Oud uit Heerhugowaard onder de loep. Nic.Oud bestaat sinds...
  3. Geen webshop, toch effectieve website. De principes. BRANCHE - In onze eerste twee afleveringen in de serie over online marketing voor printmediabedrijven keken we vooral naar voorbeelden van een aantal bedrijven. Vanaf volgende week gaan we dieper...
  4. Website in een uurtje of folder in een uurtje? OPINIE - Je ziet slogan als bovenstaande met grote regelmaat verschijnen. En online is al hetgeen we voor onmogelijk hielden, vrijwel altijd waar. Niemand roept dat iets onzin is. Een...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

14 april 2020 door de redactie Reageer

Categorie: multimedia

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.