• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Omzet Reclameland stijgt over 2022 met 30 procent

PARTNER BIJDRAGE - De omzet van Reclameland is over 2022 gestegen naar bijna 27 miljoen euro, een groei van 30 procent ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de op één na grootste drukkerij van Nederland. Dit jaar verwacht Reclameland zijn activiteiten in het buitenland verder uit te breiden en een omzetgroei van minstens 10 procent.

• Leestijd ca. 2 minuten

De drukkerij uit Westerbroek heeft in 2022 de vraag zien stijgen naar veel producten uit zijn catalogus. De grootste groei werd geboekt in het aantal orders voor rollup banners en spandoeken. Zo steeg het aantal orders voor spandoeken met 42 procent naar ruim 72 duizend stuks. Het aantal verkochte rollup banners steeg met 43 procent naar meer dan 31 duizend stuks. Over 2022 werden er bijna 5,5 miljoen magazines gedrukt, een groei van 14 procent. Het aantal folders is met 8 procent gestegen naar ruim 21 miljoen stuks. Er werden bijna 2 miljoen posters gedrukt, een groei van 4 procent ten opzichte van 2022. 

Strategisch inkopen

In het afgelopen jaar vormden de hoge papierprijzen een uitdaging voor de onderneming. Reclameland speelde hier strategisch op in door groots in te kopen; ruim 2,5 keer meer papier dan in 2021. CEO van Reclameland Wouter Haan (zie kopfoto): “Dankzij de grote papiervoorraad kwam de belevering aan klanten op geen enkel moment in gevaar. In combinatie met een constante stroom van orders was het mogelijk om de productie van drukwerk nog beter in te richten op de vraag.”

Dankzij een vast contract bij een energieleverancier en het eigen zonnepark op het dak van de drukkerij wist Reclameland in het afgelopen jaar de hoge energiekosten te pareren. Haan: “Liefst 5700 zonnepanelen wekten 1,8 gigawattuur aan stroom op. Hierdoor zorgde de hoge energieprijs voor een concurrentievoordeel, in plaats van -nadeel.” De aanhoudende hoge energiekosten zorgen er wel voor dat de drukkerij waar mogelijk naar oplossingen zoekt om deze kosten omlaag te brengen. Dat doet het met verlichting, verwarming en het machinepark.

Over de grenzen

In 2023 breidt de drukkerij zijn assortiment verder uit. Over de grenzen timmert Reclameland flink aan de weg in België. Zo is er sinds eind januari voor Brussel en Wallonië een Franstalige website van Drukland, dat evenals Reclameland en Flyerzone een dochteronderneming is van moederbedrijf Simian. Mogelijk wordt daar dit jaar verdere expansie in het buitenland aan toegevoegd.

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Stijgt de prijs van papier met 6 tot 10 procent? PERSBERICHTEN - Gaat de prijs van papier omhoog? In Engeland wel. Nieuwe workflow voor verpakkingen van Kodak. Overname Agfa gaat niet door. Goedkoopstedrukkerij geeft gratis folder voor voedselbank. En nog...
  2. Omzet Vistaprint fors hoger door drukwerkdeal.nl Bij de grootste internetdrukker ter wereld Vistaprint is de autonome groei er een beetje uit. Maar door de aankoop van onder meer drukwerkdeal.nl stijgt de omzet met 21 procent....
  3. Simian: 70 procent meer kerstkaarten besteld PARTNER BIJDRAGE -  Met nog een ruime week tot kerst, draait in Groningen de 'Ferrari onder de drukpersen' inmiddels op volle toeren om de grote instroom van kerstkaartenorders te verwerken....
  4. Marktaandeel Manroland (rotatie) naar 45 procent Manroland: eerder liet de fabrikant van vellenpersen een mooi resultaat zien, nu zegt ook de rotatiefabrikant (web systems) dat het de goede kant op gaat. Manroland web systems verkoopt krantenpersen...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

26 februari 2023 door de redactie Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: 2022, Reclameland

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw bestuursteam voor VKGO 24 maart 2023
  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023
  • Four Pees breidt personele omvang flink uit 22 maart 2023
  • Gouden Giraffe Event Awards 22 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • UPM vermindert papierproductie grafisch en kranten
  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’
  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.