• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Mariska Mooijekind, KVGO: “Veel positieve feedback.”

BRANCHE - Als je met Mariska Mooijekind, Projectmedewerker Communicatie KVGO, aan tafel zit, verveel je je geen moment. Gedreven door haar communicatie vaardigheden, weet ze het enthousiasme voor het KVGO zeer overtuigend over te brengen. Deze frisse wind laat alleen maar 'positieve sporen' achter.

Mooijekind kwam 1 juni vorig jaar bij het KVGO. "Ik zag de wervingsadvertentie op LinkedIn staan en werd getrokken door de veelzijdigheid van de functie. Ik zat oorspronkelijk puur in evenementen, echter wel binnen het 'verenigingswezen'. Vanuit die rol kon ik me wel al prima bewegen in het wel-en -wee van verenigingen."

Wat wist je van de branche?

Goedlachs zei Mooijekind: "Ik wist nagenoeg niets van de grafimediabranche, maar ik ben gek op dynamiek in mijn dagelijkse werkzaamheden. Die dynamiek wordt dan vooral gevoed door nieuwsgierigheid en al snel bezocht ik een aantal leden. Ik ontdekte dat het, door de zeer uiteenlopende bedrijven, zowel in omvang als de producten die ze maken en markten die ze bedienen, best een uitdaging zou zijn om binnen die grote diversiteit een passende communicatie toe te kunnen passen. En voor iedereen begrijpelijk en bereikbaar. Dat hebben we bijvoorbeeld ook gedaan met de nu lopende cao onderhandelingen. Informatie over dit proces willen we zo duidelijk en laagdrempelig mogelijk aanbieden. Heerlijk dat soort uitdagingen."

Merk je iets van jouw inbreng bij de leden?

Mooijekind: "We zijn inmiddels een compact team van 9 mensen, die frisse wind is nu bij ons gehele team wel aangeslagen. Dat stralen we uit en krijgen dan ook vanuit de branche best wat positieve feedback. Vorige week hielden we ons eerste KVGO Café, een formule die we door het jaar heen periodiek gaan herhalen, met uitzondering van de vakantiemaanden juli en augustus. En waar mogelijk afgewisseld met webinars."

Mariska Mooijekind maakte een selfie tijdens het eerste KVGO Café bij creatief digitaal bureua Doordacht

De agenda voor de komende maanden tot en met oktober staat al boordevol activiteiten met zeer uiteenlopende onderwerpen. Op de komende algemene vergadering van 14 mei dit jaar staat AI (Artificial Intelligence) volop in de schijnwerpers. Mooijekind zocht de lokatie uit en koos voor het dynamische H20 in Purmerend. Voor het onderwerp AI is dat zeker een passende plek. Mooijekind liet niet onvermeld dat technologie en innovatie dus weer een duidelijke plek heeft gekregen in het 'kennis aanbod' van het KVGO.

Op 27 juni houdt het KVGO een zomer BBQ voor haar leden en 'close' stakeholders bij Pitch & Putt bij strand Horst.

Tijdens de algemene vergadering van november meldden jullie ledengroei, zet dat door?

"Jazeker, we gaan daar ook een extra campagne op inzetten in de maanden maart, april en mei onder de titel 'KVGO groeit'. Sinds 1 januari hebben we alweer 8 nieuwe leden mogen verwelkomen! We hebben met ons team naar onze mening de juiste vorm en inhoud gevonden, mede ook door het enthousiasme van onze directeur Brecht Grieten, die de ombuiging vanaf zijn start bij KVGO een duidelijke richting heeft gegeven."

Instroom nieuwe medewerkers

Met de website indruk.nu hoopt het KVGO ook een bijdrage te kunnen leveren aan de behoefte aan (jonge) zij-instromers binnen de branche. Met inspirerende verhalen (mede ook aangeleverd door printmedianieuws) gaat de website haar 'tweede fase' in om een duidelijke bijdrage te kunnen leveren aan dat doel en dus voor de KVGO leden. Bedrijven die zelf inspirerende cases kunnen en willen presenteren krijgen een 'eigen plek' op de website, waarmee ze zichzelf in de schijnwerpers kunnen zetten.

Meer zichtbaarheid

Samen met Brecht Grieten gaat Mooijekind en het hele KVGO team voor nog veel meer continue zichtbaarheid zorgen. En dat is nu al te merken met vrijwel dagelijks berichten op social media kanalen, zoals LinkedIn. "We maken binnen het hele team bewuste keuzes om hetgeen we doen dagelijks uit te dragen. We zijn klein maar slagvaardig team en hebben de juiste energie om samen met de branche sturing te geven aan de toekomst."

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. KVGO CAO boekje in print beschikbaar BRANCHE - Afgelopen vrijdag is de gedrukte versie van de grafimedia CAO beschikbaar gekomen. KVGO leden kunnen afhankelijk van hun omvang een aantal boekjes gratis bestellen....
  2. KVGO spotje bij STER in komende maand BRANCHE - Verschillende brancheorganisaties krijgen bij de STER gratis reclametijd aangeboden om de belangen van hun branches aan een groter publiek kenbaar te maken. KVGO maakte onderstaand filmpje. Oordeel zelf....
  3. KVGO directeur Brecht Grieten over zijn eerste jaar BRANCHE - Op zijn eigen LinkedIn pagina tekende KVGO directeur Brecht Groeten zijn visie op rondom zijn eerste jaar bij het KVGO. ...
  4. Energiekosten houden KVGO-leden in de greep BRANCHE - Op 30 juni jl. ging het KVGO rechtstreeks in gesprek met de minister voor Klimaat en Energie, Rob Jetten, over de energiecrisis en de impact hiervan op de...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

20 februari 2024 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: activiteiten, interview, kvgo, kvgo café, mariska mooijekind

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.