BRANCHE - De personeelstekorten binnen de branche vormen een flinke zorg binnen menig bedrijf. Ouderen met veel kennis verlaten de bedrijven door het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Tegelijkertijd in de instroom van jong talent te gering. De ‘Week van de Grafimedia’ moet de branche in de schijnwerpers zetten om het tij te keren.
Vanaf 30 september tot en met 5 oktober is het de bedoeling dat de bedrijfstak de deuren wijd openzet om ‘interesse te wekken’. Om bedrijven daarbij te helpen, biedt indruk.nu (een initiatief van A&O Fonds Grafimediabranche, KVGO, GOC, FNV Media & Cultuur, CNV Vakmensen en De Unie) de mogelijkheid om mee te doen.
De branche is hypermodern met alle online tools, workflows en productiemiddelen
Gratis beachvlag
Elk deelnemend bedrijf krijgt één gratis beachvlag om de deelname te accentueren met het doel middelbare scholieren een ochtend, middag, avond, dag of zelfs meerdere dagen toegang te geven tot jouw eigen bedrijf, waarin je dan je eigen ‘arbeidspotentieel’ kan promoten.
Printmediabanen.nl is het samenwerkingsverband tussen de uitgever van printmedianieuws en indruk.nu. Het platform is de gemeenschappelijk portaal waar de branche zonder kosten vacatures kan plaatsen. Dat kanaal wordt volop gepromoot bij vrijwel elke vacature die wordt gezien op de diverse social media kanalen.
Dit is een partnerbijdrage van GOC
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.