• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Laatste ronde gratis ‘zomeradvies’ WordPress

wordpress

TRAININGEN - Voor de komende maand staat de laatste ronde gratis adviezen gepland rondom WordPress websites binnen printmedia bedrijven. De adviezen zijn gericht op de gebruikte technieken onder de motorkap, inhoud en marketing van de website in relatie tot de bedrijfsdoelen.

• Leestijd ca. 3 minuten

Peter Luit: "In eerste instantie liep het geen storm toen we aan het begin van de corona uitbraak deze service gratis aanboden. Bedrijven hadden wel wat anders aan hun hoofd dan hun website. Achteraf bezien is dat logisch, we waren wat dat betreft gewoon een beetje te vroeg met het willen geven van adviezen op online marketing gebied. Inmiddels hebben we een leuk aantal bedrijven kunnen helpen. Enige schroom was er wel, veel bedrijven realiseerden zich best dat met name de inhoud 'hopeloos' verouderd was. Het ontbreekt vooral aan aansprekende cases, mooie klantopdrachten, waarin printmedia bedrijven hun klanten zelf aan het woord laten. De tijd van websites met een overzicht van welke techniek een drukkerij in huis heeft, is wel voorbij. Machines maken echt geen indruk meer op een gemiddelde bezoeker. Gerichte toepassingen wel.i

Klantervaringen op websites van drukkerijen komen vormen vaak niet de basis van gericht stuk online marketing

Webshop

webshop-artikelMet schaamte wordt ook vaak gevraagd of men misschien niet te laat is met het starten van een webshop. Het antwoord weten de meesten eigenlijk wel. Luit: "Dat helemaal zelf vanaf niets opbouwen is inderdaad een gelopen  race. Je moet heel uniek zijn met misschien tien kant en klare producten, met niet al teveel specificaties, wil een webshop in dit segment nog in enig rendement zou kunnen resulteren. Een 'generieke' webshop voor een 'alleskunnende' drukkerij moet je anno 2020 niet meer willen. Er zijn genoeg mogelijkheden om je aanbod te integreren in bestaande portals. En zelfs dan kan je een eigen look&feel aanbieden, zodat klanten wel in een vertrouwde omgeving terecht komen. Maar nee, zelf wat gaan bouwen, is in verreweg de meeste gevallen niet mijn advies."

In een uitgebreide analyse rondom het gebruik van social media blijkt dat slechts enkele tientallen spelers hun naamsbekendheid een flinke impuls hebben gegeven in hun eigen klantenkring. Dat betekent echter ook 'volhouden' en consequent actief zijn met gerichte inhoud. Dat valt niet altijd mee, maar klantcases zijn wel een basis voor gericht nieuws. Natuurlijk is wel altijd toestemming van de klant nodig.

Relatie website in combinatie met social media vergt gericht stuk investering in tijd om doelgroepen te benaderen

Veiligheid en technologie

Er zijn niet veel websites meer zonder het zogenaamde groen slotje (https), maar verder zijn sites vaak niet voldoende beveiligd voor aanvallen van buitenaf. Het groene slotje betekent alleen maar dat data versleuteld heen en weer wordt verstuurd, maar heeft niet te maken met bescherming tegen aanvallen. Luit: "Met een paar simpele ingrepen is dat op te lossen. Het zijn wel wat technische handelingen onder de motorkap, maar het biedt wel heel wat meer bescherming dan helemaal niets. En dat is nu dus nog heel vaak het geval. Verder kijken we rondom veiligheid ook naar de actuele stand van zaken van de onderliggende techniek. Is alles nog up-to-date, zijn plugin (uitbreidingen op de bestaande basis) nog wel in onderhoud bij de ontwikkelaar, is de vormgevingstechniek nog van deze tijd? Veel 'bouwsels' rondom WordPress zijn opgebouwd met gratis templates en plug-ins. Op zichzelf  niets fout mee, maar vaak zitten er helemaal geen bedrijven achter deze hobby werkzaamheden. Iedereen kan plug-ins indienen bij WordPress. Natuurlijk worden ze gekeurd, maar verder is het aan de ontwikkelaar om voortdurend in te spelen op veranderingen in de techniek en de beveiliging. Bij gratis plug-ins zie je vaak dat ze soms langer  dan een jaar, zelf tot 3 jaar lang, niet zijn onderhouden. Betalen voor plug-ins is een drempel die je met gemak neemt, als je je bedenkt dat je voor 40-80 euro bijvoorbeeld een goed werkend contactformulier jarenlang met plezier kunt gebruiken, omdat de ontwikkelaar voortdurend inspeelt in trends op het gebied van online marketing en ook tips verschaft op welke wijze een goed contactformulier ook daadwerkelijk 'wat doet' voor je business. We zien nog veel te veel standaard contactformulieren met slechts een paar totaal niet uitnodigende velden, met het dwingende woordje 'verplicht' erachter."

Laatste ronde tot eind augustus

Om de laatste ronde zo flexibel mogelijk in te kunnen richten, kunnen bedrijven het beste bellen met 06-20709846 of een e-mail sturen. Er zijn dus niet zoals voorheen 'verplichte blokken' om uit te kiezen. Aan de hand van een gericht gesprek, worden wensen, behoeftes en mogelijkheden in kaart gebracht. Op basis daarvan kan het handig zijn om via een zoom of skype sessie samen de site onder de loep te nemen. Er  is niets verplicht, niets moet en de adviezen zijn geheel vrijblijvend en dus voor de komende maand nog volledig kosteloos. Maak er gebruik van.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Gratis WordPress advies voor gehele bedrijfstak BRANCHE - Voor de gehele bedrijfstak biedt printmedianieuws de komende weken kosteloze adviezen op het gebied van WordPress websites voor bedrijven. Gebruik deze periode om je website onder de loep...
  2. Businessmodellen met ‘gratis’ zijn niet gratis OPINIE - Businessmodellen in on-line zijn gewend aan het woord gratis, al wordt het vaak zo niet genoemd. Gebruikers van 'gratis' betalen met hun eigen profiel en dat wordt vervolgens...
  3. Training ‘Effectieve web bedrijfsapplicaties’ MARKETING - Speciaal voor ondernemingen actief in de printmediabranche is een eendagstraining samengesteld voor het ontwikkelen van effectieve web bedrijfsapplicaties door middel van het opensource pakket WordPress....
  4. WordPress 5.0 met Gutenberg een grote update ALGEMEEN - De redactie meldde onlangs in de rubriek 'KORT NIEUWS' de komst van WordPress 5.0. Veel printmedia bedrijven maken gebruik van WordPress voor een deel van hun online marketing....

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

23 juli 2020 door de redactie Reageer

Categorie: trainingen Tags: beveiliging, onderhoud, plug-ins, thema's, webshop, websites, WordPress

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Eerste groep deelnemers ‘Week van de Grafimedia’ bekend 23 mei 2025
  • Deense Filip Sørensen gekroond tot World Wrap Master 2025 22 mei 2025
  • Aantal gecertificeerde bossen groeit wereldwijd 22 mei 2025
  • Omzet Agfa bij Digital Printing Solutions in eerste kwartaal 3% lager 21 mei 2025
  • Printmedianieuws met voorspellingen voor het tweede kwartaal 20 mei 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Stora Enso stoot ruim 12% van Zweedse bossen af
  • EU markt papier- en (golf)kartonnen verpakkingen
  • A&O fondsgrafimediabranche: voorspelling 2025-2
  • A&O fondsgrafimediabranche: voorspelling 2025-2
  • Printweek enquête: te afhankelijk van grote klanten

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.