• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

De Telefoon Gids (DTG) nog vijf jaar op papier

Het bedrijf DTG, vroeger De Telefoon Gids, is bezig met een ingrijpende ‘turn around’: van een papieren gids naar 100 procent digitaal in minder dan vijf jaar. Dat vertelde marketing directeur Masha Kodden op de jaarlijkse Retail Crossmedia Summit in Utrecht op dinsdag 11 februari.

• Veelbelovend congres met focus op innovatie in retail en (direct) marketing ketens

masha kodden

Met 146.000 klanten en 580 medewerkers is DTG een grote uitgever, die net als alle andere uitgevers de sprong naar de digitale wereld moet zien te maken. Maar eenvoudig is dat niet, zo beek uit de presentatie van marketing manager Masha Kodden (foto). ’50 procent van de klanten wil nu nog steeds alleen op print, als we de keuze aan de klant laten.’ En niet alleen de klanten stribbelen tegen, ook de eigen medewerkers kunnen de omslag van print naar digitaal niet allemaal meemaken. ‘We moeten mensen van buiten aannemen om de omslag succesvol te kunnen maken.’ DTG hoopt eind dit jaar dat 30 procent van de klanten online is. ‘Over drie tot vijf jaar is er geen papieren telefoongids meer’, aldus DTG. Nu al bezoeken maandelijks 6 miljoen mensen de ‘telefoongids’ website.

Andere diensten

dtg logoMet het nieuwe logo en de naam DTG wil het bedrijf zich duidelijk ontdoen van het telefoongids imago. Het bedrijf zit in de business van ‘zoeken en vinden’. Die services breiden zij zover uit dat zij complete websites aanbieden voor het MKB voor relatief lage bedragen en maandelijkse abonnementen. DTG zegt daarbij te zorgen voor zoekmachineoptimalisatie en advertentiecampagnes via Google AdWords. ‘DTG verkoopt bereik’, aldus Kodden.

Drukken

telefoongidsDe Telefoongids is voor de Nederlandse grafische industrie niet meer van belang. De gids werd ooit gedrukt bij Roto Smeets Utrecht (het voormalige Boekhoven Bosch), maar dat is echt verleden tijd. Inmiddels wordt deze grote drukorder al vele jaren gedrukt bij een van de drukkerijen van het Engelse Polestar. 

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. IKEA-gids afgekraakt door Duitse recensent Met een oplage van 200 miljoen exemplaren is de jaarlijkse IKEA-gids de grootste drukorder aller tijden. Maar een Duitse literatuurcriticus kraakt het ‘boek’ af, stond in nrc.nl....
  2. Persenbouwer Heidelberg na vijf jaar weer winstgevend Met een omzet van 2.4 miljard euro wist Heidelberg het afgelopen boekjaar eindelijk weer eens winst te maken, na vijf achtereenvolgende jaren van verlies. De grootste persenbouwer ter wereld perste...
  3. Verkoop rotatiepersen in vijf jaar meer dan gehalveerd ‘En het einde is nog niet in zicht’, zegt topman Bolza-Schünemann van persenfabrikant KBA over de teruglopende verkoop van rotatiepersen. Hoe gaat het eigenlijk met de drie grootste fabrikanten van...
  4. Powercoat: papier voor printed electronics IDTechEX is al jaren de bekende organisator achter het congres 'printed electronics'. Op 17 en 18 april werd de Europese editie gehouden in Berlijn. Naast een inhoudelijk congres programma werden...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

12 februari 2014 door Erik van Erp Reageer

Categorie: multimedia Tags: DTG, RR Donnelley

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Viscom gaat in mei ‘gewoon’ door 26 februari 2021
  • BVDM vindt prijsverhogingen papier zorgelijk 26 februari 2021
  • ADC Nederland investeert in Canon varioPRINT iX3200 25 februari 2021
  • Vijf livestreams van Diergaarde Blijdorp op reclamedisplays 25 februari 2021
  • Leuke klus met weinig effect: verkiezingsborden 24 februari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • DTP- en productiemedewerk(st)er
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Mediahuis zegt in jaarcijfers 2020 weinig over print
  • Strijd tegen JA/JA-stickers verloren zaak?
  • Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Leveranciers in afwerking en hun ‘inkjet’ klanten
  • Niels Postma opent grenzen

Reacties

  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing