• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Hoe Print.com en Prindustry samenwerken aan ecosysteem voor printprofessionals

PARTNER BIJDRAGE - "We voorzien in een ecosysteem waarmee printprofessionals waarde toevoegen aan hun bedrijf en hun workflow kunnen vergemakkelijken," vertelt Joris Peters van Print.com. Hoe Prindustry in dit plaatje past, laat hij graag weten.

• Leestijd ca. 4 minuten

"Oplossingen bouwen die printprofessionals helpen hun business te versterken." Joris Peters weet de ambitie van Print.com duidelijk te verwoorden. En met die ambitie zijn ze al goed op weg.
Print.com biedt een uitgebreid platform, een designtool, productiefaciliteiten en API koppelingen naar hun productaanbod. Een blik op de mogelijkheden in print die Print.com verkent, ook samen met Prindustry.

Een nieuwe kijk op print

‘Co-Creator’, ‘Printnerd’ of ‘Checking in Frequent Flyers’… Print.com staat bekend om de originele functienamen die ze aan hun medewerkers geven. Joris is Solutions Consultant. Dat klinkt vrij algemeen en dat is ook precies de bedoeling. "Ik ondersteun onze klanten met oplossingen in een breed veld van mogelijkheden. Daarbij gaan we verder dan het e-commercemodel dat iedereen wel kent van veel online drukkers. Vaak hebben onze klanten meer baat bij een Brandportal, een print-on-demand app of iemand die met hen meekijkt naar het facturatieproces. De markt is volop in beweging, voor zowel printprofessionals, agencies als brands."

Stevig print DNA

Het verkennen van nieuwe mogelijkheden in print lijkt stevig in het DNA van Print.com te zitten. Eigenaar Marco Aarnink besluit in 2017, enkele jaren nadat hij Drukwerkdeal verkocht, opnieuw een printbedrijf op te richten dat recht doet aan zijn liefde voor print. Hij koopt de domeinnaam Print.com en creëert een ‘love brand’ speciaal voor de printprofessional, waarbij klanten ‘frequent flyers’ zijn. Vanaf het begin denken klanten actief mee over het businessmodel en de productroadmap bij Print.com. “Het is ongelooflijk tof om te zien wat er sinds de start is opgebouwd. Het gaat echt om ondernemerschap, of de ‘next generation in print’ zoals we het noemen bij Print.com.”

Printreis over grenzen

Een domeinnaam als Print.com koop je niet voor niets. Er zijn internationale ambities voor het printplatform. Die internationale stappen volgden al snel na de start met uitrol in België, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk. Voor 2024 staan Spanje, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk nadrukkelijk op de kaart. Joris: “De eerste duizend klanten in Nederland heb je op basis van het merk én het verhaal van Marco. In andere landen is dat laatste niet meer van toepassing. In Duitsland of Frankrijk is succes te danken aan het sterke merk en goed ondernemerschap. We blijven daarbij continu luisteren naar feedback van klanten. Samen kijken waar het wel en niet goed gaat. Zo werken we gezamenlijk aan een goed ecosysteem dat interessant is voor elke printprofessional.”

Flirten met klanten

Voor dat ecosysteem is klantbeleving dan ook ontzettend belangrijk. “Sinds de start van Print.com werken we aan een customer journey waarbij de principes van een liefdesrelatie aan de basis staan voor de verschillende fases die we doormaken met een klant. Het begint bijvoorbeeld met een flirt die opgevolgd wordt door een eerste date (bezoek aan de webapp) en na de eerste kus (de eerste bestelling) ga je met elkaar een relatie opbouwen waarbij ook de moeilijke momenten niet uit de weg worden gegaan. Altijd transparant en eerlijk, ook bij slecht nieuws. Met als doel een langdurige gezonde relatie. De first class service van Print.com vertaalt zich in een uitstekende bereikbaarheid, focus op een ‘first-time-fix’ en een proactieve houding.”

Hoe een Print.com product binnen het Prindustry platform configureert.
Hoe een Print.com product in het Prindustry platform configureert.

Partneren met Prindustry

Ander onderdeel van dat ecosysteem zijn partners. Zoals de ruim 160 printpartners die voor Print.com produceren in niches zoals large format print, giveaways of directmailings. Of de softwarepartners zoals Prindustry die ervoor zorgen dat het Print.com assortiment whitelabel te koppelen is aan web2print shops voor wederverkoop. Het gaat bij Prindustry om een live koppeling, waarbij duizenden printproducten met miljoenen materiaal- en afwerkopties beschikbaar komen. “Prindustry heeft er daarbij slim voor gekozen om een tussenlaag te ontwikkelen, zodat niet alle miljoenen combinaties meteen door komen. Samen met de klant wordt er gekeken welke producten en productopties beschikbaar komen.”

Printprofessionals meerwaarde geven

De samenwerking tussen Print.com en Prindustry blijft hierdoor in volle ontwikkeling. “Bij andere partners is het vaak een beperkter deel van het assortiment dat we koppelen. Webshopklanten van Prindustry krijgen toegang tot het grootste printassortiment van Europa. We werken er daarom hard aan om de koppeling goed te krijgen en te houden. Het doel is om de processen zó eenvoudig te maken dat webshopeigenaren tijd overhouden om te investeren in het toevoegen van waarde voor hun klanten. Dat betekent dat de koppeling overzichtelijk moet zijn, eenvoudig te configureren en nooit prijsverschillen mag hebben. De basis is goed en die ontwikkelen we verder naar volgende versies. Of dat nu is voor de verkoop in open webshops als de WhiteLabelShop of voor het bestelassortiment van een merkeigenaar via de Brandportal. We willen beiden tools uitbrengen die meerwaarde geven aan de printprofessional en daarbij vullen we elkaar goed aan.”

Beheerpagina Print.com voor Prindustry
Backend beheerderspagina waar Prindustry het algemene Print.com assortiment doorgeeft.
Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Prindustry Connect: online print in informele setting EVENEMENT - Een debat tussen Ramon van Wingerden (Prindustry) en Wouter Haan (Reclameland): daar kun je aanstaande donderdag 19 september van genieten tijdens het Prindustry Connect Event in Gorinchem....
  2. De achtergronden bij de Prindustry Print Connector TOELEVERANCIERS - Ramon van Wingerden, CEO Prindustry legt uit hoe zijn nieuwe product Print Connector is ontstaan en hoe hij de marktontwikkelingen voor zich ziet....
  3. Online businessmodellen in print – Prindustry FINANCIEEL - Ramon van Wingerden ziet talloze online businessmodellen in print. Zijn bedrijf Prindustry levert oplossingen aan zowel resellers als producerende 'eindklanten'....
  4. CHILI publish & Prindustry: unieke totaaloplossing PARTNERBIJDRAGE - Slimmer, sneller en goedkoper. Dat bereik je met goede automatisering. In rap tempo zetten marketingafdelingen automatisering in om hun communicatiemanagement zo efficiënt mogelijk in te richten. Met de...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

23 mei 2024 door de redactie Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: Joris Peters, Prindustry, print.com, WhiteLabelShop

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.