• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

VIGC: Het Congres – Transform, Empower, Succeed!

EVENEMENT - Volgende maand houdt het VIGC het jaarlijkse 'Het Congres' in het congrescentrum Lamot in Mechelen. De succesvolle formule gaat inmiddels haar negende editie in. Een voorproefje van hetgeen het VIGC dit jaar te bieden heeft.

• Leestijd ca. 5 minuten

Mieke Loncke

Dat je er op 19 oktober gewoon bij moet zijn, behoeft geen toelichting. Juist ook vanuit ons land, waar we nog altijd een dergelijke formule niet lijken te kunnen realiseren. Het is de reis naar Mechelen meer dan waard. De inloop is vanaf 14:00 uur, het inhoudelijke programma begint om 15:00 uur en duurt tot ca. 19:00 uur, daarna een receptie en een 'walking dinner' om met elkaar te kunnen netwerken. Deelnemen kan voor 249 euro per persoon.De gehele moderatie van het programma is in handen van niemand minder dan Mieke Loncke, een bekende Vlaamse Freelance presentator/moderator en communicatiespecialist.

Met de slogan transform, empower, succees staat Het Congres volledig in het teken van ondernemerschap, digitalisering en technologische innovatie binnen de Benelux grafische sector.

How to win the game of life

Ann Wauters

Ann Wauters (1980) is een voormalig Belgisch basketbalspeelster en tegenwoordig assistent-basketbalcoach bij Chicago Sky WNBA en doet de 'bijna letterlijk' de aftrap keynote van de middag. Met haar indrukwekkende carrière en haar vermogen om obstakels te overwinnen, zal Ann ons leren hoe we de spelregels van het leven kunnen begrijpen en winnen. Haar motivatie en doorzettingsvermogen zijn een inspiratie voor ons allemaal.

How do they do it? Van regionale uitgever tot Europese mediagroep.

Kristiaan De Beukelaer

Kristiaan De Beukelaer is CFO bij het Belgische Mediahuis. Mediahuis België maakt deel uit van de Europese mediagroep Mediahuis met bedrijven en activiteiten in Nederland, Ierland, Duitsland Luxemburg en België. Onafhankelijke nieuwsmerken en betrouwbare journalistiek vormen het hart van onze organisatie.

De Beukelaar blikt terug op de ontwikkeling van het bedrijf over het afgelopen decennium, dat vanuit een regionale functie in België uitgeroeide tot een speler van formaat in geheel Europa. Print maakt daarbij deel uit van een totale crossmediale opzet van kranten, tijdschriften, talloze apps, radio en televisie. Mediahuis heeft drukkerijen in België, Nederland, Ierland en Luxemburg. Sleutelfactoren in het grafisch proces zijn kwaliteit, snelheid, efficiëntie en last but not least duurzaamheid. 90% van het papier dat door Mediahuis wordt gebruikt is volledig recyclebaar. De overige 10% komt van duurzame bossen.

Grafisch succesrecept

Filip Peeters
Laura Goedertier
Thijs Jonckheere
Eric Bongaerts

Na deze twee inleidingen is de toon van de middag gezet en komt een meer inhoudelijke paneldiscussie over automatisering en productiviteit als succesrecept voor grafische bedrijven. Aan het woord komen Filip Peeters, senior prepress specialist bij Solidus Solutions (aanbieder van verpakkingen op papierbasis en massief karton), Laura Goedertier, CEO van Cartim Print (drukker voor drukkers), Thijs Jonckheere, COO bij Buromac/Tadaaz (specialist in felicitatie-, rouw- en trouwkaarten) en Eric Bongaerts, CEO bij Moderna Printing (specialist in de productie van tijdschriften, catalogi, vakbladen en folders).

In een snel evoluerende wereld waarin technologie super belangrijk is, is het van cruciaal belang voor grafische bedrijven om heldere en weloverwogen keuzes te maken. De panelleden, allen experts in hun vakgebied, zullen vanuit hun eigen ervaring vertellen hoe zij hun bedrijfsprocessen verbeteren om zo de productiviteit te verhogen en nieuwe markten gericht te kunnen bedienen.

How do they do it? Doordacht leiderschap: hoe zich profileren als expert?

Louis de Nolf

Het tweede 'blok' onder de titel 'How do they do it' wordt ingevuld door Louis De Nolf, CEO van het bekende mediabureau Duomedia. Het B2B bedrijf uit Brussel bedient tal van toeleveranciers in het printmedia segment en kan met recht stellen dat marketing expertise in de branche hoog in het vaandel staat. De Nolf zal in zijn lezing ingaan op de voortdurende aanpassingen die ook zijn bedrijf moet maken om de ontwikkelingen bij de toeleveranciers nauwlettend te blijven volgen.

En dat is logisch met een klantenportfolio, met diverse internationale merken, waaronder Agfa, Ricoh, FlintGroup (met o.a. Xeikon), Xsys, maar ook Roularta Group en print.com.

How do they do it? Duurzame producten, procesoptimalisatie en sociaal engagement als motor voor groei

Tom van Uffelen
Marnix Van de Cauter

Vervolgens is het om ca. 17:00 uur tijd om de benen te strekken en een half uurtje te netwerken onder 'begeleiding' van talloze 'middagsnacks'. Daarna is het woord aan Tom van Uffelen (zaakvoerder) en Marnix Van de Cauter (CEO) Universitas Digital Printing. Het 40 jarig bestaande bedrijf in Schoten bij Antwerpen beheerst alle disciplines binnen moderne printmedia omgevingen en werkt samen met tal van partners. Procesoptimalisatie is de sleutel om te overleven met duurzaamheid in de genen.

Het belang van creativiteit en productinnovatie.

In het tweede panelgesprek gaan Guy Lauwers, CEO van Dioss, Cris Tiebackx van Moize/Livibel, Luc Dierickx, senior account manager van Autajon Labels en Jeannot Vereecken, projectleider bij Van de Velde Packaging met elkaar in gesprek over de combinatie van creativiteit en productinnovatie. Printmediabedrijven staan steeds vaker middenin het belang van brandowners die met tal van applicaties hun merken sterker willen promoten. Dat vraagt om innovatie in de productiemethoden, waar zowel toeleveranciers als producten elkaar moeten weten te vinden.

Guy Lauwers
Cris Tiebackx
Luc Dierickx
Jeannot Vereecken

De leider van morgen

Richard van Hooijdonk

Richard van Hooijdonk, trendwatcher, futurist en internationaal topspreker, moet de dag al relativerend naar de receptie inleiden. Hij is een internationaal gerenommeerde futurist en trendwatcher en zal ons meenemen naar de wereld van morgen en de rol van leiderschap in een snel veranderende omgeving. 

Zijn visie op technologische innovaties en hun impact op organisaties zal ons helpen om beter voorbereid te zijn op de uitdagingen van de toekomst. Richard's inzichten zullen u inspireren om uw leiderschapspotentieel te maximaliseren.

Het einde van het inhoudelijke programma, wordt zoals gebruikelijk afgesloten met het in het zonnetje zetten van rouwe leden die 5, 10 of zelf meer dan 10 jaar lid zijn van het VIGC. Dat gebeurt door Jos Steutelings, directeur van het VIGC. Daarna is het hoog tijd voor de receptie en het 'walking dinner'. Tot ziens in Mechelen!

TICKET KOPEN

Printmedianieuws zal na afloop een uitgebreid verslag publiceren.

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Inspirerend VIGC congres op 5 oktober EVENEMENT - Met ruim 270 deelnemers was het eerste VIGC congres in Antwerpen vorig jaar een groot succes. Zowel over de locatie, het netwerking aspect, de catering maar zeker ook...
  2. VIGC: Het Congres – ‘CHALLENGE ACCEPTED!’ EVENEMENT - Op 20 oktober 2022 houdt het VIGC bij Lamot in Mechelen 'Het Congres'. Een bekend concept, met elk jaar een verrassend programma. Dit jaar drie thema's....
  3. VIGC – het congres: ‘Blijf denken als een startup’ EVENEMENT - VIGC-congres 2017: blijf denken als een startup!
 De voormalige Lamot-brouwerij in Mechelen vormde afgelopen donderdag het sfeervolle decor voor het VIGC-congres 2017. Met opnieuw een opkomst van ruim...
  4. VIGC-congres: ander klantengedrag in online wereld EVENEMENT - Het Vlaams Innovatiecentrum voor Grafische Communicatie (VIGC) hield afgelopen donderdag een congres over de manier waarop online het gedrag van (ook grafische) klanten beïnvloedt. Eén van de 200...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

29 september 2023 door de redactie Reageer

Categorie: evenement Tags: 2023, Het Congres, Lamot, Mechelen, VIGC

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.