PARTNER BIJDRAGE - Dienstencentrum profileert op haar vorig jaar vernieuwde website vooral de certificeringsprogramma’s, waarmee het bedrijf succes heeft. Toch is het bedrijf meer dan alleen certificeren. De ‘oude diensten’ bestaan nog steeds en worden via de nieuwe website ‘directsupport.nu’ hernieuwd onder de aandacht gebracht.
• Leestijd ca. 2 minuten
Onder de twee menu-items ‘Mijn mensen’ en ‘Mijn onderneming’ maakt het Dienstencentrum duidelijk welk aanbod zij vanuit hun oorsprong naast alle certificeringsprogramma’s te bieden heeft.
Het meest bekend is natuurlijk de juridische ondersteuning. Veel bedrijven uit de branche wisten en weten Dienstencentrum te bereiken voor hulp bij reorganisaties, ontslag en diverse vormen van arbeidsconflicten. Deze diensten worden nog altijd aangeboden. Daarnaast vind je er veel instrumenten om mensen te binden en ontslag juist te voorkomen. Onder ‘Mijn onderneming’ worden tal van diensten aangeboden om juist de organisatie verder te ontwikkelen. Advies voor werkgevers die hun bedrijf willen laten doorlichten, contracten of overeenkomsten tegen het licht willen houden, management coaching en ondersteuning willen krijgen, hun processen willen verbeteren of (tegenwoordig zeer actueel) hulp kunnen gebruiken bij informatiebeveiliging en het voorkomen van cyberaanvallen.
Waarom een aparte website voor de bestaande diensten?
In gesprek met John Koekenbier, directeur van Dienstencentrum, vroeg de redactie naar de argumenten juist deze ‘oude’ maar zeer succesvolle diensten aan te bieden vanuit ‘directsupport.nu’. Koekenbier: "Na de opzet van onze nieuwe website kwamen we tot de conclusie dat het aanbod van al onze diensten vanaf de oude website een ‘beetje teveel van het goede’ zou zijn. De 'oude' website kenmerkte zich door een ‘oerwoud’ aan mogelijkheden die in de afgelopen 30 jaar zijn opgebouwd en die niet allemaal even logisch waren gegroepeerd. Met ‘direct support.nu’ richten we ons vanuit de werkgever heel duidelijk op enerzijds ‘zijn mensen’ en anderzijds ‘zijn onderneming’, een duidelijke scheiding van twee invalshoeken, waarin ons bestaande aanbod in een nieuw concept wordt gepresenteerd."
Is er ook verschil aangebracht in de wijze waarop jullie de bestaande diensten aanbieden?
Koekenbier: "Ja, we bieden een transparant systeem aan in de wijze van support, de kosten en ook de korting die bedrijven krijgen wanneer ze lid zijn van een brancheorganisatie zoals het KVGO."
Het belangrijkste is wel het woord ‘direct’, dat gekoppeld is aan de naam van onze website. We bieden onmiddellijk concrete ondersteuning op vragen die ons vanuit bedrijven bereiken. We kennen die bedrijven en hun medewerkers en houden deze kennis actueel door middel van een abonnementssysteem.
Met direct support staat een team van specialisten direct voor je klaar om je te ondersteunen bij bijvoorbeeld personele problemen, juridische kwesties, beleidsmatige vragen, conflictbemiddeling of het opstellen van een bedrijfsreglement. De tarieven daarvoor zijn bovendien veel gunstiger dan zonder abonnement. Voor een klein bedrag per maand sta je er als ondernemer dus niet langer alleen voor.
Kunnen ook bedrijven vanuit andere branches bij direct support aankloppen?
Koekenbier: "Ja, dat kan zeker! Dat was ook één van de argumenten om de puur grafische certificeringsprogramma’s op de website van Dienstencentrum gericht te houden op de kern van 'onze eigen' branche. De ondersteuning voor mensen en bedrijven is in de loop der jaren al breder geworden en we kregen dus ook al aanvragen van buiten de branche om ondersteuning te bieden op die gebieden. Dus het was voor ons een hele logische keuze de twee soorten dienstverlening qua positionering te splitsen."
Wordt ‘direct support.nu’ een apart bedrijf?
"Nee hoor, ‘directsupport.nu’ is een integraal bedrijfsonderdeel van Dienstencentrum. Daarmee houden we de communicatie ook kort en direct, dus geen aparte e-mailadressen, alles wordt verder vanuit Dienstencentrum aangeboden en onderhouden Dus ook geen ander telefoonnummer."
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.