• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Printshopz automatiseert 80% productie met ISI

PARTNERBIJDRAGE - Benieuwd hoe Printshopz in een jaar tijd 80% van haar productie automatiseerde? in deze casestudy lees je hoe ISI Printshopz heeft ondersteund met hun workflow-automatisering.

Net als vele andere bedrijven startte Printshopz als een typisch zolderkamer bedrijf. De afgelopen 6
jaar is er veel gebeurd. In deze casestudy nemen we je mee in het verhaal van Printshopz. Hoe automatisering de groei heeft gefaciliteerd die het bedrijf de afgelopen 6 jaar heeft doorgemaakt.

Skydancers

In 2014 werkten de oprichters Bjorn en Maarten nog in de horeca. Daar zagen ze op familiefeesten regelmatig skydancers, Abrahams en Sarahs voorbijkomen. Een zaadje was geplant. Niet veel later arriveerden hun eerste opblaas Sarah, Abraham en skydancer uit China. In eerste instantie voor de verhuur. Al snel rees echter de behoefte om met name de skydancers te personaliseren. Een nieuwe fase voor de jonge onderneming diende zich aan. Het bedrijf maakte de omslag van een verhuurbedrijf naar een productiebedrijf. De blowers werden nog steeds geïmporteerd uit China, de confectie gebeurde in eigen huis. In eerste instantie nog onbedrukt, maar al snel werden bedrukte skydancers toegevoegd aan het assortiment.

Vanuit de visie om productie in eigen huis te realiseren, werd al vroeg geïnvesteerd in een sublimatie printer, om de skytubes en skydancers mee te beprinten. Door deze investering was het nog maar een kleine stap naar een breder assortiment met producten zoals beachflags en spandoeken, die op dezelfde wijze gepersonaliseerd werden.

Met het verstrijken van de jaren groeit ook het machinepark van Printshopz, waarmee het assortiment en de productiecapaciteit wordt vergroot. Voor Printshopz heeft vanaf het begin de klant centraal gestaan. Alle investeringen worden gedaan met het oog op een zo goed mogelijke klantervaring.

Toenemende behoefte aan automatisering

Printshopz is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Om dat in de komende jaren ook te kunnen doen, is Printshopz vorig jaar begonnen met het automatiseren van haar interne processen. Getipt door één van de printerleveranciers, waarmee gesprekken werden gevoerd voor een nieuwe UV-printer, kwam het contact met ISI tot stand.

Printshopz had inmiddels een lijst van 4 pagina’s met wensen voor hun workflow-automatisering. In de basis was dit terug te brengen tot het automatiseren van handmatige handelingen.

  • Controle van aangeleverde bestanden.
  • Rek – en krimp – verhoudingen berekenen.
  • Meeprinten van belangrijke orderinformatie.

Alle automatisering die bij Printshopz wordt uitgerold, zijn gericht op een efficiënt productieproces. Hierdoor wordt het mogelijk menselijke aandacht toe te voegen op de processen waar het ook waarde toevoegt. Bijvoorbeeld: persoonlijk contact met de klant gedurende het orderproces.

De workflowoplossingen aangedragen door ISI

ISI-20-logoSamen met Printshopz is ISI aan de slag gegaan met de wensenlijst. "Door bij de basis te beginnen zijn we in staat geweest grote stappen te zetten. In eerste instantie hebben we gekeken naar de orderinformatie uit de 30 webshops die Printshopz in beheer heeft."

"Met een standaard Fileboxx configuratie (Enfocus Switch in combinatie met PitStop Server) zijn we gestart met het uniformeren van de order xml’s, die door de verschillende webshops werden gegenereerd. In sommige gevallen was ook uitbreiding van de xml nodig. Alle webshops leveren nu op identieke wijze input aan de productie. Hierdoor is Printshopz nu in staat om 80% van haar orders automatisch te produceren."

In een jaar tijd is Printshopz van nagenoeg geen workflow dus gegroeid naar een organisatie waar 80% van de orders geautomatiseerd wordt verwerkt. De begeleiding vanuit ISI was in de beginfase nog intensief, maar op dit moment is Printshopz in staat om zelf nieuwe productiestromen te automatiseren. Recent zijn door Printshopz zelfstandig nog een productielijn voor gepersonaliseerd behang en gepersonaliseerde mondkapjes toegevoegd. ISI heeft hier geen ondersteuning in hoeven verlenen.

Door de workflow te automatiseren zijn de medewerkers van Printshopz in staat om meer aandacht aan de klanten te geven. Zo worden fouten nu eerder gesignaleerd, en is er tijd om even contact met de klant op te nemen om de fout te herstellen. In de oude situatie was dit niet denkbaar, omdat de ordermanagers druk waren met het begeleiden van de productie. Nu de meeste orders geautomatiseerd door het productieproces heengaan, is er ruimte gecreëerd voor aandacht voor de klant. Dit betekent niet alleen een efficiëntere werkwijze, maar ook een daling in het aantal faalorders van 10% naar ongeveer 2%.

Tot slot heeft het automatiseren van de meest voorkomende orderstromen geleid tot een meer schaalbare organisatie. Een stijging van het aantal orders leidt niet direct tot nieuwe investeringen of druk in de planning.

 “Het automatiseren van onze web-to-print workflow heeft ervoor gezorgd dat wij menselijke aandacht kunnen toevoegen op de plekken waar dat ook écht waarde toevoegt. We hebben het aantal fouten kunnen terugbrengen en hebben meer tijd om aandacht te besteden aan onze klanten!”

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Drukwerkdeal.nl gaat reorganiseren: productie naar Vistaprint Er zou weinig veranderen na de overname door Vistaprint, maar nu gaat drukwerkdeal.nl toch een flinke reorganisatie doorvoeren. De grootste internetdrukker van ons land verhuist de eigen drukkerijactiviteiten naar een...
  2. Tonerfabriek Konica Minolta weer volop in productie TOELEVERANCIERS - De productie van de tonerfabriek van Konica Minolta in Tatsuno is vanaf 20 november weer opgestart. De fabriek heeft flink wat achterstand in te halen....
  3. Konica Minolta kampt met toner productie problemen TOELEVERANCIERS - Het is nog niet zeker of Konica Minolta de productie van toner op korte termijn kan hervatten. Aanvankelijk werd gedacht deze maand de productie weer op gang te...
  4. Thijsen Media Group concentreert productie in Buren na aanschaf grote pers Eind vorig jaar stonden alle seinen nog op rood bij de Thijsen Media Group (TMG). Zo moesten onder meer de crediteuren een flink deel van hun vorderingen inslikken. Maar TMG...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

2 december 2020 door de redactie Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: isi, Printshopz

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Postzegel van €1,21 naar €1,31 15 mei 2025
  • Labelexpo Europe 2025 van 16 tot 19 september in Barcelona 15 mei 2025
  • K, Interpack en Drupa breiden uit naar Saoedi-Arabië 14 mei 2025
  • Verzending rouwbrieven nu met tracking via Bpost 13 mei 2025
  • Bol.com brengt leesplezier naar scholen met opblaasbioscoop 13 mei 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • KVGO’s algemene vergadering ‘Step into the future’
  • Adobe kondigt Adobe PDF Print Engine versie 7 aan
  • Impact van importheffingen in 2025 op Cimpress
  • Zo maakt de Gemeente Den Haag print toegankelijk en duurzaam!
  • Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.