• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Plakkaart op voorpagina Volkskrant

Op de voorpagina van de Volkskrant van zaterdag 28 december was een plakkaart aangebracht. Dat komt niet vaak voor bij dagbladen in ons land. Hoe werkt zo iets en was het een succes?

volkskrantDe krantenpersen van De Persgroep in Amsterdam zijn enkele jaren geleden uitgerust met apparatuur voor het plakken van advertenties op de reeds gedrukte krant. Add On, of ook wel MemoStick, heet dat in de vakpers, waarbij van lijm voorziene stickers met hoge snelheid worden geplakt op de voorpagina van de krant. Dit keer bij de zaterdagkrant van De Volkskrant van vandaag, en bij Het Parool. Dat kan gaan met een snelheid van 80.000 kranten per uur met even zoveel zelfklevende stickers. De krantenpersen van De Persgroep, uitgever van onder meer De Volkskrant, Het Parool en het AD, behoren tot de modernste van Nederland.

Is het mooi?

De zelfklevende sticker is 5 cm in het vierkant en bedekt de voorpagina van De Volkskrant rechtsboven, waardoor niet meer is te lezen dat de krant ‘newspaper of the year’ is, en ook niet dat het om de zaterdag- & zondageditie van De Volkskrant gaat. Maar het effect van zo’n sticker schijnt groot te zijn, als we de resultaten mogen geloven van soortgelijke stickers bij de Engelse krant The Guardian. ‘Veel goede respons’, schrijft het dagblad.

Biegelaar Print

TMGlogoVorig jaar is een van de grote 32-paginapersen (rotatie) van de Thijsen Media Group uitgerust met een apparatuur om stickers toe te voegen aan reeds gedrukte producten. Bij Thijsen gaat het dan vooral om het beplakken van een folder of een tijdschrift. Volgens Thijsen heeft zo’n sticker een hoge attentiewaarde en kan het tot hogere omzet leiden, aldus het bedrijf vorig jaar op een symposium. De Add On stickertechnologie wordt ook toegepast bij diepdrukkerij Biegelaar Print, maar wordt in ons land verder nauwelijks gebruikt.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Nieuw magazine Volkskrant vervangt vier katernen op zaterdag Onder de naam ‘Sir Edmund’ verschijnt vanaf zaterdag een nieuw magazine bij de Volkskrant. Met een bijzonder formaat: Berlinertabloid, gedrukt op de waterloze offsetpersen van De Persgroep in Lokeren. Het...
  2. Daling gedrukte oplage dagbladen zet versneld door Over het derde kwartaal van 2014 zijn de cijfers bekend: de gedrukte oplage van de Nederlandse dagbladen daalde in een jaar tijd met maar liefst zeven procent. Daar staat een...
  3. Papieren krant daalt snel in oplage Dat de oplage van de meeste dagbladen aan het dalen is, kan moeilijk nieuws worden genoemd. Maar de laatste tijd versnelt de oplagedaling van de gedrukte papieren krant en stijgt...
  4. Beste jaar ooit voor Persgroep Nederland Er wordt veel geklaagd over de toekomst van de gedrukte krant, maar dagbladuitgever De Persgroep maakt meer winst dan ooit. Voor de uitgever van De Volkskrant, AD, Trouw en Het...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

28 december 2013 door Erik van Erp Reageer

Categorie: productie innovatie Tags: Biegelaar, Persgroep, Thijsen, Volkskrant

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Mede-oprichter Charles Geschke van Adobe overleden 19 april 2021
  • Een week vol online print events 19 april 2021
  • Infosource en Keypoint Intelligence geven Canon ‘leiderschap’ op het gebied van inkjet 19 april 2021
  • Dinsdag 20 april Apple event vanaf 19.00 Nederlandse tijd 16 april 2021
  • Em. de Jong haalt flinke order ANWB binnen 16 april 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – voorjaarsprogramma 2021

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 nu op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Flyeralarm: “Online maakte ons speelveld groter.”
  • Ook prijsverhogingen bij Kodak en Hubergroup
  • Ingreep Mediahuis bij NDC kost 100 banen
  • Prijsverhogingen voor papier tussen 6 en 15 procent
  • KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie

Reacties

  • Henk Gianotten op KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing