• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Week van de Grafimedia maakt indruk

EVENEMENT -Van 29 september t/m 4 oktober openden ruim 40 grafimedia-bedrijven door het hele land hun deuren om te laten zien wat ons vak in huis heeft. De officiële opening vond plaats bij Drukkerij Wilco, waar bezoekers een kijkje kregen in hoe techniek, vakmanschap en robotisering samenkomen in de productie van boeken en ander drukwerk.

Andere bedrijven zoals Koninklijke Van der Most en De Groot Drukkerij namen deel aan de week en openden hun deuren voor scholieren, jonge professionals en geïnteresseerden uit de regio. Een divers publiek kwam langs: van mbo-studenten die zich oriënteerden op een creatief/technische baan, tot buurtbewoners, familie van medewerkers en vaste krachten die trots hun werkplek lieten zien.

Bedrijven werden zichtbaar op social media, gebruikten toolkit-materiaal en zetten hun locaties in letterlijk en figuurlijk de schijnwerpers. Het effect: hogere betrokkenheid en meer inzicht in wat grafimedia écht betekent. De week versterkte het imago van de grafimedia-sector: we lieten niet enkel machines en productie zien, maar ook de mensen, de passie en de mogelijkheden.

Instroom-opgave

Voor bedrijven was dit een kans om zich als aantrekkelijke werkgever te profileren, wat perfect aansluit op de instroom-opgave waar de sector voor staat. Door de landelijke aandacht in combinatie met lokale open-dagen vergrootte de zichtbaarheid van het vak, wat relevant is voor werving en behoud van talent.

Met deze editie hebben we samen écht indruk gemaakt: jongeren, zij-instromers en scholieren kregen een inkijk in de werkvloer van de grafimedia. De verhalen, beelden en interacties vormen nu de basis voor vervolgactiviteiten: van online portretten van deelnemende bedrijven tot vlog-opnames tijdens de week en webinars waarin bedrijven hun ervaringen delen. Zo groeit de community en daarmee de kracht van onze sector.

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Indruk.nu lanceert ‘Week van de Grafimedia’ BRANCHE - De personeelstekorten binnen de branche vormen een flinke zorg binnen menig bedrijf. Ouderen met veel kennis verlaten de bedrijven door het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Tegelijkertijd in...
  2. Week van de Grafimedia opent bij Wilco EVENTS - Van 29 september tot en met 4 oktober 2025 staat de grafische sector in de schijnwerpers tijdens de tweede editie van de Week van de Grafimedia. 42 grafische...
  3. De eerste editie van de ‘Week van de Grafimedia’ BRANCHE - Vele tientallen bedrijven uit het hele land deden mee aan de 'Week van de Grafimedia'. Natuurlijk tijd voor een terugblik en mogelijk ook een vooruitblik. De redactie nam...
  4. Gesprekken over Grafimedia CAO worden hervat Na een week van wederzijds touwtrekken hebben KVGO en FNV KIEM vrede gesloten over het invoeren van de Comfortabele CAO. Maar de looneis van 3 procent is nog niet van...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

12 november 2025 door de redactie Reageer

Categorie: evenement Tags: indruk.nu, verslag, week van de grafimedia

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

pmn-12-5-jaar

In verband met dat jubileum zetten we tot en met 31 december de betaalmuur open, om iedereen te laten zien wat de toegevoegde waarde is van alle inspanningen van de redactie.
Printmedianieuws biedt verdieping en relevantie bij de achtergronden van het nieuws uit de sector. Nationaal en internationaal.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Week van de Grafimedia maakt indruk
  • Lotte Langenkamp: ‘Duurzaamheid is een kans’
  • Koninklijke Drukkerij Em. de Jong neemt Esveco Group over
  • Mens en machine: AI met taken als ‘creatieve partner’
  • Wisselende resultaten in high-end markt 2025

Reacties

  • Peter Luit op Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • Henk Gianotten op Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.