• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Geef je website wat extra aandacht, vooral nu

wordpress

MULTIMEDIA - Gelukkig vernamen we van verschillende ondernemers dat zij in de tijd die zij nu noodgedwongen 'overhebben', wat extra aandacht besteedden aan hun website. Sommigen zeiden zelfs dat een update eigenlijk hard nodig was, maar dat de aandacht daarvoor enorm was verslapt. Juist nu telt een actuele website meer dan ooit.

• Leestijd ca. 3 minuten

LUIT.nl van Peter Luit, is het moederbedrijf achter printmedianieuws/blokboek. Met veel ervaring en samenwerking op het gebied van webprojecten in uiteenlopende sectoren.

De oproep van twee weken geleden heeft in ieder geval geresulteerd in veel meer 'online bewustzijn'. De meeste vragen kwamen van bedrijven die de bouw en het onderhoud van hun website aan derden hebben uitbesteed. Vaak ontbreekt het dan aan voldoende interne kennis om 'iets te veranderen'. Veelal komt het werk neer op de schouders van ondernemers zelf, die naast kennis, ook vaak geen tijd heeft, waardoor de aandacht verslapt. Een jaar is zo voorbij en voor je er zelf erg in hebt, is de website al verouderd. Of het nu gaat om 'het laatste nieuws', innovatieve productievoorbeelden, de lijst met medewerkers, of het 'machinepark', elke website heeft van tijd tot tijd onderhoud nodig. En dan hebben we het nog niet eens over de achter-liggende techniek. Want ook daar wordt vaak niet naar gekeken.

WordPress als motor

Vaak is WordPress de onderliggende motor van de website. Een prachtig stuk opensource software, waaraan van alles 'geplakt' kan worden voor een fraaie website of webshop. Dat 'plakken' moet echter wel op een doordachte wijze worden gedaan. Bij het uitbesteden van de bouw, wordt maar al te makkelijk naar een fraai voorbeeld gekeken en met een simpele 'dat wil ik ook zo', wordt al vaak gekozen voor een 'all-in-one' template. Deze templates zijn voorzien van vrijwel alle 'shiny-objects' die je maar wilt hebben. Beweging van objecten geeft een dynamisch gevoel van een levendige website. Terwijl juist al die bewegingen geen bijdrage leveren aan goede vindbaarheid, snelheid en conversie. We noemen dat vaak het 'shiny-object-syndrome', een inmiddels uit de tijd zijnd verschijnsel, maar die nog vaak in overvolle basistemplates zitten. Met als gevolg een vaak wat tragere site en duidelijk minder zoekmachine-vriendelijk. Dat heb je aan de voorkant van zo'n site doorgaans niet door.

Pagina-opmaak zoals grafici dat gewend zijn

Een veel voorkomende vraag is of de opmaak van pagina's niet wat eenvoudiger kan. Daarmee wordt in feite bedoeld dat men pagina's gewoon aan de 'voorkant' van WordPress wil kunnen aanmaken of wijzigen. Dat is een techniek die bekend staat onder de naam 'pagebuilders'. Graag leggen wij uit hoe dergelijke gereedschappen worden gebruikt, juist in combinatie met 'lichtgewicht' basistemplates. Dergelijke opmaaksystemen bieden veel meer vrijheid in het ontwerp van de gehele website en ook de opmaak per pagina.

Je website ontwerpen en bijhouden alsof je in InDesign werkt? Vraag naar de mogelijkheden tijdens één van de mogelijke online spreekuren.

Voorbeeld van een website met 'pagina-opmaak' zoals grafici dat gewend zijn (front-end bewerking)

Extra's

Extra functies kunnen worden toegevoegd door middel van zogenaamde plug-ins. Plug-ins worden vaak te pas
te onpas geïnstalleerd en geprobeerd, zonder te weten wat er precies in de achterliggende database van de website gebeurt. Gebruik alleen plug-ins als dat strikt nodig is. Bedenk eerst goed waarvoor je de website wilt gebruiken. De tijd is voorbij dat een website alleen een verzameling nieuwsberichten omvatte, waar mensen op konden reageren. Een weblog is bijna verleden tijd, omdat daarvoor socialmediakanalen steeds vaker worden gebruikt en ook de community bieden om dat op juiste wijze te kunnen doen. Een webshop daarentegen vergt veel voorbereiding. Ook die vraag komt vanuit de branche vaak voor. Of het nu nog nut heeft met zoiets te beginnen, is volledig afhankelijk van je eigen situatie. In een uur tijd meer inzichten krijgen? Probeer het zonder enige verplichtingen.

Laat vooral toepassingen zien die je maakt voor verschillende klantengroepen, wij weten hoe je dat op de juiste wijze kunt bouwen en onderhouden.

Samenvattend

Ja, het is zinvol in deze periode de bedrijfswebsite weer eens onder de loep te nemen. Als je niet weet waar je moet beginnen, dan is ons aanbod gewoon de moeite waard. Het kost je niets, je krijgt gedegen adviezen en je kunt - al dan niet met hulp van anderen - weer verder. Zodat je ook nu tijdens deze onvermijdelijke periode van veranderende omstandigheden, je website voor je bedrijf kunt laten werken. Laat het ons weten, we staan je graag te woord. En dat zonder kosten!

Printmedianieuws WordPress advies

  • Geeft ons de gelegenheid om alvast even te kijken (is niet verplicht)
  • Per week verschijnen nieuwe data en tijden. Beschikbaarheid op basis van volgorde binnenkomst.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. De website van…. Drukkerij Hazenberg BEDRIJVEN - Printmedianieuws onderzoekt deze zomer de websites van een aantal grafische ondernemingen: is de site nog wel up-to-date? Kan het beter? Deze week wordt de website besproken van Drukkerij...
  2. Bij Nic.Oud steeds meer aandacht voor mobiel BEDRIJVEN - In onze serie over de online marketing positionering van printmedia- en aanverwante bedrijven nemen we het direct mail bedrijf Nic.Oud uit Heerhugowaard onder de loep. Nic.Oud bestaat sinds...
  3. Geen webshop, toch effectieve website. De principes. BRANCHE - In onze eerste twee afleveringen in de serie over online marketing voor printmediabedrijven keken we vooral naar voorbeelden van een aantal bedrijven. Vanaf volgende week gaan we dieper...
  4. Website in een uurtje of folder in een uurtje? OPINIE - Je ziet slogan als bovenstaande met grote regelmaat verschijnen. En online is al hetgeen we voor onmogelijk hielden, vrijwel altijd waar. Niemand roept dat iets onzin is. Een...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

14 april 2020 door de redactie Reageer

Categorie: multimedia

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

VIGC – #BOPE 2022, zoo Antwerpen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Vogelaar over de nieuwe regels rondom webshops 27 mei 2022
  • Nieuwbouw voor drukkerij De Groot in Goudriaan 27 mei 2022
  • Wifac installeert Koenig & Bauer Rapida 106 X pers bij Total Packaging 27 mei 2022
  • Papyrus Viscom gaat Fujifilm Acuity serie verkopen in de Benelux 27 mei 2022
  • Veel papierprijzen in Frankrijk zijn de afgelopen 18 maanden verdubbeld 25 mei 2022

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • BBL grafische operator
  • Offsetdrukker
  • Medewerker Technische Dienst
  • Machine operator snij-/vouwmachine
  • Technisch DTP-er/CTP-er/Digitaal drukker
  • Snijder voor onze Polar snijmachines

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Uit ons archief, de afgelopen 5 jaar rondom 27 mei
  • Vakdag Print&Sign voelde onvoorspelbaarheid markt
  • Agfa zet in op inkjet, Offset Solutions in de verkoop
  • Cijfers Screen, Konica Minolta en Ricoh
  • Xeikon’s TITON print flexibele pouchverpakkingen

Reacties

  • Peter Luit op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Wouter van As op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Peter Luit op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op The making of the Máxima 50 jaar postzegel

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.