• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Canon Insight: marketeers willen meer van grafici

PARTNER BIJDRAGE - Volgens het Canon Insight rapport willen marketeers meer input van grafische dienstverleners.

• Leestijd ca. 3 minuten

Volgens nieuw onderzoek (PDF) van Canon Europa voldoet minder dan 20% van de grafische ondernemers en inhuis repro’s aan de behoeften van marketeers.

Veel marketeers zijn van mening dat print belangrijk zal blijven

Het nieuwste Insight Rapport ‘Waarde creëren voor de klant’ van Canon werd deze maand (4 februari jongstleden) gelanceerd. Het laat zien dat de eisen van de marketeers veranderen en dit biedt kansen voor grafische ondernemers.

Het bleek dat, in een tijd waarin merken meer dan ooit onder druk staan ​​om te presteren als gevolg van statische of dalende marketingbudgetten, 80% van de marketeers zei dat ze meer creatieve input zouden verwelkomen van hun grafische leveranciers.

Meer creatieve input gewenst van grafische toeleveranciers richting marketeers.

Door de sterkere focus op het meten van de ROI om de effectiviteit van campagnes te bewijzen, ontdekte Canon dat marketeers zijn overgestapt op digitaal en 46% van hun budget in online marketing investeren. Daarentegen zijn ze zich wel bewust van de beperkingen van het inzetten van uitsluitend digitale media in campagnes, zeker met de toenemende digitale vermoeidheid van consumenten.

Integratie van print in campagnes

Bijna alle deelnemers (97%) aan het onderzoek zeiden dat ze print naast andere marketingmedia gebruikten, terwijl slechts de helft (47%) regelmatig print echt integreert in campagnes.

Meer dan eenderde (33%) van de huidige marketingbudgetten wordt besteed aan print en 30% van de marketeers is ervan overtuigd dat print even belangrijk blijft, of zelfs nog belangrijker wordt in de komende jaren.

Meer advies nodig voor meten effectiviteit van printcampagnes

40% van de ondervraagde marketeers zei dat ze meer in print zouden investeren als hun budgetten zouden worden verdubbeld, maar een op de drie gaf aan dat ze hun printcampagnes niet konden meten.

Als reactie hierop zei 86% dat ze advies kunnen gebruiken hoe print effectief te combineren met digitale media voor een echt geïntegreerde aanpak.

Uit het onderzoek bleek ook dat 80% van de merken bij hun printleveranciers op zoek is naar frisse en innovatieve ideeën, waarmee hun campagnes echt door kunnen dringen tot hun doelgroepen. 75% van de geïnterviewde merkmarketeers zei dat ze willen dat grafische dienstverleners meer adviserend zijn.

Meer behoefte aan advies kans voor grafische branche.

Canon zei dat de meest succesvolle grafische dienstverleners diegenen zijn die de manier waarop ze met hun klanten omgaan veranderen, door hun expertise te delen en zichzelf opnieuw te positioneren als consultants.

Invloed corona

Mathew Faulkner, EMEA Senior Marketing Manager

Tijdens de lancering van het rapport zei Mathew Faulkner, EMEA Senior Marketing Manager binnen Canon Europa's Professional Print Business:

"Het onderzoek schetst ten eerste een heel duidelijk beeld van de uitdagingen waarmee marketingteams worden geconfronteerd, met als extra dimensie Covid-19. Het is een eerlijke weergave van hoe marketingbeslissers worstelen met de diverse taken: prioriteiten stellen voor budgetten, contact maken met het publiek, weloverwogen kanaalkeuzes maken en de campagneprestaties maximaliseren."

"Tegelijkertijd moeten ze hun acties ook rechtvaardigen tegenover het senior management in hun organisatie. Het geeft ons dus echt inzicht in de mentaliteit van de mensen die print inkopen, en het geeft duidelijk aan wat ze nodig hebben van hun grafische leveranciers."

Hij voegde eraan toe: "Ten tweede stelt het ons gerust dat de rol van print zowel wordt erkend als gewaardeerd door marketingbeslissers, maar het toont ook aan dat er in de marketing community veel misvattingen zijn over print, die marketeers ervan weerhouden om print in te zetten. Als grafische industrie moeten we dus hard werken om deze misvattingen op te helderen."

Behoefte aan kennis over wat grafische bedrijven kunnen leveren

"En ten derde - en dit is echt de crux - legt het onderzoek een verontrustende kloof bloot tussen wat marketeers willen en nodig hebben en wat grafische dienstverleners momenteel leveren."

"Het rapport is dus een belangrijke wake-up call voor grafische dienstverleners, die hen zou moeten aanmoedigen om na te denken over de vraag of de relatie met marketeers echt optimaal is. Dit is een kans om hun bedrijf te ontwikkelen."

Het rapport bevat de resultaten van een onafhankelijk onderzoek onder marketeers van verschillende organisaties qua omvang en industrieën in EMEA. Tussen maart en juni 2020, dus ook tijdens de eerste lockdown, werden 235 senior marketingmanagers geïnterviewd door een onafhankelijk onderzoeksbureau. 80% waren printinkopers van de eindklant die intern binnen het merk werkten, terwijl 20% afkomstig was van bureaus.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Marketeers verzuipen in big-data bij mediakeuze MULTIMEDIA - Dat was één van de conclusies van de vorige week gehouden techbeurs CES 2020 in Las Vegas. De vierdaagse beurs stond bol van aandacht voor marketing, big-data en...
  2. Inkjet Insight onderzoek ‘Custom Inkjet Solutions’ PRODUCTIE INNOVATIE - Gedurende het tweede kwartaal deed Inkjet Insight onderzoek naar bedrijven die klant- en/of applicatie gerichte inkjet oplossingen hebben ontwikkeld of van plan zijn te gaan ontwikkelen. De...
  3. Lopen grafici voorop bij combinatie print en digitaal? OPINIE - Håvard Grjotheim, scheidend voorzitter van Intergraf trok bij het overdragen van het voorzitterschap aan KVGO voorzitter Cees Verweij de conclusie dat grafici voorop lopen in de combinatie print...
  4. Cimpress investeert in Canon varioPRINT iX PARTNER BIJDRAGE - Canon maakte afgelopen week bekend dat het een overeenkomst heeft gesloten met Cimpress, de wereldwijde marktleider op het gebied van mass-customization, voor levering van printtechnologie aan Cimpress-vestigingen...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

19 februari 2021 door de redactie Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: behoeften, Canon Insight, marketeers, rapport

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Boekenpakketten voor kinderen met minder kansen 5 juli 2022
  • Bpost test herbruikbare verpakkingen 5 juli 2022
  • Aandelen Xerox afgelopen week in dalende trend 4 juli 2022
  • Belgische Graphius maakt oversteek naar Engeland 4 juli 2022
  • Duitse regering ziet niets in JA/JA-sticker 1 juli 2022

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Customer Success Medewerker
  • Medewerker Snij/Wikkel machine
  • Speciaal Drukker Conventioneel
  • Ordermanager
  • Allround medewerker
  • Vellen-offsetdrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Arbeidsvoorwaarden aantrekkelijker maken, hoe dan?
  • Recht op bonus bij negatief resultaat?
  • Signprintmarkt opgeschud door DTF-ontwikkelingen
  • Xerox CEO John Visentin overleden
  • Signprintmarkt opgeschud door DTF-ontwikkelingen

Reacties

  • Gerald Petersen op Discussie JA/JA-sticker gaat onverminderd door
  • Gerald Petersen op Onderzoek papierschaarste USA bij 300 drukkerijen
  • Peter Luit op #BOPE2022: Online print geen one-size fits all
  • Henk Gianotten op #BOPE2022: Online print geen one-size fits all
  • Hans Schoolenberg op Vandaag geen Algemene Vergadering KVGO

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.