• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Drukkerij Eshuis weer wereldwijd actief voor Coca Cola

Drukkerij Eshuis uit Dalfsen heeft voor de tweede keer de grote order van Coca Cola gekregen voor het drukken van 800 miljoen etiketten. En ook dit keer weer worden de etiketten voorzien van een groot aantal verschillende namen: een combinatie van traditionele druk en digitaal drukken.

eshuisVolgens dagblad De Stentor was Eshuis in 2013 al coördinator van 'Share a Coke with...', daarin werden voor de markt in Europa onder meer achthonderd miljoen etiketten gedrukt. Allemaal voorzien van een voornaam, zodat de klant een 'persoonlijke band' met het flesje krijgt. De verkoopcijfers van flesjes en blikjes van Coca Cola lagen aanzienlijk hoger dan verwacht, waardoor de wereldwijde frisdrankgigant nu een vervolg aan de campagne geeft. Met opnieuw een prominente rol voor Eshuis, dat in andere werelddelen niet zelf drukt, maar collega's begeleidt. ‘In Engeland wordt traditioneel veel Pepsi verkocht, maar die moest de prijs verlagen, omdat Coca Cola het anders helemaal zou overnemen’, legt Eshuisdirecteur Peter Overbeek uit in de krant. ‘Als drukker word je er overigens niet rijk van. Coca Cola bepaalt, en je moet het maar als een eer zien om voor hen te mogen werken.’

Eshuis

claudiaHet bedrijf uit Dalfsen (met 100 werknemers en een omzet van 18 miljoen euro) beschikt over alle mogelijke soorten van verpakkingsdruk, zoals flexo, offset, zeefdruk en digitale persen. ‘We waren aanvankelijk een te kleine partij om bij Coca Cola aan de bak te komen’, zei Claudia Platvoet van Drukkerij Eshuis op de laatste verpakkingsbeurs in Amsterdam. Maar dat het toch is gelukt, danken ze aan een uniek concept: het personaliseren van het etiket. Eshuis kreeg begin 2013 de regie van de multinational om 1 miljard labels te maken, in 33 verschillende talen met 150 verschillende namen per land. Nienke, Jonas en Lisa staat er bijvoorbeeld op drie labels voor de Coca Cola flessen (van de 10.000 verschillende labels). Het op naam produceren van een etiket kan alleen met digitale persen, en dat heeft Eshuis gecombineerd met conventionele druk. Opgeteld werden tien ‘conventionele’ drukkers ingeschakeld, en acht digitale drukkers, waaronder Eshuis zelf, die de regie had over het hele proces in 2013. Nu mag het bedrijf hetzelfde kunstje herhalen in 2014.

 

 

 

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Weer mega-order van Coca-Cola voor drukkerij Eshuis ‘Bijna helemaal gepersonaliseerd’, zo kan je de actie van Coca-Cola wel noemen. Immers, in een oplage van 3.75 miljard etiketten worden 2500 persoonsnamen (voornamen) gedrukt als verpakking voor een flesje...
  2. Verpakkingsbeurs Packaging Innovations in Zaandam goed bezocht Vorige week was er de jaarlijkse beurs voor de verpakkingswereld. ‘Packaging Innovations’ werd voor het eerst in Zaandam gehouden, er kwamen op 28 en 29 november ongeveer 1200 bezoekers met...
  3. Hans Scheffer via Drukzo.nl weer actief als ‘online drukker’ De voormalige eigenaar van Drukland.nl is weer actief als on-line drukker: drie jaar na de verkoop aan de Media Facility Group is Hans Scheffer weer actief als ondernemer. Met Drukzo.nl...
  4. Wéér een drukkerij uit de grafische top 10 in de problemen Het jaar is nog maar twee maanden oud en maar liefst drie grafische bedrijven uit de grafische top 10 zitten in de problemen: Joh. Enschedé, Thijsen Media Group en vorige...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

2 januari 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: algemeen, productie innovatie Tags: Coca Cola, Eshuis

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws dienstencentrum
multipress
“vigc” drukwerkdeal screen
canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Drukkerij van den Herik verder onder de naam TotalPrint 7 juni 2023
  • FESPA Nederland op bezoek bij Spandex in Veenendaal 7 juni 2023
  • WEPA blijft innoveren door wc-papier telkens opnieuw uit te vinden 7 juni 2023
  • René de Heij weer aan de slag 6 juni 2023
  • Apple lanceert nieuwe 15″ MacBook Air en Mac Studio 6 juni 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2023

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2023 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Manager Technische Dienst
  • Grafisch prepress allrounder
  • Administratief Medewerker Finance
  • Machine Operator Digitale Nabewerking
  • Calculator/Verkoper Binnendienst
  • Vouwer(s)

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Fespa München ruim 4 hallen sign- en packagingprint
  • Klanten ontzet over einde Kodak Nexfinity en Ascend
  • KVGO activeert herstel met juiste vorm en inhoud
  • Grafisch dagboek uit Kirgizië: deel 3
  • Grafisch dagboek uit Kirgizië: deel 2

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.