• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

CHILI publish & Prindustry: unieke totaaloplossing

PARTNERBIJDRAGE - Slimmer, sneller en goedkoper. Dat bereik je met goede automatisering. Marketingafdelingen zetten in hoog tempo automatisering in om hun communicatiebeheer zo efficiënt mogelijk te organiseren. Met de automatisering van het bewerken en inkopen van  marketingmaterialen kun je veel tijd en geld besparen.

CHILI publish en Prindustry bieden hiervoor samen een geautomatiseerde totaaloplossing. Met de online editor van CHILI publish kun je marketingmaterialen personaliseren binnen templates met de eigen huisstijl. Prindustry integreert deze editor binnen webshops en brandportals zodat bedrijven hun communicatie niet alleen kunnen personaliseren, maar ook kunnen verkopen en inkopen. Fabian Prudhomme van CHILI publish vertelt over de mogelijkheden van de editor en de krachtenbundeling met Prindustry.

Ontwerpen én inkopen van marketingmaterialen: een web-to-print totaaloplossing.

Fabian Prudhomme

Fabian Prudhomme is Global Vice President Sales & Alliances voor het vanuit België opererende CHILI publish. Deze softwareontwikkelaar zit in een groeifase. Dat heeft alles te maken met hun geavanceerde online editor. “Met CHILI publisher kunnen bedrijven hun merk sterk en consistent presenteren. Binnen de editor kun je merkgebonden visuele communicatiematerialen ontwerpen binnen smart templates. De merkcomponenten liggen vast. Zo is de huisstijlkleur van een merk als Coca-Cola altijd dezelfde rode kleur. Alle verschillende medewerkers van over de hele wereld kunnen de communicatie-uitingen snel bewerken binnen de juiste uitstraling. Tussenkomst van een vormgever voor aanpassingen is niet meer nodig. Het bespaart veel handmatige werkzaamheden en reduceert de kosten. Onze software staat geheel in het teken van het inkorten en vereenvoudigen van het ontwerpproces. Onze nieuwste versie bevat dynamische layouts waarmee je met één smart template zelfs automatisch diverse eindformaten kunt genereren voor print en web. Op die manier kun je echt het maximale uit elk origineel ontwerp halen.”

Samensmelting online en offline marketing

CHILI publish definieert vier soorten klantgroepen: Commercial Print, Labels & Verpakkingen, Agentschappen en Merken. Grote merken, zoals Philips of Airbus. Maar ook minder bekende merken, zoals Precision Marketing uit het Verenigd Koninkrijk. Precision is een klant die top-of-mind is bij Fabian, omdat het bureau dit jaar snel inspeelde op de nieuwe pandemie-situatie met multichannel e-commerce. “Zij versturen voor opdrachtgevers offline communicatie die via QR-codes online acties triggeren. Zonder een fysiek bezoek kunnen bedrijven zo alsnog een contactmoment creëren, met bijvoorbeeld een kaart in de brievenbus. De QR-code linkt de kaart met een
e-commerce website, landingspage of video.”

Dit zijn direct mailing campagnes die snel tot stand komen met smart templates in CHILI publisher. De gegevens van de klant worden in de editor omgezet naar variabele inhoud. Voor kaarten met QR- codes is het mogelijk om in één keer een printklare output te genereren met een PDF, waarin honderden varianten staan. De variatie is bijvoorbeeld: een andere naam, tekst of afbeelding. Elke actie door de ontvanger van de kaart is meetbaar door middel van de QR-code.

Gary Howard, CEO van Precision, vertelt dat zij met dit proces juist nu voordelen creëren. “Deze geautomatiseerde mogelijkheden zorgen ervoor dat Precision online en offline e-commerce handig kan laten samenvloeien. Om nieuwe klanten in een lock-downed economy te benaderen, moet je zowel online als offline middelen kunnen toepassen. Dit geeft in deze tijd kansen voor zowel de advertentiemarkt als de printindustrie.”

Prindustry partnership voor complete web-to-print oplossing

CHILI publish werkt met diverse partners samen om klantgroepen te bereiken. Prindustry is daar één van. “Prindustry heeft een goede naamsbekendheid in de printmedia markt”, duidt Fabian. “De webshops en brandportals zijn complete bestel- en inkoopsystemen voor printcommunicatie. Met ondersteuning van de CHILI publisher editor kunnen gebruikers de marketing-uitingen ook ontwerpen binnen de huisstijl van het bedrijf. CHILI publisher maakt zo deel uit van de oplossing binnen het Prindustry ecosysteem. Samen hebben we een mooie web-to-print totaaloplossing. Bedrijven die via Prindustry een webportal afnemen inclusief onze editor, hebben ook financieel een voordeel. Prindustry neemt een abonnement af bij ons, die zij in kleinere kostenplaatjes verdelen voor hun klanten. Het is een interessant model, dat ik nu ook voorstel aan partners in andere landen. Het gaat om een partnership waarin je elkaar goed kunt aanvullen.”

Ramon van Wingerden, directeur van Prindustry, vult aan: “CHILI publisher koppelt handig smart data aan smart templates en geeft een printklare output, zoals een PDF. Prindustry doet de rest. Wij verbinden de PDF aan producenten. Prindustry begeleid je bij het inrichten van de huisstijl templates in de editor. Wij  organiseren voor je wat gebruikers wel en niet kunnen beheren en aanpassen. Onze template expert Tom geeft een training, zodat je meteen goed met de geavanceerde editor kunt werken. Onze kracht is: verbindingen leggen. Wij verbinden via software allerlei partners en systemen met elkaar. Zo krijg je een alles-in-één web-to-print softwarepakket met orders, offertes, facturatie, boekhouding, productinformatie, voorraad, betalingssystemen, online editing en meer vanuit één platform.”

Fabian besluit: “We zien dit jaar een sterke groei van merken die automatiseren en dit in eigen beheer gaan doen. In plaats van tussenpartijen die deze processen regelen, vragen merkeigenaren nu naar platforms in-house. De web-to-print totaaloplossing van Prindustry en CHILI publish kan hier perfect in voorzien.”

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Chili Spicy Talks 2019: slimme templates en cases EVENEMENT - Op 6 en 7 november 2019 gaf CHILI haar jaarlijkse Spicy Talks, ditmaal in Berlijn. Ruim 200 vakgenoten ontdekten meer over de volgende stappen van CHILI Publish. Deze...
  2. Prindustry Connect: online print in informele setting EVENEMENT - Een debat tussen Ramon van Wingerden (Prindustry) en Wouter Haan (Reclameland): daar kun je aanstaande donderdag 19 september van genieten tijdens het Prindustry Connect Event in Gorinchem....
  3. Online businessmodellen in print – Prindustry FINANCIEEL - Ramon van Wingerden ziet talloze online businessmodellen in print. Zijn bedrijf Prindustry levert oplossingen aan zowel resellers als producerende 'eindklanten'....
  4. Aftermovie debat Prindustry Connect Event 2019 EVENEMENT - PRStory maakte in opdracht van het Haarlemse bedrijf Prindustry een korte impressie van het debat tussen Wouter Haan en Ramon van Wingerden tijdens het Prindustry Connect Event 2019....

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

7 december 2020 door de redactie Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: Chili Publish, Prindustry

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Twijfels over positieve effecten papierrecycling voor het milieu 19 januari 2021
  • Waardering voor magazines in print blijft 19 januari 2021
  • HappyPrinting nu ook actief in de Verenigde Staten 19 januari 2021
  • Digital Marketing Estafette van CustomerTalk 18 januari 2021
  • Vier uitgevers richten advertentieplatform AdLocal op 18 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘Papierfabriekredder’ Maarten Veth overleden
  • Deelnemen aan virtuele drupa 2021 voor 4900 euro?
  • Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
  • Maegis lanceert een revolutionair textielprintsysteem
  • Innovatieve samenwerking als strategische keuze

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing