• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Plakkaart op voorpagina Volkskrant

Op de voorpagina van de Volkskrant van zaterdag 28 december was een plakkaart aangebracht. Dat komt niet vaak voor bij dagbladen in ons land. Hoe werkt zo iets en was het een succes?

volkskrantDe krantenpersen van De Persgroep in Amsterdam zijn enkele jaren geleden uitgerust met apparatuur voor het plakken van advertenties op de reeds gedrukte krant. Add On, of ook wel MemoStick, heet dat in de vakpers, waarbij van lijm voorziene stickers met hoge snelheid worden geplakt op de voorpagina van de krant. Dit keer bij de zaterdagkrant van De Volkskrant van vandaag, en bij Het Parool. Dat kan gaan met een snelheid van 80.000 kranten per uur met even zoveel zelfklevende stickers. De krantenpersen van De Persgroep, uitgever van onder meer De Volkskrant, Het Parool en het AD, behoren tot de modernste van Nederland.

Is het mooi?

De zelfklevende sticker is 5 cm in het vierkant en bedekt de voorpagina van De Volkskrant rechtsboven, waardoor niet meer is te lezen dat de krant ‘newspaper of the year’ is, en ook niet dat het om de zaterdag- & zondageditie van De Volkskrant gaat. Maar het effect van zo’n sticker schijnt groot te zijn, als we de resultaten mogen geloven van soortgelijke stickers bij de Engelse krant The Guardian. ‘Veel goede respons’, schrijft het dagblad.

Biegelaar Print

TMGlogoVorig jaar is een van de grote 32-paginapersen (rotatie) van de Thijsen Media Group uitgerust met een apparatuur om stickers toe te voegen aan reeds gedrukte producten. Bij Thijsen gaat het dan vooral om het beplakken van een folder of een tijdschrift. Volgens Thijsen heeft zo’n sticker een hoge attentiewaarde en kan het tot hogere omzet leiden, aldus het bedrijf vorig jaar op een symposium. De Add On stickertechnologie wordt ook toegepast bij diepdrukkerij Biegelaar Print, maar wordt in ons land verder nauwelijks gebruikt.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Nieuw magazine Volkskrant vervangt vier katernen op zaterdag Onder de naam ‘Sir Edmund’ verschijnt vanaf zaterdag een nieuw magazine bij de Volkskrant. Met een bijzonder formaat: Berlinertabloid, gedrukt op de waterloze offsetpersen van De Persgroep in Lokeren. Het...
  2. Daling gedrukte oplage dagbladen zet versneld door Over het derde kwartaal van 2014 zijn de cijfers bekend: de gedrukte oplage van de Nederlandse dagbladen daalde in een jaar tijd met maar liefst zeven procent. Daar staat een...
  3. Papieren krant daalt snel in oplage Dat de oplage van de meeste dagbladen aan het dalen is, kan moeilijk nieuws worden genoemd. Maar de laatste tijd versnelt de oplagedaling van de gedrukte papieren krant en stijgt...
  4. Beste jaar ooit voor Persgroep Nederland Er wordt veel geklaagd over de toekomst van de gedrukte krant, maar dagbladuitgever De Persgroep maakt meer winst dan ooit. Voor de uitgever van De Volkskrant, AD, Trouw en Het...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

28 december 2013 door Erik van Erp Reageer

Categorie: productie innovatie Tags: Biegelaar, Persgroep, Thijsen, Volkskrant

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023
  • Four Pees breidt personele omvang flink uit 22 maart 2023
  • Gouden Giraffe Event Awards 22 maart 2023
  • Fujifilm brengt Uvijet HZ thermoforming inkt uit voor Acuity Prime vlakbedprinters 21 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’
  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.