
PRINTMEDIA - Online bloemist bloomon vierde onlangs zijn 11e verjaardag op verrassende wijze. Geen standaardkorting, maar een opvallende kraskaartcampagne die via direct mail bij klanten op de mat viel. Met deze gedrukte actiekaart maakten zowel verzenders als ontvangers kans op prijzen van 11 partnermerken – van cadeaupakketten tot een stadsfiets.

De actie liep van 20 t/m 26 oktober in Nederland en België. Op social media werden winnaars en prijzen onthuld, wat zorgde voor extra betrokkenheid. Volgens Brand Lead Danielle Schoop is deze aanpak bewust gekozen: “Vorig jaar vierden we onze 10e verjaardag groots. Dit jaar wilden we het over een andere boeg gooien en onze klanten verrassen, met cadeaus van 11 van onze bevriende merken en met spectaculaire prijzen. Door deze verrassende activatie konden we onze klanten bedanken en tegelijkertijd met een creatieve aanpak en op een onderscheidende manier de markt benaderen.”
Naast de kraskaarten lanceerde bloomon ook een verjaardagscollectie boeketten én een samenwerking met Tony’s Chocolonely. De limited edition chocoladereep – met melk, karamel en biscuit – is verpakt in een speciaal ontworpen bloomon-wikkel: een feestelijk staaltje verpakkingsdrukwerk.


Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.