
INNOVATIE - Frank Romano van WhatTheyThink liep tegen een 'fenomeen' aan, dat hij als opvallend beschouwde: een reeks magazines in de losse verkoop, maar zonder advertenties. Is het dan een boek (met plaatjes) of is het een 'bookazine'. Een trend met kansen?
• Leestijd ca. 1 minuut
Is dit fenomeen ook al zichtbaar in eigen land? De redactie zal zeker op zoek gaan naar dergelijke voorbeelden, dus zonder advertenties. Het verandert het landschap van de definitie van een boek. Natuurlijk is lang niet elk boek een 'lineair leesboek'. Studieboeken, kookboeken en vele andere vormen van boeken hebben niet de 'verplichting' gelezen te worden van 'coor naar achter'.
Bookazines
De door Frans Romano getoonde 'bookazines' zijn productie technisch gezien 'gewone magazines'. Maar vanuit een businessmodel van uitgevers bezien, zeker interessant. Romano zei dat de 'bookazines' los werden verkocht in kiosken, supermarkten en boekwinkels.
Kans voor uitgevers en drukkers?
"What is going on here?', was zijn reactie op deze ontwikkeling. Hij sloot zijn videoboodschap af met het statement dat hier kansen liggen voor uitgevers en drukkerijen. Een nieuw product tussen boeken en magazines in: 'bookazines'.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.